Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@06:59:56 GMT

چه جرایمی پس از شیوع کرونا در مازندران بیشتر شد؟

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۷۹۰۵۰

ایسنا/مازندران رئیس پلیس آگاهی مازندران گفت: در محدودیت کرونایی و شدید ابتدای شیوع کرونا، بیشترین سرقت‌ها در حوزه باغات و ساختمان‌های نیمه‌کاره بود، پس از عادی شدن وضعیت در تیر و مردادماه سال 99، سرقت‌ها از منازل  بیشتر شد و در مجموع باید گفت پس از شیوع کرونا شاهد افزایش سرقت در سیم‌های برق و از ساختمان نیمه‌کاره هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ علی قیصری در نشست با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی مازندران، اظهار کرد: اصحاب رسانه پل ارتباطی پلیس و مردم در انتقال صحیح اطلاعات هستند.

وی با بیان اینکه رسانه نقش مهمی در انتشار عملکرد پلیس دارند، تصریح کرد: اگر تعامل بین دستگاه انتظامی و اصحاب رسانه به صورت صحیح مداوم و بدون غرض ورزی ادامه داشته باشد، می توان از بسیاری اتفاقات جلوگیری کرد.

رئیس پلیس آگاهی مازندران، خاطرنشان کرد: در این راستا و به منظور برقراری ارتباط مستمر با خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای، نیروی انتظامی در بخش فضای مجازی ورود و رابطی مشخص را مشخص کرد در این زمینه، پل ارتباطی بین مردم و پلیس برقرار شده است.

قیصری گفت: اصحاب رسانه می توانند به واسطه این رابط ها اخباری که موجب دلهره مردم می‌شود، به ما برسانند تا آن را بررسی و رفع کنیم.

وی افزود: خبرنگاران با تعامل مسئولان انتظامی، می توانند کمک کنند تا بدون هیچ دلیلی موضوع اجتماعی به امنیتی و سیاسی تبدیل نشود چرا که معتقدیم نباید موضوعات کوچک در سطح جامعه را به خوراک رسانه‌های معاند تبدیل کنیم.

رئیس پلیس آگاهی مازندران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که چرا عوامل بازدارندگی برای یک مجرم وجود ندارد، گفت: این روزها قوانین در حال به روز شدن است و نظر بر کاهش جرایم به شیوه تنبیهی نیست بلکه قانون به دنبال آن است تا مجرم را اصلاح کند.

وی ادامه داد: در کاهش بازدارندگی، نظر بیشتر بر تغییر و اصلاح است و به دنبال آن هستیم تا مردم خود را اصلاح کنند و باید این فرهنگ به تدریج با تغییر شیوه‌ها و الگوهای رفتاری، عملیاتی شود.

رئیس پلیس آگاهی مازندران خاطرنشان کرد: این موضوع تنها به قوه قضائیه و نیروی انتظامی مربوط نمی‌شود بلکه دستگاه های دیگر مانند آموزش و پرورش، وزارت علوم و غیره، باید به پای کار بیایند.

قیصری در پاسخ به ایسنا که چه جرامی پس از کرونا در مازندران افزایش داشته است، اظهار کرد: در محدودیت کرونایی و شدید ابتدای شیوع کرونا، بیشترین سرقت‌ها در حوزه باغات و ساختمان‌های نیمه‌کاره بود، پس از عادی شدن وضعیت در تیر و مردادماه سال 99، سرقت‌ها از منازل  بیشتر شد و در مجموع باید گفت پس از شیوع کرونا شاهد افزایش سرقت در سیم‌های برق و از ساختمان نیمه‌کاره هستیم.

وی افزود: در این راستا، پس از شیوع کرونا، وقوع جرم افزایش 28 درصدی و کشفیات افزایش 22 درصدی داشت و رتبه پنجم کشور در کشفیات هستیم.

قیصری با بیان اینکه در مازندران تابلو به دستانی وجود دارند که در پذیرش مسافر دقتی به خرج نمی‌دهند، افزود: بسیاری از این افرادی که از تابلوبه دستان خانه اجرا می‌کنند، به دنبال راه‌اندازی شرکت‌های هرمی و سارقان منازل هستند و باید نسبت به این موارد نیز تمامی دستگاه‌های متولی احساس وظیفه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کرونا در ایران رئیس پلیس آگاهی مازندران پس از شیوع کرونا اصحاب رسانه نیمه کاره سرقت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۹۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جوشن سهرابی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برابر برنامه ریزی انجام شده طرح سه روزه ویژه مقابله با سرقت مغازه در استان بوشهر با بهره گیری از ظرفیت دوایر تجسس و پلیس آگاهی اجرا که تلاش پلیس استان منجر به شناسایی و دستگیری ۹ نفر سارق و کشف ۱۱ فقره سرقت مغازه با استرداد اموال سرقتی مکشوفه به افراد مالباخته شد.

وی افزود: معدل کشف سرقت مغازه استان بوشهر در سال جاری میزان ۸۰ درصد به دست آمده، و افزایش ۶۰ درصدی کشفیات این سرقت مهم در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل منجر به کاهش ۲۸ درصدی وقوع سرقت مغازه در سال جاری شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر به نقش مؤثر مردم در رعایت توصیه‌ها و نکات ایمنی و همراهی و همکاری با پلیس در کسب این موفقیت اشاره و تاکید کرد: نصب تجهیزات مراقبتی الکترونیکی و تقویت حفاظت فیزیکی مناسب این اماکن در کنار ایجاد اشتغال و کارآفرینی و از همه مهم‌تر پیشگیری و درمان به موقع مصرف کنندگان مواد مخدر می‌تواند در کاهش بیشتر وقوع این سرقت مؤثر باشد.

کد خبر 6091500

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • کشف ۸ فقره سرقت در دیر/ سارق دستگیر شد
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • دستگیری ۵ سارق در خرمشهر
  • بازداشت اعضای ۲۰ باند غیربومی سرقت در مازندران
  • ۲۵ سارق دستگیر شدند
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است