Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای رشد بالای ۱۰ درصد در حوزه صنعت و معدن برنامه‌ریزی شده که یکی از اهرم های این سرمایه‌گذاری، تولید پایدار برق است.

به گزارش  وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سید رضا فاطمی‌امین» در مراسم امضای تفاهم نامه میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو درخصوص احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی توسط بخش صنعت و معدن، افزود: در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در بخش‌های مختلف توسعه ای نداشتیم و حتی در برخی از بخش‌ها سرمایه‌گذاری‌ها از میزان استهلاک هم پایین‌تر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه‌داد: این میزان کم سرمایه‌گذاری حتی در صنعت برق نیز خود را نشان داد که خاموشی‌های امسال تابستان گواه آن بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ساخت ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی توسط بخش صنعت و معدن و با مشارکت شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی را نقطه عطفی در صنعت برق برشمرد.

سهم ۳۸ درصدی صنعت و معدن از برق مصرفی کشور

فاطمی‌امین با بیان اینکه ۳۸ درصد از برق مصرفی کشور مربوط به بخش صنعت است، تصریح‌کرد: با احداث این ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی و اضافه شدن آن به شبکه توزیع، بخش صنعت و معدن نیاز خود به برق را تامین می‌کند.

وی، امضا و اجرای این تفاهم‌نامه را در جهت تامین نیرو و حرکت به سمت ساخت داخل در بخش نیروگاهی امیدبخش دانست و افزود: ساخت این ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی اقدام موثری است که به همت شرکت‌های بزرگ معدنی و صنایع معدنی انجام می‌شود.

وزیر صنعت در پایان گفت: این شرکت‌ها هم خودشان را ارتقا می دهند و هم صنعت برق کشور را با رشد قابل توجهی همراه می‌کنند.

 مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو در خصوص احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی توسط بخش صنعت و معدن با حضور وزاری صنعت و نیرو، مدیران شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی و معاونان دو وزارتخانه برگزار شد.

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت بخش صنعت و معدن سرمایه گذاری معدن و تجارت وزیر صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۲۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین ساخت ۱۴۰ هزار مسکن کارگران تامین شد

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از تامین زمین ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی کارگران خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ارسلان مالکی با اشاره به این‌که اراضی تامین شده برای کارگران در 10 استان کشور واقع شده‌اند، گفت: مساحت کل زمین‌هایی که برای طرح صنعت شهرها در نظر گرفته شده نزدیک به 5000 هکتار بوده که برای ساخت 140 هزار واحد مسکونی کافی است.

وی با اشاره به این‌که صنعت شهرها یکی از سیاست‌های موفق دولت سیزدهم برای استفاده از تمامی ظرفیت‌های کشور است، افزود: اجرا این طرح، مشارکت دولت و بخش صنعت برای تولید مسکن است.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت مدیریتی واحدهای صنعتی در احداث پروژه‌ها و کنترل کیفی این پروژه‌ها توسط بخش صنعت از مزایای این مشارکت است. در این راستا دولت نیز تمامی امکانات موجود برای تسهیل در اخذ مجوزها و امکان ایجاد تسهیلات را به کار می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • زمین ساخت ۱۴۰ هزار مسکن کارگران تامین شد
  • سیستان و بلوچستان توانمند در استقرار صنایع نیروگاهی