Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-05-07@17:16:17 GMT

مشکلات بیمه ای گریبانگیر کارکنان شهرداری تهران

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۹۳۳۷

مشکلات بیمه ای گریبانگیر کارکنان شهرداری تهران

به گزارش «نماینده» سید احمد علوی در تذکر پیش از دستور خود در صحن امروز شورا با طرح پیشنهاد ایجاد فرآیند یکپارچه و متمرکز مراودات شهرداری تهران و سازمان تامین اجتماعی اظهارداشت: شهرداری تهران در ساختار سازمان ها و شرکت های زیرمجموعه خود، با سازمان تامین اجتماعی دارای ارتباط کاری و مراودات مالی است.

وی با بیان اینکه این مراودات به پوشش بیمه ای پرسنل شاغل در سازمان و شرکت ها و از سوی دیگر در حوزه پوشش بیمه ای پرسنل پیمانکاران فعال که مستمرا با کارفرمایی شهرداری تهران در حوزه های  تخصصی، ماموریت های مدیریت شهری را انجام می دهند، مرتبط می شود افزود: بررسی ها نشان دهنده مشکلات جدی متعدد نظیر بازداشت و مسدود شدن حساب سازمان و شرکت ها و  پیمانکاران مذکور و نیز اعمال جرایم سنگین توسط سازمان تامین اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: مشکلاتی که نه تنها در پیوست و نگاه فنی و اجرایی بر استمرار مطلوب فرآیندهای ماموریتی شرکت وسازمان های شهرداری و پیمان های منعقد شده با پیمانکاران فعال اثر منفی میگذارد، بلکه در نگاهی اجتماعی تهدیدات جدی در پوشش مستمر بیمه درمانی پرسنل شاغل طرف قرارداد با پیمانکاران شهرداری را نیز سبب می‌شود. 

وی با اشاره به نامطلوب بودن شرایط پرداخت مستمر مطالبات پیمانکاران از سوی کارفرمای شهرداری بدلیل مشکلات اقتصادی و درآمدی شهر گفت: این موضوع بار سنگینی در حوزه درمان آنهم در شرایط کرونایی کنونی بردوش  خانواده های کارگران و پرسنل حوزه های پیمانکاری گذاشته است.

عضو کمیته فرهنگی و اجتماعی شورای ششم شهر تهران با طرح پیشنهادی جهت رفع این مشکلات گفت: با هدف رفع مشکلات مذکور، پیشنهاد می گردد معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران نسبت به تدوین و اجرای فرآیند یکپارچه و متمرکز مراودات شهرداری تهران و سازمان تامین اجتماعی جهت ساماندهی شرایط اشاره شده و نظام مند کردن این تعاملات برون سازمانی اقدام و گزارش اقدامات و نتایج حاصله را به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند.

به گفته علوی، پر واضح است که در مدل یکپارچه و متمرکز پیشنهادی، امکان بهره مندی از منابع غیرنقد در تعاملات مذکور به عنوان یک فرصت و راهکار گره گشا محسوس است.

منبع: نماینده

کلیدواژه: تهران سید احمد علوی شورای شهر سازمان تامین اجتماعی شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۹۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جلسه شورای اجتماعی که عصر روز یکشنبه برگزار شد، با اشاره به فلسفه تشکیل سازمان امور اجتماعی با کار ویژه رصد و دیده‌بانی وضعیت اجتماعی، تطابق مستمر گزارش عملکرد دستگاه‌ها در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی با واقعیت‌های میدانی را از ضروری‌ترین اقدامات برای تحقق اهداف سازمان و شورای اجتماعی برشمرد و از مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مربوطه خواست با رصد دقیق و مستمر شاخص‌های کنترل و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی، تصمیم‌گیران را در داشتن نگاهی واقع‌گرایانه از شرایط و اتخاذ تصمیمات درست و به‌هنگام یاری کنند.

رئیس جمهور دو طرح «نماد» در آموزش و پرورش و «سراج» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از جمله طرح‌های مؤثر در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و ضمن تأکید بر اجرای کامل این طرح‌ها از دیگر سازمان‌ها و نهادها خواست به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

رئیسی همچنین در این جلسه بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، مساجد و امنای محلات و نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری و علاج آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه تحلیل آماری از علل و چرایی پیدایش آسیب‌ها و احصای راهکارهای رفع آنها، لازمه ارائه نگاه دقیق و صحیح به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان است، بر بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های فکری، علمی و دانشگاهی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

رئیسی با اشاره به اینکه مشخص شدن نسبت دستگاه‌های مختلف با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیگیری و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی مؤثر است، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد عملکرد همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوط را به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

در ابتدای این جلسه با حضور رییس جمهور گزارش اجرا، آسیب‌شناسی و ارتقای آئین‌نامه‌های اجرایی طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) و سراج (سلامت روانی اجتماعی)، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۷۴ هنرمند صنایع‌دستی مازندران بیمه شدند
  • ضرورت اهتمام شهرداری ارومیه برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر سالگرد ارتحال شیخ غلامرضا حسنی
  • ️شیخ غلامرضا حسنی نماد هویت و تاریخ مجاهدت در شهر ارومیه است
  • ترکیب جمعیتی از چالش های البرز است/ تردد نیروی کار استان به تهران
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • «اصپاک» در شهر اصفهان ۱۳ هزار مشترک دارد/ بیش از ۱۰ هزار خانه بیمه آتش‌سوزی شد
  • هیچ یک از قطعات راه آهن استان نباید معطل بماند
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی