Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رییس جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به زودی انتخاب خواهد شد. شنیده‌ها حاکی از آن است که گویا پس از رایزنی‌های متعدد با شخصیت‌های فرهنگی و بررسی گزینه‌های مختلف، حجت‌الاسلام سیدکمیل باقرزاده به ریاست این سازمان نزدیک‌تر شده و جانشین ابوذر ابراهیمی ترکمان خواهد شد. البته نام حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی نیز کماکان برای ریاست این سازمان مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدکمیل باقرزاده استاد حوزه و دانشگاه است. او از جمله طلاب دروس خارج مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است و در موسسه فرهنگی و آموزشی طلوع به تدریس آشنایی با مبانی فکری امام خامنه‌ای می‌پردازد. او همچنین عضو شورای عالی خبرگزاری جمهوری اسلامی است.

حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی، استاد حوزه، عضو مجلس خبرگان رهبری، رییس پژوهشگاه فقه نظام و مدیر حوزه علمیه مشکات است. او از چهره‌های مطرح قرآنی کشور است و صاحب تالیفاتی در تفسیر قرآن.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان مرکز دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران برای یکپارچه‌سازی فعالیت‌های فرهنگی در خارج از کشور با وظیفه ارائه تصویری روشن از فرهنگ و تمدن ایرانی – اسلامی به جهانیان، به سال ۱۳۷۴ تاسیس شد.

این سازمان که دیپلمات‌های فرهنگی ایران را به دیگر کشورها اعزام می‌کند، اکنون با داشتن بیش از ۸۰ نمایندگی فرهنگی در ۶۰ کشور از جهان، در تلاش است تا در قالب فعالیت‌های متنوع و گوناگون مخاطبان خود را با گوشه‌هایی از تمدن کهن هفت هزار ساله این مرز و بوم و دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران آشنا کند و چهره رحمانی اسلام را به همراه توانمندی‏‌ها و پیشرفت‌های علمی و فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری جمهوری اسلامی ایران، به مردم جهان بشناساند. برگزاری هفته‌های فرهنگی ایران در دیگر کشورها و همچنین چاپ و انتشار برخی از منابع مهم تمدنی به زبان بومی دیگر کشورها از جمله فعالیت‌های نمایندگان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است.

این سازمان زیر نظر یک شورای عالی متشکل از شخصیت‌های مهم فرهنگی، چند تن از اعضای هیئت وزیران مانند وزیر امور خارجه و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین رئیس سازمان صدا و سیما اداره می‌شود. ریاست سازمان توسط این شورا تعیین می‌شود. پس از تعیین گزینه ریاست حکم او به تنفیذ مقام معظم رهبری رسیده و توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ خواهد شد.

کد خبر 5326062

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ابوذر ابراهیمی ترکمان ترجمه معرفی کتاب انتشارات سوره مهر تازه های نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کتاب و کتابخوانی ادبیات داستانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور انتشارات سروش تجدید چاپ تصویرگری رونمایی کتاب سازمان فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۰۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه کارگروه مشارکت و میراث فرهنگی در شهرستان اشنویه    

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جلسه کارگروه فرهنگی گردشگری و میراث فرهنگی به ریاست فرماندار اشنویه،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اشنویه و دیگر اعضاء در فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه  داریوش حیاتی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اشنویه، در مورد توسعه گردشگری پایدار راهکارهایی را ارائه و ایجاد گردشگری ارزان را یکی از راه های تقویت گردشگری پایدار دانستند.

براساس این گزارش : موضوعات مولفه های فرهنگ عامه اعم از مهارت های فرهنگی و هنری مردمان روستاها و عشایر در قالب تهیه و ساخت ابزارآلات سنتی و فرهنگی ، مهارت تهیه لبنیات سنتی ،بافندگی و صنایع دستی و بازی های بومی و محلی ، گفتمان دورهمی چیستان های کهن ادبیات عامه آذربایجان غربی مورد بررسی قرار گرفت.                                                                                                                                                                                                                                                                      

دیگر خبرها

  • نمایشگاه کتاب تجلی عمل صالح مبتنی بر سرمایه مردم است
  • کنعانی: بسیاری از کشورها خواستار ارتباط با ایران شده‌اند
  • راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات فرهنگی ـ هنری هنرمندان
  • برگزاری جلسه کارگروه مشارکت و میراث فرهنگی در شهرستان اشنویه    
  • ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد
  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه‌کسانی هستند؟
  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه کسانی هستند؟
  • اسلامی: آماده‌ انتقال فناوری‌ها را به سایر کشورها داریم
  • آماده انتقال دانش هسته ای به سایر کشورها هستیم
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان