Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@01:42:32 GMT

۱۴۰ قطعه تحریمی در تبریز بومی‌سازی شد

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۶۳۶۲۱

۱۴۰ قطعه تحریمی در تبریز بومی‌سازی شد

محمدباقر علیزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: قطعات نشکن صنایع نفت مثل کلید که نمونه خارجی آن هر ۶ماه یکبار از رده خارج می شد در این شرکت تولید شده که طول عمر ۱۵ ساله دارد.  

وی افزود: قطعات بندانگشتی برای کاربرد در صنعت نفت و گاز که به کل تحریمی است به عنوان مجموعه قطعات ابزار دقیق در این شرکت طراحی و ساخته می شود و قطعات و تجهیزات حساس هواپیماسازی و قطعات مربوط به وزارت دفاع نیز در تبریز در دست تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار کرد: کاربرد دیگر قطعات ابزار دقیق بند انگشتی در نازل جت زنی پالایشگاه ها و نازل های اسپری برای پاشیدن اسید و آب و کلید مخصوص اتاق کنترل است.

علیزاده ادامه داد: کاور، کلید و سیم پیچ ضد انفجاری مهتابی که مورد استفاده در پالایشگاه، پتروشیمی و تونل ها می باشد با دستیابی به تکنولوژی ساخت ورق پلی کربنات که برای نخستین بار در هشت ماه با ۳۰۰ میلیون تومان هزینه توسط متخصصان داخلی این شرکت طراحی و ساخته شده است.   

وی با بیان اینکه قیمت تمام شده تولیدات یک چهارم مشابه خارجی است، گفت: پوشش جایگاه خلبان، ماشین های ضدگلوله، سپر گارد یگان ویژه، پوشش دوربین پهپاد از جمله کاربرد ورق های پلی کربنات است.  

وی افزود: با این ورق می توان برخی قطعات هواپیما و پهپاد را نیز تولید کرد که در مقابل آتش سوزی، انفجار و نور شدید خورشید مقاوم است.  

وی، «فیول گس» فیلتر را از دیگر قطعات تحریمی اعلام کرد که در این شرکت دانش بنیانی ساخته می شود و افزود: این فیلتر موجب پالایش گاز می شود.  

علیزاده همچنین گفت: فیلر سوپر آلیاژی برای استفاده در ژنراتور و کمپرسور پالایشگاه ها و پتروشیمی ها، پیستون خاص با جنس سوپر آلیاژی با یک هشتم مبلغ مشابه خارجی و پروانه های پمپ با جنس های نایرویست(Na) از دیگر قطعات تحریمی در این شرکت است.  

ساخت قطعات تحریمی موجب عدم وابستگی و صرفه جویی ارزی می شود

مدیر تولید این شرکت نیز گفت: این شرکت با بهره گیری از نیروهای جوان، خلاق و دانش فنی روز بخشی از نیازمندی ها و مشکلات شرکت های داخلی را در شرایط تحریم برطرف و به جلوگیری از خروج ارز و وابستگی به غرب کمک می کند.

رونقی اظهار کرد: ساخت الک های گرد ویبره ای از انواع نسل جدید الک ها با قطر ۱۲۰ و ارتفاع ۱۶۰ سانتی متر و دارای قابلیت حمل بوده به عنوان کاتالیست مصرف دارد از دیگر قطعات تحریمی است که در این شرکت تولید می شود و اکنون نمونه ای از آن در پالایشگاه تهران بکارگیری شده و هزینه تمام شده آن ۵۰ درصد نمونه خارجی آن است.  

وی اضافه کرد: روزنه های الک نسل جدید قابل تنظیم بوده و در صنعت سرندسازی(جداسازی) کاربرد داشته و مانع پراکنده شدن ذرات معلق سرطان زا شده و به لحاظ زیست محیطی و صرفه جویی در مصرف برق ممتاز است.  

وی ادامه داد: این دستگاه الک در ۶ ماه توسط تیم ۱۵ نفره متخصصان رشته برق و نقشه کشی با ۴۵۰ میلیون تومان طراحی و ساخته شده است.  

وی ساخت فندک و نازل فلر(مشعل پالایشگاهی) را یکی دیگر از قطعات تحریمی که در مدت چهار تا پنج ماه ساخته شده عنوان کرد و اظهار کرد: اکنون این نوع فندک نیز به روش مهندسی معکوس ساخته شده که حداقل ۴۰درصد قیمت خارجی است،  در مجموع ۸۰درصد قطعات ساخت شرکت، تحویل پالایشگاه تبریز شده است.  

برچسب‌ها بومی سازی علم تحریم آذربایجان شرقی شرکت دانش بنیان اختصاصی ایرنا ایران ساخت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بومی سازی علم تحریم آذربایجان شرقی بومی سازی علم تحریم آذربایجان شرقی شرکت دانش بنیان اختصاصی ایرنا ایران ساخت قطعات تحریمی دیگر قطعات ساخته شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۳۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی گفت: امیدوارم تا پایان دولت خبرهای خوبی در حوزه راه بشنویم.  

مالک رحمتی امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از قطعه ششم آزادراه تبریز-ارومیه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: قرارداد قطعات سوم و پنجم آزادراه راه تبریز- ارومیه آماده شده و نیازمند دستور وزیر محترم راه است.

 وی ادامه داد: بر اساس مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ۵۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ به این طرح اختصاص یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: همچنین از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه نیز ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی باید به این طرح اختصاص یابد که تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان محقق شده است. سال قبل نیز سازمان برنامه و بودجه قول داد ۲۰۰ میلیارد تومان بدهد که هنوز محقق نشده است. 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه سفر استانی رییس جمهور ۱۵ هزار تن قیر هم باید به طرح اختصاص یابد که با ۸۰۰۰ تن نیز مشکل‌شان حل می‌شود. 

به گزارش ایسنا، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی امروز به همراه استاندار آذربایجان شرقی با حضور میدانی در قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه در جریان پیشرفت کار آن قرار گرفتند.

در این بازدید اعلام شد قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه ۲۸ کیلومتر طول دارد که قرار است با ۷۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ساخته شود.

قرار است ۱۶ کیلومتر از قطعه ششم آزادراه امسال افتتاح شود که ۱۲ کیلومتر آن آماده آسفالت است.

کل ۲۸ کیلومتر قطعه ششم آزادراه نیز تا پایان سال ۱۴۰۵ تکمیل و افتتاح می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • «پایتخت ۷» با بازیگران بومی ساخته می‌شود
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • گام بلند مناطق نفت‌خیز جنوب در بومی‌سازی تجهیزات
  • رونمایی از نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت