Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@04:16:49 GMT

احتمال شیوع موج جدید کرونا در انگلیس قوت گرفت

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۳۳۹۰۹

احتمال شیوع موج جدید کرونا در انگلیس قوت گرفت

به گزارش ایرنا، «دیوید کینگ» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای گفت: آمار مبتلایان در حال نزدیک شدن به موج جدیدی است که می‌تواند مانند دفعه قبل جدی باشد.

آمار مبتلایان در شبانه روز گذشته به بالاترین حد در طول سه ماه اخیر رسید. طبق آمار وزارت بهداشت انگلیس ۴۹ هزار و ۱۵۶ نفر در این مدت به کرونا مبتلا شده و و ۴۵ نفر جان باختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این درحالیست که انگلیس از ۲۸ تیرماه گذشته عمده محدودیت‌های کرونایی درباره رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پوشیدن ماسک صورت در فضاهای عمومی و ضرورت دورکاری برداشته شد.

کینگ می‌گوید درک این مساله برای او دشوار است که چرا دولت چنین تصمیمی اتخاذ کرد و مردم هم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی که می‌تواند مانع شیوع کرونا شود سهل‌انگاری می‌کنند.

در همین حال نشریه سان از شیوع سویه جدیدتر دلتا موسوم به دلتاپلاس در انگلیس خبر داد که ۱۰ درصد نسبت به سویه قبل عفونی‌تر است. «اسکات گوتلیب» کمیسر پیشین مواد غذایی و دارویی آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر نوشت که سویه جدیدتر دلتا موسوم به  AY.۴ با جهش S:Y۱۴۵H حدود ۸ درصد موارد ابتلا به کرونا را در انگلیس شامل می‌شود. وی تصریح کرد که باید درباره میزان عفونت و قدرت این ویروس فورا تحقیق شود.

برخی کارشناسان بهداشتی سیاست «انتظار و رصد» پیشروی این ویروس را پیشنهاد کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند که با توجه به آمار بالای واکسیناسیون عمومی نیازی به وحشت کردن نیست. اما گزارش‌ها حاکیست که روند واکسیناسیون دُز سوم کرونا به افراد مسن و آسیب‌پذیر به کندی پیش می‌رود.

نگرانی‌های درباره شیوع سویه جدید کرونا در انگلیس پس از آن بالا گرفته است که گزارش‌های نگران کننده‌ای درباره نتایج ضد و نقیض تست‌های کرونایی در این کشور منتشر شده است.

آژانس امنیت بهداشت انگلیس هفته پیش اعلام کرد که فعالیت یک باب آزمایشگاه خصوصی در این کشور به دلیل عدم تشخیص بیماران مبتلا به کرونا به حالت تعلیق درآمد. به گزارش منابع خبری انگلیس، نتایج تست پی‌سی‌آر هزاران بیماران مبتلا به کرونا در این آزمایشگاه درحالی منفی اعلام شده است که نتیجه آزمایش آن‌ها با استفاده از کیت‌های خانگی مثبت بوده است.

وزارت بهداشت انگلیس می‌گوید که نتایج آزمایش‌های پی‌سی‌آر دقیق‌تر از کیت‌های خانگی است. طبق دستورالعمل دولت نتیجه آزمایش پی‌سی‌آر نسبت به تست‌های خانگی برتری دارد و به این ترتیب اگر نتیجه پی سی آر منفی باشد نیازی به قرنطینه نیست.

این درحالیست که آژانس امنیت بهداشت انگلیس اعلام کرد نتیجه آزمایش پی‌سی‌آر حدود ۴۳ هزار نفر در جنوب غرب این کشور اشتباه بوده است. دکتر «ویل ولفر» یکی از اعضای ارشد این نهاد انگلیسی گفت: ما موقتا آزمایش کرونا در این مرکز را تا تکمیل روند تحقیقات معلق کرده‌ایم. هنوز مدرکی وجود ندارد که تست‌های پی‌سی‌آر یا کیت‌های خانگی مشکل دارند و مردم باید نسبت به استفاده از آن ها اطمینان داشته باشند.

با این حال کارشناسان نسبت به ظهور سویه جدید کرونا که توسط کیت‌های فعلی قابل شناسایی نیست هشدار داده‌ و این درحالیست که انگلیس دو هفته دیگر میزبان سران کشورهای جهان در اجلاس بین المللی آب و هوایی است.

برچسب‌ها ویروس کرونا واکسن کرونا انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا انگلستان ویروس کرونا واکسن کرونا انگلستان بهداشت انگلیس پی سی آر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۳۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد

سعید معین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به گرم شدن هوا، گندمکاران هشدارها را جدی بگیرند و مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند.

به گفته او، با وجود اثر شیوع آفت سن گندم در کاهش عملکرد تولید، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم قبل از تبدیل شدن به پوره انجام دهند.

معین با بیان اینکه سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن رسیده است، افزود: برآوردها حاکی از آن است که سطح مبارزه علیه سن مادر به ۲ میلیون و ۵۰۰ تا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزارهکتار برسد.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات ادامه داد: بنابر آمار سطح زیرکشت آبی و دیم گندم در کشور ۶ میلیون هکتار است که مبارزه با سن غلات در سطح  از بهمن ماه سال گذشته آغاز و کماکان ادامه دارد.

معین گفت: گرچه شرایط جوی و بارندگی سم پاشی و محلول پاشی را به تاخیر می اندازد، اما به کشاورزان توصیه می شود که تا 

 از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین به کشاورزان توصیه می شود که تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره مبارزه را انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • حادثه دریایی جدید در آب‌های اطراف یمن
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • کره شمالی چند پرتابه راکتی آزمایش کرد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود