Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@01:03:36 GMT

در به رسمیت شناختن طالبان شتاب نمی کنیم

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۲۳۴۸

در به رسمیت شناختن طالبان شتاب نمی کنیم

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که دولت جدید افغانستان که طالبان تشکیل داده است، فراگیر نیست و در به رسمیت شناختن طالبان شتاب نمی کنیم.

به گزارش برنا،  پوتین روز جمعه در نشست سران جامعه همسود که به صورت مجازی در حال برگزاری است،  گفت: دولتی که طالبان تشکیل داده است نماینده و دربرگیرنده همه مواضع و دیدگاههای سیاسی در افغانستان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: درک ضرورت همکاری با گروه طالبان وجود دارد، اما نباید در به رسمیت شناختن رسمی آن عجله کرد.

پوتین در مورد وضع تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان اظهار داشت: برای گروه طالبان صرف نظر کردن از چنین منبع درآمدی (قاچاق مواد مخدر) دشوار خواهد بود.  

رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد: اوضاع افغانستان که برای آسیای مرکزی و کشورهای مستقل مشترک المنافع خطراتی را به دنبال دارد، نگران کننده و نیازمند تلاش های مشترک است

پوتین خطاب به سران کشورهای همسود گفت: امروز در این باره (رویکرد در مورد دولت جدید افغانستان) گفت و گو و رایزنی خواهیم کرد.

رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه نزدیک به دو هزار تروریست داعشی در افغانستان وجود دارد، اظهار کرد: آنها (تروریست های داعشی بر روی اختلافات قومی حساب می کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه طالبان افغانستان قاچاق مواد مخدر روسیه دولت طالبان پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۲۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، ضمیر کابلوف نماینده ویژه ‌روسیه در امور افغانستان با تاکید بر گسترش روابط و همکاری‌ها میان بین 2 کشور اظهار داشت: روابط مثبت روسیه با حکومت سرپرست طالبان ادامه خواهد داشت و سرمایه‌گذاران روس نیز به سرمایه‌گذاری در ‌افغانستان علاقه‌مند هستند.

از طرف دیگر، مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی رییس‌الوزرای حکومت سرپرست طالبان در این دیدار با قدردانی از موضع مسکو در قبال حکومت سرپرست طالبان گفت که تلاش‌های مشترک ‌کابل و مسکو می‌تواند از تهدیدها در منطقه جلوگیری کند.

در این دیدار، معاون سیاسی رییس‌الوزرای حکومت سرپرست طالبان نسبت به عضویت رسمی افغانستان در نشست فرمت مسکو ابراز امیدواری کرد.

در عین حال، حافظ ضیا احمد تکل معاون سخنگوی وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان از دیدار سرپرست این وزارتخانه با نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان خبر داد و افزود که نماینده ویژه روسیه در افغانستان در دیدار با امیرخان متقی وزیر امور خارجه حکومت سرپرست طالبان ضمن تاکید بر حضور این حکومت در نشست‌های مرتبط با افغانستان گفت: نشست آتی دوحه بدون توافق طالبان نتیجه‌بخش نخواهد بود.

به نوشته وی، متقی در این دیدار تاکید کرد که تعیین نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان ضروری نیست.

در این دیدار، وزیر امور خارجه حکومت سرپرست طالبان روابط کابل و مسکو را بسیار مهم خواند و اظهار کرد: افغانستان درحال حاضر در تمام کشورهای منطقه سفارتخانه‌های فعال دارد.

متقی افزود: درحال گفت‌وگو با سازمان ملل هستیم تا پس از شفاف‌ شدن دستورکار و نحوه برگزاری نشست آتی دوحه، موضع خود را اعلام کنیم.

نماینده ویژه روسیه ضمن درخواست آزادی دارایی‌های بلوکه شده افغانستان، از متقی دعوت کرد تا به روسیه سفر کند.

ضمیر کابلوف موافقت حکومت سرپرست طالبان را برای برگزاری هرگونه نشست درباره افغانستان حائز اهمیت خواند و بر رفع تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه افغانستان تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • پوتین: تروریسم یکی از جدی ترین تهدیدات قرن بیست و یکم است
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • وزیر خارجه ایرلند: ۱۰۰ درصد مردم غزه در معرض گرسنگی و قحطی هستند
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم