Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اموربازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی اظهار کرد: طی ۶ ماهه نخست سال جاری، ۳۰۲ هزار تن انواع کالاهای مورد نیاز کشور از گمرکات استان وارد کشور شده است.

معاون اموربازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی اظهار کرد: طی ۶ ماهه نخست سال جاری، ۳۰۲ هزار تن انواع کالاهای مورد نیاز کشور از گمرکات استان وارد کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 محمد دهقان در گفت و گو با ایسنا گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور با وجود تحریم های ظالمانه علیه کشور، ۳۰۲ هزار تن انواع کالاهای مورد نیاز کشور به ارزش ۴۹۸ میلیون دلار از گمرکات استان وارد کشور شده است که از لحاظ وزنی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۹۹ درصد افزایش یافته است.

معاون اموربازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن وتجارت استان خاطر نشان کرد: طی ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزارتن انواع کالاهای مورد نیاز کشور به ارزش ۲۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار از کل گمرکات کشور وارد کشور شده است که از لحاظ وزنی ۱۵ درصد افزایش داشته است.

دهقان بیان کرد: عمده کالاهای وارد شده به کشور مواد اولیه، انواع قطعات آسانسور، یراق آلات، قطعات خطوط تولید و غیره بوده و عمده واردات از کشورهای ترکیه، چین و عمارات بوده است.

وی بااشاره به صادرات کالا نیز گفت: طی ۶ ماهه نخست سال جاری از گمرکات استان ۷۲۰ هزارتن انواع کالاهای تولید داخل به بازارهای همسایه و اورآسیا صادر شد.

معاون اموربازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی تصریح کرد: ارزش کالاهای صادر شده از گمرکات استان ۴۶۲ میلیون دلار می باشد که نسبت به مدت زمان مشابه سال ۱۳۹۹ از لحاظ وزنی ۲۶ درصد افزایش صادراتی را داشتیم. 

دهقان عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان را کنسانتره، محصولات پلاستیکی، محصولات فلزی، میوه و تره بار و غیره اعلام کرد.

وی  افزود: در مدت زمان یاد شده ۶۰ میلیون تن انواع کالای تولید داخل به ارزش ۲۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار از گمرکات کشور صادر شده است که از لحاظ وزنی ۳۰ درصد و از لحاظ ارزشی ۶۱ درصد افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: واردات صادرات گمرک بازرگان سازمان توسعه تجارت صنعت معدن تجارت آذربایجان غربی صمت صمت آذربایجان غربی گمرک آذربایجان غربی طی ۶ ماهه نخست سال جاری وارد کشور شده گمرکات استان آذربایجان غربی لحاظ وزنی درصد افزایش معدن وتجارت میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۱۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان

سردار جلیل موقوفه ئی با بیان اینکه محور این طرح نظارت و پایش انبار‌ها و محل‌های دپوی کالا ها بود گفت : کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی و رابطان این پلیس در زمان ۷۲ ساعته‌ی اجرای طرح ، با استفاده از ظرفیت‌های منابع و مخبرین و رصد بانک اطلاعاتی، با کنترل نامحسوس مکان‌های تحت رهگیری و اطمینان از صحت گزارشات واصله پس از هماهنگی قضائی به همراه تیمی از کارشناسان ادارات صمت، تعزیرات و بازرگانی وارد عمل شدند.

وی افزود : در این بازرسی ها که در حوزه لوازم خانگی و آشپزخانه، ابزار آلات صنعتی، انواع لوازم آرایشی بهداشتی، انواع سوخت موتورسیکلت سنگین، لوازم یدکی خودرو انجام شد کالاهای قاچاقی به ارزش ۷۳ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال کشف و در این رابطه ۹ نفر دستگیر و و ۴ دستگاه وسیله نقلیه توقیف شد 

فرمانده انتظامی استان از شهروندان خواست هرگونه اخبار مربوط به قاچاق کالا را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی