Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-29@23:46:45 GMT

نحوه آغاز تزریق دوز سوم واکسن کرونا

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۵۱۰۹

رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، جزئیات تزریق دوز یادآور واکسن کرونا را تشریح کرد.


به گزارش شریان نیوز،به نقل از مهر، سیدمحسن زهرایی، در ارتباط زنده با شبکه خبر سیما، به تشریح برنامه وزارت بهداشت برای آغاز تزریق دوز سوم واکسن کرونا در کشور پرداخت‌.

وی با عنوان این مطلب که تزریق دوز سوم واکسن کرونا در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد، گفت: آنچه مسلم است، واکسن کرونا نیاز به تکرار دارد و توصیه ما فعلاً هر ۶ ماه یکبار بعد از تزریق دوز دوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



زهرایی افزود: تزریق دوز یادآور یا همان بوستر، بعد از کادر بهداشت و درمان، برای سایر گروه‌ها و افراد جامعه دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از اینکه دوز سوم را برای کادر بهداشت و درمان و مراکز نگهداری سالمندان، طبق فاز اول سند ملی واکسیناسیون پیش می‌رویم. یعنی، دوز سوم را از سالمندان بالای ۷۵ و ۶۵ سال آغاز خواهیم کرد.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت افزود: پیش بینی واکسن مورد نیاز برای دوز سوم انجام شده و به تدریج برای افرادی که دوز دوم را زده‌اند، تزریق دوز سوم انجام خواهد شد.

زهرایی در پاسخ به این سوال که دوز سوم با توجه به نوع واکسن‌های تزریق شده در دوز اول و دوم انجام خواهد شد یا خیر، گفت: برای دوز بوستر هم بر اساس واکسن‌های جاری در کشور که تزریق شده است، پیش خواهیم رفت. کسانی که واکسن سینوفارم یا برکت زده‌اند، برای دوز یادآور می‌توانند از همین واکسن‌ها بزنند و یا اینکه مشابه همان پلتفرم‌هایی که در کشور موجود است.

وی با اعلام اینکه تاکنون حدود ۷۲ میلیون دوز واکسن در کشور تزریق شده است، افزود: ۴۸.۵ میلیون نوبت اول و ۲۳ میلیون ۲ دوز واکسن زده‌اند که باید تلاش کنیم ظرف یک تا دو ماه آینده، تزریق دوز دوم به ۴۵ میلیون نفر و دوز اول به ۷۰ میلیون نفر برسد.

دسته بندیسلامت

منبع: شریان

کلیدواژه: تزریق دوز سوم وزارت بهداشت واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۵۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان

 مهدی زنگنه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همزمان با آغاز هفته ایمن سازی، مرحله اول واکسیناسیون پنوموکوک برای کودکان گروه‌ سنی ۲ ماهه در تمامی مناطق شهری و روستایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شروع شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این واکسن به شکل تزریقی است و در گام بعدی کودکان گروه های سنی 4 و 12 ماهگی نیز، همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی واکسینه  خواهند شد.

به گفته دکتر زنگنه، پنومونی پنوموکوکی یکی از شایع ترین علل عفونت های تنفسی و مرگ و میر کودکان زیر5 سال در سراسر جهان به شمار می رود که پیشگیری از آن با واکسیناسیون امکان پذیر است.

وی گفت: به عبارتی باکتری پنوموکوک موجب بیماری هایی مثل سینوزیت، مننژیت، عفونت گوش میانی، پنومونی و عفونت خون شده و ممکن است منجر به بستری شدن کودک در بیمارستان، ایجاد عوارض و یا مرگ وی شود.

 زنگنه افزود: فاز اول این واکسن ها توسط  وزارت بهداشت تهیه و تحویل واحدهای بهداشتی شده است، از هم استانی های عزیزی که کودک در سن 2ماهگی دارند درخواست می شود با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت، نسبت به واکسیناسیون بهنگام آنها اقدام نمایند.

وی در پایان افزود: امیدواریم به زودی شاهد اضافه شدن واکسن روتاویروس نیز به سبد واکسیناسیون کشور باشیم.

گفتنی است:در حال حاضر کودکان در کشور ما بر علیه بیماری های از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت B، هموفیلوس آنفلوانزا و پنوموکوک واکسینه می شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور