Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبر خوب این است که به لطف غربالگری و درمان های بهتری از جمله توسعه ایمونوتراپی (بسیج سیستم ایمنی بدن برای از بین بردن سرطان)‌نتیجه برای بیماران مبتلا به سرطان سینه به میزان قابل توجهی بهبود یافته است.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ساینس، اکنون روشن شده که میزان افزایش باکتری های بدن می تواند درصد ابتلا به بیماری سرطان را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آخرین مطالعات محققان حاکی است که میزان باکتری های موجود در سینه با تغییر رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند تا 10 برابر افزایش یافته و به مقابله با ابتلای سرطان سینه کمک کند.
موسسه خیریه سرطان سینه در بریتانیا تخمین زده است به دلیل شیوع بیماری کرونا تقریبا 1.5 میلیون زن کمتر از گذشته غربالگری سینه را انجام می دهند و 12000 زن بریتانیایی ممکن است با بیماری سرطان سینه تشخیص داده نشده به زندگی خود ادامه دهند.

اکنون توصیه محققان برای کاهش ابتلا به سرطان سینه به شرح ذیل توصیه شده است:
رژیم غذایی مدیترانه ای
رژیم غذایی مدیترانه ای نه تنها خوشمزه است بلکه اثرات گسترده و مفیدی از جمله کاهش ابتلا به هر نوع سرطان را نیزداراست.
سالها پیش در یک مطالعه بزرگ بیش از 7400 زن اسپانیایی میانسال به طور  تصادفی به خوردن "آجیل ،‌ماهی چرب،‌روغن زیتون و سبزیجات بیشتر "‌ترغیب شدند.
این زنان با کمترین میزان ابتلا به  سرطان سینه روبرو بودند  و افراد نادری که به بیماری مبتلا شدند نیز کمتر در خطر عود کردن مجدد بیماری قرار گرفتند. در این رژیم روغن زیتون یکی از مواد بکر و اصلی غذا بوده که حاوی "پلی فنول"‌است که به عنوان ماده ای ضد التهابی در بدن وارد عمل می شود. این رژیم میکروبیوم روده ها بهبود یافته و میزان باکتری و میکروبیوم پستان را نیز بهبود می بخشد.
بغل کردن
اکثر ما دوست داریم تا احساساتمان را نشان دهیم و این کار را با بغل کردن فرزند،‌همسر، اعضای خانواده نشان میدهیم.اکنون روشن شده که بغل کردن می تواند پروتئین کلیدی سلامت بدن را تامین کند.هنگام لمس و ابراز محبت سیگنال هایی به مغز ارسال می شود که منجر به تولید اکسی توسین می شود ماده ای به نام "هورمون عشق "‌ . این هورمون احساس خوشایندی را در بدن بوجود می آورد که میزان استرس را کاهش داده و فشار خون را پایین می آورد و ضربان قلب را کاهش می دهد و با این هورمون میزان ابتلا به سرطان سینه نیز کاهش می یابد.
میزان چربی
هرچه قدر میزان چربی بیشتری حمل کنید سطح استروژن و انوسلین شما و هورمون های سرطانی سینه افزایش می یابد.
برای کاهش چربی باید غذای خود را محدود کنیم این بدان معناست که میان وعده های شبانه را کنار گذاشته و روزه داری را در طول شب داشته باشیم.
در مطالعه ای 7 ساله که روی زنان مبتلا به سرطان سینه در ایالات متحده آمریکا انجام شده رژیم غذایی کم چرب برای کاهش ابتلا به سرطان بسیار مفید است. در این مطالعه روشن شد زنانی که به مدت طولانی نیز رژیم های سخت غذایی گرفته یا بیش از 13 ساعت در روز گرسنه بودند ابتلا به سرطان سینه در آنها افزایش یافته است پس نباید خود را گرسنه نگه داریم اما نوع غذایی که در روز مصرف می کنیم باید با دقت انتخاب شود.

مشروبات الکلی
باید حداقل 3 روز در هفته میزان الکل مصرفی را کاهش دهید و تا جائیکه می توانید مصرف مشروبات الکلی را کنار بگذارید.
مطالعات نشان داده زنانی که از مشروبات الکلی استفاده می کنند بیشتر در خطر ابتلا به سرطان سینه قرار دارند بنا براین الکل یکی از مواد مضر و افزایش دهنده میزان ابتلا به سرطان شناخته شده است.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ابتلا به سرطان سینه رژیم غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۳۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز

به گزارش خبرنگار مهر، عباس صدریان فر جمعه شب در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت شاهد فعالیت دو موج بارشی قوی در استان بودیم.

صدریان فر افزود: از ۱۰ روز گذشته فعالیت این سامانه بارشی مورد رصد کارشناسان سازمان آب و برق خوزستان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: با هدف کنترل سیلاب، ظرفیت جدیدی در سدهای استان ایجاد شد و نقطه بحرانی در سد دز بوده است که میزان ورودی به سد ۲ هزار متر مکعب بر ثانیه و خروجی به ۵۰۰ متر مکعب بر ثانیه تنطیم شد.

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد: با این اقدام ظرفیت ۶۵ میلیون متر مکعبی در سد دز برای کنترل سیلاب انجام شد.

صدریان فر گفت: همچنین در پایین دست رودخانه دز، رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها آب با دبی ۹۰۰ متر مکعب جاری شد که با مدیریت این سیلاب هم کنترل شد.

وی افزود: احتمال دارد میزان خروجی سد دز که ۵۰۰ تا ۶۰۰ متر مکعب است تا ساعاتی دیگر افزایش یابد و این اطلاع رسانی توسط فرمانداری‌های شهرهای مسیر رودخانه انجام می‌شود.

صدریان فر با اشاره به اینکه هم اکنون مخازن سدهای استان ۸۱ درصد افزایش یافته است، ادامه داد: این میزان در سدهای زنجیره‌ای کارون ۹۱ و سد دز ۱۰۰ درصد است.

کد خبر 6096035

دیگر خبرها

  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟
  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • نوشیدن آبمیوه طبیعی در کودکی می‌تواند از ابتلا به چاقی در بزرگسالی جلوگیری کند
  • ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز
  • کمبود این ویتامین سبب لاغری می‌شود
  • احتمال افزایش خروجی سد دز
  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان