Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سیدکمال حسینی امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: بیش از ۳۵۰ مقاله از سوی نهادهای علمی حوزوی و دانشگاهی رسیده و بیش از ۳۵ پیش نشست علمی برگزار شده و این نشان‌دهنده استقبال خوب نهادهای علمی نسبت به این همایش بین‌المللی است.
وی با بیان اینکه هدف اصلی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران از سوی مقام معظم رهبری آن است که مجموعه عوامل دست به دست هم بدهند تا از خودسازی و جامعه‌سازی به تمدن‌سازی نوین اسلامی برسیم، تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران که از سوی مقام معظم رهبری صادر شده است و در واقع تجدید مطلعی است خطاب به ملت ایران به ویژه جوانان ایران و منشوری است برای خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هدف ارزشمند در تمدن اسلامی نیازمند یک سری عواملی است که این عوامل اگر دست به دست هم بدهند، تمدن نوین اسلامی را شاهد خواهیم  بود.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین و اثرگذارترین آن عوامل در تحقق تمدن نوین اسلامی عبارت است از همگرایی و وحدت  امت اسلام که نقش موثری در تحقق تمدن نوین اسلامی دارد.

رئیس جامعه‌المصطفی گلستان گفت: در رابطه با وحدت و همگرایی در قرآن و سخن معصومین فراوان  آمده است و دین مبین اسلام پیش از آنکه امت اسلام را دعوت به همگرایی و وحدت دعوت کند جهان بشریت را دعوت به وحدت می‌کند خداوند متعال به پیامبرش چنین دستور می‌دهد «قُل یا أَهلَ الکِتابِ تَعالَوا إِلى کَلِمَةٍ سَواءٍ بَینَنا وَبَینَکُم أَلّا نَعبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلا نُشرِکَ بِهِ شَیئًا وَلا یَتَّخِذَ بَعضُنا بَعضًا أَربابًا مِن دونِ اللَّه» نقطه اشتراک بین مسلمانان و اهل کتاب توحید است و همین نقطه اشتراک را خداوند متعال می‌فرماید بگذارید برای وحدت وقتی نگاه اسلام  نسبت به اهل کتاب که نقطه مشترک داریم دعوت به وحدت است، قطعا دعوت به وحدت در بین مسلمانان بیشتر است.

حسینی افزود: آیه شریه است «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا» در روایات اسلامی مصداق بارز حبل‌الله را دین‌الله و اسلام مشخص کرده اند که امیرالمومنین علی (ع) می‌فرمایند «إنَّما أنتُم إخوانٌ عَلى دینِ اللّه» و همچنین رسول مکرم اسلام امت اسلام را چنین معرفی کرده‌اند «وَ هُمْ یَدٌ على مَن سِواهُم» که به تعبیری  امت اسلام ید واحده در مقابل غیر خود معرفی کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امت اسلام توجه به دو نکته داشته باشند یکی توجه به نقاط مشترک و توجه به دشمن مشترک که ما نقاط فراوانی داریم برای اشتراک همچون دین واحد، خدای واحد، پیامبر واحد، قبله واحد که همه اینها ما را دعوت می‌کنند به وحدت و همگرایی که مقدمه تمدن نوین اسلامی است.

رئیس جامعه‌المصطفی گلستان هدف از برگزاری این همایش بی‌المللی بیان کرد: اگر می‌خواهیم تمدن نوین اسلامی محقق شود و ما هم  زمینه‌سازان  این تمدن نوین باشیم، یکی از عوامل موثر برای تحقق نوین اسلامی وجود وحدت و انسجام میان امت اسلام است لذا امروز هر زبان و قلمی که زبان و قلم تفرقه باشد مورد تأیید اسلام، قرآن و پیامبر اکرم نیست  چرا که اسلام عزیز همه ما را دعوت می‌کند به حیات طیبه که همان تمدن نوین اسلامی است  و راه رسیدن به آن استجابت دعوت خداو رسول است «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا استَجیبوا لِلَّهِ وَلِلرَّسولِ إِذا دَعاکُم» است این همایش هم بتواند زمینه‌ای برای تحقق این امر مهم را فراهم سازد.
انتهای پیام/۲۳۰۷/

منبع: فارس

کلیدواژه: گلستان کمال جامعه خبرگزاری فارس گلستان هدف اصلی بیانیه گام دوم تمدن نوین اسلامی امت اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۴۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از بغداد، در این همایش ده‌ها اندیشمند جهان اسلام و دیگر ادیان از کشور‌های ایران، لبنان، فلسطین، اردن، یمن و مصر گردهم آمدند تا هم ابعاد سیاسی امام علی (ع) در مبارزه با ظلم و یاری رساندن به مظلوم را بر اساس فراز‌هایی از نهج البلاغه بررسی کنند و هم ملت‌های آزاده را به حمایت هرچه بیشتر از قضیه فلسطین دعوت نمایند.
نهج البلاغه را اندیشمندان به دلیل تاکید آن بر کارآمدی نظام واقعی اسلامی، الگویی همیشگی برای تمامی ملت‌ها و ادیان می‌دانند به ویژه در شرایط امروز که ملت فلسطین در سخت‌ترین اوضاع خود به سر می‌برد.......

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


اظهارات:
۱- شیخ بلال العبدلی از علمای اهل سنت عراق
۲- صباح زنگنه - کارشناس کرد عراقی
۳- شیخ غازی حنینه از علمای برجسته اهل سنت لبنان
۴- قاسم الغراوی - کارشناس اسلامی عراقی

دیگر خبرها

  • حجت الاسلام خسروپناه: علم حکمی؛ لازمه دستیابی به تمدن نوین اسلامی
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند
  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی
  • دعوت رئیس شورای شهر از سرمایه‌گذاران برای حضور در میمند
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی
  • همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین