Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- هند تزریق اضطراری واکسن کرونای تولید داخلی از نوع بهارات بیوتک را برای کودکان 2 ساله و بالاتر را از دیروز آغاز کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رویترز، هند مجوز استفاده اضطراری از داروی کرونای بهارات بیوتک را برای گروه سنی 2 تا 18 سال صادر کرد.
طبق داده‌های دولت، این کشور تا کنون حدود 29 درصد از حدود 944 میلیون فرد بالغ واجد شرایط را واکسینه کرده است که شامل تجویز بیش از 110 میلیون دوز کوواکسین بهارات بیوتک است، این در حالی است که این شرکت هنوز در حال تهیه فهرست استفاده اضطراری از سازمان جهانی بهداشت است، تصمیمی که انتظار می‌رود اواخر این ماه اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بعید است این واکسن بدون تایید WHO، برای استفاده در سایر کشورهای جهان توصیه شود. چندین کشور از جمله آمریکا تاکنون برای تایید واکسن برای کودکان تلاش کرده‌اند. در حالی که کرونا-19 معمولا باعث ایجاد بیماری خفیف در کودکان می‌شود، اما خطر عوارض نادر پس از بیماری وجود دارد.
دکتر کانگ، استاد دانشگاه می‌گوید: کودکان مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای باید در اسرع وقت واکسینه شوند، زیرا واکسنی با ایمنی زایی در کودکان و پایگاه داده ایمنی بزرگسالان در دسترس است.
کانگ که همچنین عضو هیئت مدیره ائتلاف نوآوری‌های آمادگی برای اپیدمی است، می‌گوید: برای کودکان سالم با توجه به خطر کم و گردش کم ویروس در حال حاضر، می‌توان صبر کرد تا بیشتر بزرگسالان تحت پوشش قرار گیرند.
CEPI یک نهاد بین‌المللی است که بودجه تولید واکسن علیه بیماری‌های همه گیر، از جمله کووید-19 را تامین می‌کند.
بهارات بیوتک در ماه ژوئن آزمایش کوواکسین را در کودکان به دنبال موج دوم ویرانگر با نوع دلتا آغاز کرد که سیستم بهداشت و درمان کشور هند را به زانو در آورد.
این شرکت به رویترز گفت: داده‌های مربوط به گروه سنی 2 تا 18 سال به طور کامل توسط سازمان کنترل استاندارد مواد مخدر و کمیته متخصص موضوع مورد بررسی قرار گرفته و توصیه‌های مثبت خود را ارائه کرده‌اند؛ اما بهارات بیوتک اطلاعات اثربخشی و ایمنی را برای کودکان به طور عمومی به اشتراک نگذاشته است.
در صورت تایید تنظیم کننده دارو‌های هند، کوواکسین اولین تزریقی است که برای کودکان بین 2 تا 12 سال در دسترس خواهد بود، در حالی که افراد در گروه سنی 12-18 سال می‌توانند بین واکسن کوواکسین و Zydus Cadila بر اساس DNA یکی را انتخاب کنند.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: واکسن کرونا کودکان بهارات بیوتک برای کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۶۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه درمان کودکان زیر هفت سال در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان رایگان شد

  محمدکاظم مومنی  اظهار کرد: طبق ابلاغ وزارت بهداشت تمامی بیمارستان‌های دولتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موظف اند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیص و درمانی، دارو و ترخیص کودکان زیر هفت سال که دارای بیمه هستند را به صورت رایگان انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه خدمات دارویی قابل ارائه به کودکان زیر هفت سال که به صورت سرپایی در بیمارستان ها انجام شود رایگان نیست تصریح کرد: رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال گامی بلند جهت حمایت از آینده سازان مملکت و خانواده‌های آنان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عنوان کرد: کودک تا هفت سالگی در معرض خطر انواع بیماری‌ها قرار دارد که ممکن است برخی از این بیماری ها را تا آخر عمر به همراه داشته باشد بر همین اساس باید درمان در دوران کودکی آغاز شود و به پیشگیری از بروز بیماری‌ها کمک شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اگر این بیماری‌ها را دارید غذای کنسروی نخورید
  • هزینه درمان کودکان زیر هفت سال در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان رایگان شد
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • تفکیک زباله در روستای قلعه بالای بیارجمند آغاز شد
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد