Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد دانشگاه آلاباما می‌گوید تا وقتی آمریکا و غرب دنبال نسیه دادن و نقد گرفتن در برجام باشند، مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نادر انتصار عضو حلقه «سیرا» می‌باشد؛ حلقه‌ای که در دهه قبل، جلسات سالانه با حضور برخی از عناصر اپوزیسیون و غربگرا تشکیل می‌داد.

وی درباره علت تعلل دولت جدید ایران در اجلاس مذاکرات اظهار داشت: هم آقای رئیسی و هم آقای امیرعبداللهیان بار‌ها گفته‌اند که سیاست خارجی ایران را گروگان برجام و گفتگو‌ها با کشور‌های غربی نخواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی بر خلاف دولت آقای روحانی که به قول معروف تقریبا تمام تخم مرغ‌های خود را در سبد برجام گذاشته بودند، دولت آقای رئیسی دیدی چند جانبه در مورد سیاست خارجی ایران خواهند داشت و منافع کشور را در چارچوب برجام خلاصه نخواهند کرد. طرف غربی هم این موضوع را درک کرده است.

استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در دانشگاه آلابامای جنوبی همچنین در پاسخ به این سوال که وزیر امور خارجه ایران در یکی از آخرین اظهارات خود در خصوص احیای برجام مساله آزادسازی ۱۰ میلیارد از دارایی‌های بلوکه شده را مطرح کردند که این مساله از سوی طرف غربی به عنوان پیش شرط تعبیر شد و به آن واکنش نشان دادند، ارزیابی شما از این سخنان چیست، گفت: آنچه آقای امیرعبداللهیان در مورد آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران گفتند پیش شرط مذاکرات نیست بلکه نشانگر هدفی است که ایران در مذاکرات آینده دنبال آن است. وزارت خارجه ایران نیز بر نبودن پیش شرط در مذاکرات آینده در وین تأکید داشته است.

وی با اشاره به مشخص شدن تیم مذاکره کننده ایرانی گفت: آقای باقری کنی در گذشته تجربه در مذاکرات هسته‌ای با طرف غربی را داشته‌اند و به موضوعات برجامی و نحوه رفتار طرف غربی در مذاکرات آشنا هستند. اگر طرف غربی به تعهدات برجامی خود برگردد، امکان ادامه و به نتیجه رسیدن مذاکرات در وین وجود دارد، ولی اگر طرف غربی مانند گذشته دنبال نسیه دادن و نقد گرفتن از ایران باشد مذاکرات برجامی به نتیجه نخواهد رسید.

انتصار درباره مواضع مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران هم گفت: مدیرکل آژانس هنوز انتظار دارد که ایران تمام تعهدات برجامی خود را بدون، چون و چرا اجرا کند حتی اگر طرف غربی تعهدات خود را انجام نداده باشد.

وی افزود: به نظر من ایران باید به آژانس و رافائل گروسی این موضوع را تأکید کند که در چارچوب تعهدات پادمانی با آژانس همکاری خواهد کرد و تا زمانی که برجام در اغما است از ایران انتظار تعهدات داوطلبانه بیشتری نداشته باشد. بعلاوه، قانونی که مجلس در این مورد تدوین کرده، اجازه همکاری بیش از تعهدات پادمانی با آژانس را نمی‌دهد و فقط در صورت برگشت عملی کامل طرف غربی به برجام آژانس می‌تواند انتظار همکاری فرا پادمانی با ایران داشته باشد.

منبع: روزنامه کیهان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: توافق هسته ای برجام آیت الله رئیسی حسین امیرعبداللهیان طرف غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۲۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخراج استاد دانشگاه نیویورک به دلیل حمایت از فلسطین+ فیلم

یک استاد دانشگاه نیویورک آمریکا پس از ۲۰ سال کار به دلیل حمایت از فلسطین از دانشگاه اخراج شد.

به گزارش ایسنا، در پی گسترش تجمعات اعتراضی دانشجویان و اساتید دانشگاه های آمریکا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و انتقاد به سیاست های این کشور در حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی یک استاد دانشگاه نیویورک پس از ۲۰ سال از دانشگاه اخراج شد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد؛ من تقریبا ۲۰ سال است که در دانشگاه نیویورک هستم دیروز یک تماس تلفنی از رئیس دپارتمان دریافت کردم چرا باید در یک روز تعطیل (یکشبنه) به من زنگ بزنند.

این استاد دانشگاه نیویورک خاطرنشان کرد: من دیروز پس از ۲۰ سال کار اخراج شدم. این موضوع برای بیان من در مورد اسرائیل بهتر است وقتی آنها در مورد اسرائیل حرف می زنند، منظورشان صهیونیست است.

وی یادآور شد: منظور آنها نسل کشی است، منظور آنها خفگی و گرسنگی عمدی است. نسل کشی یک ملت بومی و اصیل...

این استاد دانشگاه نیویورک اضافه کرد: ما می گوییم اشغالگری جنایت است. از هائیتی تا فلسطین.

*از پورتوریکو تا گوانتانامو 

اشغالگری یک جرم و جنایت است ما ترسانده نخواهیم شد.

خانواده جهانی فلسطین اکثریت بشریت هستند.

وی خطاب به دانشجویان اظهار کرد: هیچ وقت از واژه اقلیت استفاده نکنید. همانطور که مالکوم ایکس به ما یاد داد ما اکثریت عظیم و بزرگی هستیم.

وی یادآور شد: فلسطین آزاد خواهد شد از رودخانه تا دریا.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله پلیس آمریکا به یک استاد دانشگاه واشنگتن (فیلم)
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان
  • شرایط ناپایدار برای مناطق غربی و جنوبی لرستان
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • اخراج استاد دانشگاه نیویورک به دلیل حمایت از فلسطین+ فیلم
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • کاشی، استاد دانشگاه: این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ این وضعیت همه را می ترساند/ جامعه دارد خودش را به نحو تازه ای، تعریف می کند/ ما در یک نقطه آغاز قرار داریم؛ این نقطه آغاز به مراتب رادیکال تر و مهم تر از عصر مشروطه است
  • بازداشت خشونت آمیز استاد دانشگاه اموری آمریکا