Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلال محمود زاده نائب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  در تشریح جزئیات نشست یکشنبه ۲۵ مهر ماه کمیسیون متبوع خود اظهار کرد: کمیسیون کشاورزی امروز دو طرح ارزش افزوده بخش کشاورزی و طرح پرداخت به موقع خسارت بیمه شدگان محصولات کشاورزی را در دست بررسی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طرح افزایش ارزش افزوده بخش کشاورزی در رابطه با صادرات و واردات محصولات کشاورزی، ساماندهی صادرات و واردات، بیمه محصولات، ترانزیت و جا به جایی محصولات کشاورزی به گمرگات و مناطق مرزی، شیوه تامین سوخت بخش کشاورزی، کشاورزی قراردادی، تامین به موقع نهاده های کشاورزی و بحث تولید خوراک دام و طیور و پرداخت یارانه های بخش کشاورزی بود که در این طرح گنجانده شده است. این طرح به کارگروه ویژه کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی ارسال شد تا در آنجا بیشتر بررسی شود و بعد به کمیسیون بازگردد.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی ادامه داد: طرح دوم در رابطه با پرداخت به موقع خسارت بیمه محصولات کشاورزی به کشاورزان بود که این طرح با موافقت نمایندگان کمیسیون کشاورزی مواجه شد. در این طرح پیش بینی شده که اعتبارات صندوق بیمه کشاورزی که در بودجه سالیانه مصوب می شود، به صندوق بیمه کشاورزی تخصیص داده شود و سپس این صندوق اعتبار را از بانک کشاورزی استقراض کند و این مبلغ به عنوان تسهیلات به صندوق داده شود تا به موقع خسارت کشاورزان را پرداخت کند.

محمود زاده افزود: در حال حاضر نزدیک به ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی صندوق بیمه کشاورزی در بودجه ۱۴۰۰ است که از این اعتبار فقط ۲۰۰ میلیارد به صندوق بیمه تخصیص یافته یعنی فقط ۶ درصد اعتبار تخصیص داده شده است. این اقدام باعث شده صندوق بیمه کشاورزی نتواند خسارت یک میلیون و ۵۰۰ هزار کشاورز، مرغ دار و باغ‌دار را پرداخت کند.

این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه به دلیل وقوع این مشکلات این طرح را پیشنهاد دادیم ، افزود: این طرح با پیشنهاد کمیسیون به تصویب نمایندگان رسید. در این طرح پیش بینی شده که اعتبارات مصوب صندوق بیمه کشاورزی در بودجه سالیانه توسط بانک کشاورزی به صندوق پرداخت شود و بانک کشاورزی به موقع خسارت کشاورزان را از این محل پرداخت کند.

به گفته‌ این نماینده مجلس زمانی که سازمان برنامه و بودجه اعتبار مصوب را به صندوق بیمه اختصاص داد، صندوق بیمه آن را به بانک کشاورزی تهاتر می کند و دیگر نیازی نیست که صندوق بیمه منتظر تخصیص اعتبارات بانک کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه باشند.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم صندوق بیمه کشاورزی محصولات کشاورزی کمیسیون کشاورزی موقع خسارت بانک کشاورزی بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۱۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور

داود منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت را از اولویت‌های اصلی دولت اعلام کرد و گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت اختصاص یافت.

وی با تاکید بر ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، نوشت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

وی افزود: نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت یکی از مقوم‌های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.

منبع: سازمان برنامه و بودجه 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟
  • جذب یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیماران خاص و صعب العلاج