Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد امینی زاده روز دوشنبه در نشست خبری اعضای شورای اسلامی شهر کرمان افزود: براساس قانون مصوب شورای پیشین، بایستی ۵۰ درصد بودجه سالانه شهرداری را با فروش زمین و املاک تامین می‌کردند؛ بودجه شهرداری یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تصویب اما فقط ۸۰ میلیارد تومان زمین فروخته شده است.

وی تاکید کرد: مهمترین مشکل کنونی شهر کرمان بودجه است و در این زمینه مجموعه قبل نگاهشان جذب سرمایه گذار بوده که انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر کرمان گفت: در شورای ششم حداقل با پنج بحران جدی روبه رو هستیم که مهمترین آن بودجه است و باید روی آن فکر و برنامه ریزی شود؛ در این خصوص رسانه ها می توانند از مسئولان پیشین مطالبه‌گری کنند.

وی عنوان کرد: شهر کرمان با بحران در تحویل شورا روبه رو شده است و وضعیت شورای اسلامی ششم پس از ۲ ماه و نیم هنوز مشخص نیست و شهرداری به دوره جدید تحویل داده نشده است.

امینی زاده با اشاره به فعالیت های حوزه عمرانی گفت: آرامستان کرمان دسترسی به زیرساخت های آب، برق و پارکینگ ندارد و پرونده های حقوقی ازجمله برداشت ۳۰ میلیارد تومان از حساب شهرداری وجود دارد.

وی افزود: ۱۶ اولویت برای مدیریت شهری کرمان در این چارچوب مشخص کردیم که در این زمینه می توان به تلاش در شفافیت حداکثری در تمام ارکان‌ مدیریت شهری، برنامه ریزی، تامین آموزش و کارآمدی مدیران، توسعه نظام هوشمندسازی برمبنای استاندارد سازی، توسعه خدمات شهری، عدالت محوری و توسعه فضاهای ورزشی و تفریحی ازجمله برای کودکان، بانوان و جانبازان، زدودن فقر از چهره نازیبای شهر و توسعه فعالیت های محله ای و توسعه‌ کارآفرینی با محوریت مسجد اشاره کرد.

رئیس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر کرمان گفت: برنامه ریزی در کارگاه های صنفی، توسعه بازارچه‌های محلی، کاهش انباشت پسماندهای شهری و فراهم آمدن محیط سالم، اهتمام به مکتب حاج قاسم در عرصه‌های شهری، ارتقای حمل و نقل عمومی، مردمی سازی مدیریت شهری، نگاه فرصت محور در کنار تهدیدمحور برای معضلات شهری، عدالت در بهره مندی از خدمات شهری، پیوست فرهنگی، جلوگیری از توسعه‌ غیرمجاز محدوده شهری، همکاری در تامین زیرساخت‌ها و حفظ آثار تاریخی و کهن از دیگر برنامه های اعلامی شورا برای شهرداری است.

وی یادآور شد: در این چارچوب شهرداران برنامه‌های خود را ارائه کردند و این فرایند در انتخاب شهردار کرمان ملاک بود که مورد ارزیابی قرار گرفت.

امینی زاده تصریح کرد: سعید شعرباف تبریزی پس از انتخاب به عنوان شهردار کرمان با سرعت کار خود را آغاز کرده است.

وی افزود: به اقتضای بخش های مختلف مدیریت شهری، راهکاری برای تامین بودجه با استفاده از ظرفیت های قانونی وجود دارد که کلانشهرها از آن استفاده می کنند و قطعا مسایل اجتماعی و مشارکت مردم در بودجه، برای ما مهم است.

برچسب‌ها شورای اسلامی شهر کرمان کرمان شهرداری کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر کرمان کرمان شهرداری کرمان شورای اسلامی شهر کرمان کرمان شهرداری کرمان شورای اسلامی شهر کرمان مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۵۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵ برابری بودجه شهرداری بیرجند برای سال ۱۴۰۳

شهردار بیرجند با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری، ۹۶۰ میلیارد تومان است گفت: با وجود تورم در کشور، بودجه شهرداری در دو سال گذشته ۵ برابر افزایش داشته است.

بهترین با بیان اینکه در این مدت در بخش سرمایه گذاری، ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه وارد شهر بیرجند شده، افزود: گردش مالی یک سرمایه گذار به تنهایی ۳ هزار میلیارد تومان بوده و این در حالیست که تمام بودجه عمرانی تخصیص یافته به استان ۹۰۰ میلیارد تومان است .

وی با بیان اینکه این اقدامات با هدف جذب سرمایه و اشتغالزایی در شهر بیرجند صورت می‌گیرد، گفت: شهرداری بیرجند در راستای حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی نیز با هدف توانمند سازی و اشتغال این افراد، تعداد ۴ باب منزل متعلق به شهرداری را در اختیار گرمخانه و ۴ باب منزل دیگر را در اختیار مجتمع فوریت‌های اجتماعی شهرداری قرار داده و در سرای مرحوم امینی در بازار بیرجند نیز ۲ مغازه برای فروش تولیدات آسیب دیدگان اجتماعی، در اختیار مجتمع فوریت‌های اجتماعی شهرداری قرار گرفته است .

شهردار بیرجند همچنین از آمادگی شهرداری برای واگذاری رایگان غرفه در روزبازار‌ها با هدف عرضه تولیدات زندانیان نیز خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • گرگان گران اداره می‌شود/ ناتوانی در جذب سرمایه گذار برای توسعه
  • ۵۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در قم شناسایی شد
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • شهرداری اصفهان باید فصل وصل سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد
  • ۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد
  • وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود
  • ارتقای شاخص‌های عمران شهری بجنورد نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
  • ۴ پروژه شاخص شهری بجنورد در اولویت اجرا است
  • هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم
  • افزایش ۵ برابری بودجه شهرداری بیرجند برای سال ۱۴۰۳