Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اسبق سازمان‌نظام پزشکی اصفهان، گفت: در مراکز تجمیعی واکسیناسیون برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال واکسن سینوفارم چینی تزریق می‌شود، اثربخشی واکسن سینوفارم در بزرگسالان اثبات شده و در بین نوجوانان این اثربخشی به مراتب بیشتر خواهد بود و این واکسن مورد تایید وزارت بهداشت و درمان کشور است.

عباسعلی‌جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص بروز پیک ششم کرونا در ماه‌های آینده، اظهار کرد: موج‌های پنج‌گانه کرونا را داشته‌ایم و احتمال دارد در ماه‌های آینده با پیک ششم کرونا مواجه شویم، برای جلوگیری از بروز این اتفاق باید میزان واکسیناسیون افراد جامعه در سطح کشور بالا برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لزوم واکسیناسیون زیر ۱۸ ساله‌ها

وی اضافه کرد: واکسن کرونا به اندازه کافی وارد کشور شده است، به طور یقین باید افراد زیر ۱۸ سال هم واکسینه شوند و با توجه به اینکه خطر ابتلاء به کرونا برای بزرگسالان و ایجاد مرگ‌و میر بیشتر است اما کودکان و و نوجوانان نیز به این ویروس مبتلا می‌شوند و می‌توانند ناقل این ویروس حاد به خانواده باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تصریح کرد: بسیاری از کشورها انواع متفاوت واکسن‌ها را برای زیر ۱۸ سال تزریق می‌کنند، در ایران واکسن سینوفارم چینی برای تزریق و بالا بردن ایمنی نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال در نظر گرفته شده است و توصیه وزارت بهداشت نیز تزریق این واکسن برای نوجوانان است.

جوادی در مورد عوارض واکسن، تاکید کرد: باید بدانیم مصرف هر نوع قرص، شربت و تزریق هر نوع واکسنی تا حدودی عارضه در بدن افراد به دنبال دارد، اما این عوارض نسبت به خود بیماری بسیار کمتر است و انجام واکسیناسیون نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال به خانواده‌ها توصیه می‌شود.

اثربخشی بیشتر واکسن سینوفارم در بین نوجوانان

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اثربخشی واکسن سینوفارم، اظهار کرد: در حال حاضر در مراکز تجمیعی واکسیناسیون برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال واکسن سینوفارم چینی تزریق می‌شود، به طور یقین اثربخشی این واکسن برای این گروه سنی مورد تأیید وزارت بهداشت و درمان کشور است، به دلیل اینکه اثربخشی آن در بزرگسالان اثبات شده و در بین نوجوانان این اثربخشی به مراتب بیشتر خواهد بود.

وی ادامه داد: هراس والدین از تزریق واکسن برای نوجوانان به دلیل تبلیغات منفی است که در فضای مجازی اتفاق افتاده است، خانواده‌ها بدانند همان طور که واکسن سرخک، فلج اطفال، دیفتری و کزاز را برای فرزندان تزریق کردند، تزریق واکسن کرونا نیز مانند واکسن‌های قبلی برای نوجوانان بی‌خطر است، توصیه می‌شود در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به واکسینه کردن فرزندان اقدام کنند.

مهار پیک‌های کرونا با واکسینه شدن افراد جامعه

رئیس اسبق سازمان‌نظام پزشکی اصفهان، گفت: تزریق واکسن سینوفارم برای نوجوانان تاکنون عارضه‌ای به دنبال نداشته است، واقعیت این است تا واکسینه شدن آحاد مردم جامعه در سراسر کشور انجام نشود، پیک‌های کرونا مهار نمی‌شود.

جوادی، تصریح کرد: برای جلوگیری از بروز پیک ششم کرونا باید همه افراد جامعه و نوجوانان واکسن کرونا را تزریق کنند، احتمال دارد دانش‌آموزان بیماری را به شکل خفیف‌تری بگیرند، اما اگر واکسینه نشوند می‌توانند ناقل ویروس حاد کرونا به والدین و ایجاد وضعیت حاد شوند.

تزریق واکسن آنفلوانزا برای نوجوانان منعی ندارد

این متخصص بیماری‌های عفونی در مورد تزریق واکسن آنفلوانزا برای نوجوانان، گفت: نوجوانانی که واکسن کرونا را تزریق کردند می‌توانند واکسن آنفلوانزا را هم تزریق کنند این دو واکسن مجزا از همدیگر است و تزریق هر دوی آنها هیچ ارتباطی به هم ندارد.

وی اضافه کرد: اگر همه افراد جامعه و نوجوانان زدن ماسک بر صورت را مورد توجه قرار دهند، اپیدمی آنفلوانزای شدید در فصل سرما را نخواهیم داشت، افرادی که مشکلات خونی دارند توصیه می‌شود که واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند.

جوادی خاطرنشان کرد: عموم مردم لزومی برای تزریق واکسن آنفلوانزا ندارند و تنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زدن ماسک و ایجاد فاصله اجتماعی احتمال ابتلاء و بروز اپیدمی آنفلوانزا در فصل سرما کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 527981

منبع: ایمنا

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا دانش آموزان واکسن کرونا نوجوانان تزريق واکسن کرونا واکسن سینوفارم چینی عوارض واکسن سینوفارم خانواده ابتلا به کرونا پیشگیری از کرونا نگرانی والدین تزریق واکسن سینوفارم واکسیناسیون همگانی کرونا واکسن چینی سینوفارم واکسیناسیون دانش آموزان با سینوفارم اثربخشی واکسن های کووید ۱۹ اثربخشی واکسن سینوفارم نوجوان اپیدمی کرونا پروتکل های بهداشتی واکسن آنفلوآنزا پیک کرونا ماسک صورت عوارض سینوفارم مراکز تجمعی واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رئیس نظام پزشکی توصیه های بهداشتی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال واکسن آنفلوانزا بین نوجوانان واکسن سینوفارم برای نوجوانان تزریق واکسن افراد جامعه واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۹۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا

برخی همچنان بر این باور هستند که واکسن‌های ویروس کرونا، عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته است. 

فرانسوا ژاویه فومو تاموزو، فوتبالیست سابق اهل فرانسه و کنگو، علیه شرکت‌های فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او معتقد است این شرکت‌ها که سازنده واکسن کووید-۱۹ هستند، بر حرفه او تأثیر گذاشته‌اند.

طرفداری | به گزارش اکیپ، فومو تاموزو در حالی که حالا در سن ۲۹ سالگی بازنشسته شده است، علیه شرکت‌های داروسازی فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او می‌خواهد مشخص شود که آیا واکسن کووید-۱۹ نقش مهمی در مصدومیت‌های او داشته که به شدت بر حرفه وی تأثیر گذاشته است. فومو تاموزو که پیش از خداحافظی از فوتبال در تیم‌های اوسر، یو اس کویوی-روئن، ماریتیمو و استاد لاوال بازی می‌کرد، همچنین از فدراسیون فوتبال فرانسه به دلیل تحت فشار گذاشتن بازیکنان زیر نظر خود برای واکسینه شدن، شکایت کرده است.

به گفته‌ این بازیکن، از زمان واکسیناسیون، مصدومیت‌های پی در پی باعث آسیب به دوران حرفه‌ای او شده است: درد زانو (گونالژی)، تاندونوپاتی و پارگی تاندون آشیل، او را ماه‌ها از زمین دور نگه داشته‌ است. این مصدومیت‌ها اکنون بر زندگی روزمره او نیز تأثیر می‌گذارد:

راه رفتن طولانی مدت به سختی قابل تحمل است، از طرف دیگر دویدن هم برایم غیرممکن است. به محض اینکه می‌خواهم به خودم فشار بیاورم، مثلاً از پله‌ها بالا بروم یا چیزی از قفسه بردارم یا حتی پایین بیایم، درد شدیدی احساس می‌کنم.

دادگاهی برای تعیین ارتباط احتمالی بین واکسن و مصدومیت‌های فومو تاموزو در نظر گرفته شده است. دادگاه پاریس در تاریخ ۲ جولای جلسه‌ای برای این پرونده برگزار خواهد کرد تا در مورد لزوم تشکیل هیئت کارشناسان که وظیفه آن‌ها تعیین ارتباط (یا عدم ارتباط) بین دوزهای واکسن و مصدومیت‌های این بازیکن ۲۹ ساله است، تصمیم‌گیری کند.

 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد