Web Analytics Made Easy - Statcounter

 از طرفی هر گونه پشیمانی و فسخ قرارداد نیز می‌تواند تبعات زیادی برای شما داشته باشد و به دردسرتان بیندازد. در ادامه با ما همراه باشید تا برای شما از نکات مهم و حائز اهمیت درباره اجاره آپارتمان مسکونی و اجاره آپارتمان اداری بگوییم.

نکات مهم درباره اجاره آپارتمان مسکونی:

بازدید حضوری در زمان اجاره مسکونی

قبل از هر چیزی باید به شما بگوییم که با رونق گرفتن درج آگهی اجاره آپارتمان مسکونی در سایت‌‎های مختلف، هنگام اجاره آپارتمان در تهران به هیچ عنوان به دیدن عکس‌ها و فیلم‌ها اکتفا نکنید و حتما با مالک خانه قرار بازدید حضوری بگذارید تا از نزدیک آپارتمانی مسکونی مد نظرتان را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی فضای بیرون برای پارک کردن ماشین در زمان اجاره مسکونی

احتما قبل از بازدید به شما درباره پارکینگ داشتن یا نداشتن آپارتمان مسکونی اطلاعاتی می‌دهند، اما هنگام اجاره آپارتمان مسکونی مورد پسندتان که بدون پارکینگ است، قبل از هر چیزی وضعیت خیابان‌ها و کوچه‌ها را از نظر امنیت و داشتن فضای کافی برای پارک کردن بررسی کنید. اگر شما صاحب ماشین باشید و خانه مورد نظرتان پارکینگ نداشته باشد، به دردسر می‌افتید. بنابراین حتما فضای کوچه‌ها و خیابان‌ها و شرایط امنیت آن‌ها را با هدف پارک کردن ماشین در بیرون بررسی کنید. 

عقد قرارداد اجاره آپارتمان مسکونی در املاک معتبر و شناخته‌شده 

بسیاری از مستاجران و مالکان در زمان اجاره آپارتمان مسکونی برای این‌ که هزینه اضافه‌ای برای عقد قرارداد در یک املاک یا بنگاه متقبل نشوند، خودشان قراردادی نوشته و طبق توافق‌شان امضا می‌کنند. با وجود این که خود این برگه سندیت قانونی دارد، بهتر است این ریسک را نکنید و عقد قرارداد را به منظور جلوگیری از هر گونه سوء تفاهم، مشکل و تبعات خاص در املاک انجام دهید.

فضای داخلی خانه را با دقت بررسی کنید

در هنگام بازدید حضوری، کلید پریزها، نوع کابینت‌ها، طول و عرض کمد دیواری‌ها، راهروها، انباری، پارکینگ، قفل‌های درب و پنجره و... را بررسی کنید. همچنین به این نکته نیز توجه داشته باشید که واحد مسکونی اجاره‌ای مورد نظر شما، هیچ رطوبت و قارچ‌زدگی‌ای به‌خصوص در سرویس‌های بهداشتی (حمام و توالت) نداشته باشد.

با مالک خانه مسکونی درباره تعمیرات به توافق برسید

اگر واحد مورد نظر شما نیازمند تعمیرات جزئی یا تغییرات لازم است، قبل از عقد قرارداد اجاره آپارتمان مسکونی با صاحب خانه به توافق برسید. برخی از تعمیرات اساسی که جزو نیازهای اولیه و ضروری یک واحد آپارتمان مسکونی محسوب می‌شود، برعهده مالک است. با این حال، اگر خواستار برخی از تعمیرات و تغییرات سلیقه‌ای نظیر تغییر رنگ یا تعویض کابینت‌ها بودید، آن را با صاحب خانه مطرح کنید. شاید با هدف بهبود وضعیت واحد خود، در پرداخت بخشی از هزینه با شما همراهی کند. 

نکات مهم درباره اجاره آپارتمان اداری و آپارتمان تجاری:

نوع دسترسی به آپارتمان اداری و آپارتمان تجاری را در نظر بگیرید: اگر قرار باشد که برای اجره آپارتمان اداری یا اجاره آپارتمان تجاری اقدام کنید، قبل از هر چیزی نحوه دسترسی به واحد مربوطه را بسنجید. برای رفاه بیشتر کارمندان و همکاران‌تان و همچنین دسترسی مشتریان، بهتر است که آپارتمان در مرکز شهر یا منطقه‌ای باشد که به سیستم حمل و نقل عمومی، بقیه سازمان‌ها و ادارات، بانک و... دسترسی خوبی داشته باشد.

محل موردنظر اتاق کنفرانس، محل غذاخوری و فضای مناسبی برای استراحت کوتاه داشته باشد: از آنجا که شما و کارمندان‌تان قرار است روزانه 8 ساعت از زمان خود در محل کار بگذرانید، بهتر است قبل از اجاره آپارتمان اداری یا اجاره واحد تجاری به این نکته توجه داشته باشید که واحد مورد ظر فضای کافی برای غذا خوردن، استراحت و نماز خواندن داشته باشد. همچنین وجود یک سالن کنفرانس و اتاق جلسه نیز ضروری است.

متراژ مناسب با نوع کارتان را مشخص کنید: اگر در آغاز راه برای راه‌اندازی کسب‌وکارتان هستید، آپارتمانی را برای اجاره انتخاب کنید که فضای آن متناسب با نوع کار و تعداد همکاران و کارمندان‌تان باشد. واحدهای بزرگ علاوه بر این‌که نیازمند زمان بیشتری برای نظافت و همچنین نیازمند هزینه بیشتر برای پر کردن با لوازم هستند، اجاره بهای بیشتری دارند. به همین منظور آپارتمان تجاری یا اداری‌ای انتخاب کنید که مناسب شما باشد. از طرفی خیلی هم کوچک نباشد که شما را به دردسر بیندازد.

هنگام اجاره آپارتمان تجاری یا اجاره آپارتمان اداری، اعتبار برندتان را در نظر بگیرید: هنگام اجاره واحد مورد نظرتان به این نکته نیز توجه داشتید که محل مورد نظر مطابق با اعتبار شما باشد. اگر حالا در فضای تجارت و کسب و کارتان اسم و رسمی پیدا کرده‌اید، بهتر است دفتری اجاره کنید که مطابق شأن شما باشد.

به رفت‌وآمدها و سکوت آپارتمان تجاری یا واحد اداری توجه کنید: از آنجا که کار کردن با تمرکز بیشتر نیازمند حضور در محیطی ساکت و پرآرامش است، هنگام اجاره آپارتمان تجاری یا واحد اداری، به این نکته نیز توجه داشته باشید که سر و صدا در راهروها، خیابان، کوچه چطور است.

اگر قصد خرید خانه در تهران را دارید از سایت نیازمندیهای همشهری همین الان اقدام کنید

پربیننده ترین ثبت نام ایران خودرو (با مهلت ٣روزه واریز وجه) شرایط و اقساط مسکن دولتی اعلام شد / چینی‌ ها مسکن حمایتی را می سازند باکو راه ایران در خزر را می‌ بندد؟/ ابهام بزرگ تقسیم‌ بندی خزر طاعون به شهرهای مازندران و خراسان شمالی هم رسید افراد بالای ۶۰ سال که سینوفارم زده اند، دوز سوم را نیز بزنند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فسخ قرارداد اجاره آپارتمان مسکونی بازدید حضوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۶۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی با حضور وزیر راه و شهرسازی هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی شهری و روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان شرقی افتتاح شد.

گفتنی است با حضور بذرپاش عملیات ساخت پروژه ۴۶۸ واحدی نصر در شهر جدید سهند آغاز شد.

 

دیگر خبرها

  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • ممنوعیت عقد قرارداد مسکن با اتباع غیر مجاز
  • اجرا ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سازمان ملی مسکن
  • فرصت سرمایه‌گذاری ۱۲۰ همتی سازمان ملی زمین و مسکن
  • قیمت خانه در جنت آباد تهران امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • یکخوابه‌های تهران قیامت به پا کردند! / رهن کامل آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر چند؟
  • با ۳۰۰ میلیون تومان در کدام محله خانه اجاره کنیم؟
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی