Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، اختتامیه دومین همایش ملی بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر بیانیه گام دوم امروز (سه‌شنبه ۲۷ مهرماه) در مرکز همایش‌های بین‌المللی خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور اعضای کمیته علمی همایش، جمعی از اساتید و پژوهشگران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم علی اصغر جعفری با اشاره به اهداف برگزاری دومین همایش ملی بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی گفت: خوشبختانه تلاش بیش از یکسال و در مجموع ۱۵ جلسه تخصصی کمیته علمی زمینه برگزاری این همایش را فراهم کرد. در حقیقت همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی تحت رهبری امام خمینی ره و فداکاری ایثارگران و شهدا، پارادایم جدید فکری در جهان طلوع کرد. به موازات زمانی که از این پارادایم گذشت، تحولات جدیدی در جهان رقم زده شد کما اینکه با گذشت چهار دهه از آن، در حال حاضر انقلاب اسلامی فقط متعلق به مردم ایران نیست و بُعد جهانی پیدا کرده است همچنانکه بسیاری از ملل اسلامی و دوستداران انقلاب اسلامی در کشورهای مختلف از جمله کشورهای منطقه با تاسی از انقلاب اسلامی ایران تحولاتی را در کشورهای خود به وجود آوردند.

مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: در حقیقت شروع انقلاب اسلامی با ملت ایران بود و استمرار آن با دوستداران آن در سراسر جهان. از همین رو همه اهالی قلم و رسانه‌ها تأثیرگذار برای تبیین این گفتمان تلاش خود را می‌کنند. یکی از این رسانه‌ها موزه‌ها هستند. موزه این ظرفیت را دارد که نگاه گفتمانی در جامعه به وجود آورد چرا که محلی برای تعامل آموزش و تبیین اندیشه‌های متعالی و آموزش محسوب می‌شود. از این رو ما به عنوان موزه ملی وظیفه داریم این گفتمان را به بهترین روش به مخاطبان و علاقمندان ارائه دهیم، همچنان که رهبر انقلاب اسلامی فرمودند دفاع مقدس دقیق و بدون تحریف ارائه شود.
دکتر جعفری با تاکید بر بازنمایی کامل و جامع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصریح کرد: در حقیقت اگر دفاع مقدس به خوبی تبیین شود انقلاب هم تبیین می‌شود و برعکس. برای بازنمایی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس لازم بود که چارچوب علمی مبتنی بر ادبیات علمی، دقیق و مؤثر جمع‌بندی و ارائه شود. در همایش اول که در اردیبهشت ماه ۹۸ برگزار شد، ۱۱۶ مقاله ارائه شد. در نتیجه اولین همایش میان نظری و علمی گفتمان انقلاب اسلامی را بدست آوردیم و برای تکمیل این فرآیند دومین همایش نیز برگزار شد.
عضو کمیته علمی همایش ملی بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر بیانیه گام دوم در پایان یادآور شد: ما مفتخر به حرکت عظیمی هستیم که جهان و دنیا را متحول کرده و در عرصه جهان پیشگام است لذا لازم است که آن را با افتخار ارائه کنیم.
در ادامه خرمشاد، معاون سیاسی وزیر کشور و دبیر علمی همایش ملی بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر بیانیه گام دوم با اشاره به ابعاد بین‌المللی انقلاب اسلامی گفت: بعد از تجزیه و تحلیل بیانیه گام دوم پنج محور استخراج شد که از جمله این محورها بازنمایی ماهیت و ویژگی‌های انقلاب اسلامی مبتنی بر بیانیه گام دوم، بازنمایی دستاوردهای خارجی بیانیه گام دوم، تحقق تمدن نوین اسلامی، دستاوردهای داخلی بیانیه گام دوم هستند. در راستای برگزاری همایش ملی بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی ۱۵ نشست تخصصی در طول چند ماه به صورت وبینار برگزار شد و بعد از تبیین محورهای همایش وبینارهایی برگزار شد. حداقل ۲۱ دانشگاه و مرکز پژوهشی برای انجام این مهم همکاری کردند، در همایش دوم ۹۶ مقاله دریافت شد.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: در حقیقت انتظار می‌رود در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازنمایی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس صورت بگیرد. بیانیه گام دوم دو وجه دارد که مورد اول مربوط به چهل سال گذشته و مورد دوم مربوط به چهل سال آینده است. مقام معظم رهبری ۷ دستاورد برای انقلاب بیان کردند که انتظار می‌رود موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس این ۷ دستاورد را تبیین کنند. یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی حضور مردمی است که نیاز است، این مورد در موزه بازنمایی شود. البته بازنمایی باید گونه‌ای باشد که موزه دفاع مقدس تبدیل به مطالبه‌گر شود.
همچنین

حسین ساری نیز در دومین همایش ملی بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر بیانیه گام دوم با اشاره به مقالات ارائه شده به همایش ملی بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر بیانیه گام دوم تصریح کرد: کیفیت مقالات دریافتی همایش ملی بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر بیانیه گام دوم بسیار خوب بود و تعدادی از آنها قابلیت انتشار در مجلات علمی پژوهشی را دارند. عناوین همه مقالات مرتبط و همسو با همایش است. جوهره و فلسفه انقلاب اسلامی حاکمیت ارزش‌های اسلامی است همانطور که این موارد در کلام امام خمینی ره نیز وجود دارد.
وی ادامه داد: محورهایی نظیر استقلال، آزادی و حاکمیت ارزش‌های اسلامی از جمله مواردی بود که در مقالات در نظر گرفته شده بود و مقالات بر اساس آن نوشته شدند.
دکتر ابراهیم متقی در همایش ملی بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر بیانیه گام دوم با تاکید بر تبیین هویت انقلاب اسلامی اظهار کرد: موزه انقلاب اسلامی اگر بخواهد به این بپردازد که در گفتمان خارجی چه دستاوردی داشته باید ابتدا هویت انقلاب اسلامی را تبیین کند. تبیین هویت از ارکان انقلاب اسلامی شروع می‌شود، هویت انقلاب اسلامی نیازمند این است که تبیین کنیم به دنبال چه چیزی هستیم و می‌خواهیم به چه مواردی بپردازیم. جهان اسلام در سال‌های طولانی در فضای تفرقه قرار داشته و این مورد گسست و زمینه تشدید تضادهای منطقه‌ای را به وجود آورده است.
دکتر حسن خجسته در رابطه با بازنمایی دستاوردهای داخلی انقلاب اسلامی مبنی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مدتی زیادی است که جنگ شناختی علیه جمهوری اسلامی ایران راه افتاده لذا برگزاری این قبیل همایش‌ها و همفکری‌ها می‌تواند کمکی در راستای ادامه راه انقلاب اسلامی باشد.
همچنین محمد رحیم عیوضی نیز در ادامه تصریح کرد: گفتمان انقلاب اسلامی باید زنده و احیا شود و تحت لوای جامعه امن این مهم ارتقا پیدا خواهد کرد. این قبیل همایش‌ها در تمدن سازی بسیار اهمیت دارد.
دکتر حسن بلخاری با اشاره به محور بازنمایی زمینه‌های نظری تحقق تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظما یادآور شد: در محور بازنمایی زمینه‌های نظری تحقق تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظما ظهور تمدن و غایت انگاری منحصر به فرد اهمیت به سزایی دارد. غایت انگاری بسیار اهمیت دارد چرا که شیعه همواره پویا است. شیعه با امام حسین قیام می‌کند و تا زمان سپردن آن به دست منجی عالم آن را حفظ می‌کند. در این محور ۱۶ مقاله دریافت شده است.

کد خبر 5331542

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری باغ موزه دفاع مقدس گفتمان انقلاب اسلامی همایش ملی گام دوم انقلاب ترجمه معرفی کتاب رایزنی فرهنگی انتشارات سروش تازه های نشر کتاب و کتابخوانی انتشارات سوره مهر معرفی نشریات نشر مرکز ادبیات جهان ادبیات کودک و نوجوان نقد کتاب ادبیات داستانی انتشارات کتاب نیستان موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تحقق تمدن نوین اسلامی دومین همایش برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۶۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وبگاه شبکه خبری قدس، گروه‌های فلسطینی حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین پس از دیدار رهبرانشان بیانیه مشترکی صادر و در آن مقاومت اسطوره‌ای و اراده پولادین و عزم قاطع ملت فلسطین را ستودند.
در این بیانیه آمده است: ما مقاومت اسطوره‌ای، اراده پولادین و عزم قاطع ملت فلسطین را که به جهان ثابت کرد هرگز مقهور نمی‌شود، می‌ستاییم.
ما در نشست مشترک تلاش‌های صورت گرفته برای توقف تجاوز ارتش صهیونیستی به غزه و تحقق خروج فوری، کامل و جامع نظامیان صهیونیست از غزه و همچنین آزادی اسرا و راه‌های تضمینی کاهش درد و رنج ملت فلسطین را بررسی کردیم.
ما بر ضرورت توسعه و گسترش همکاری ملی و میدانی برای ناکام گذاشتن توطئه‌های رژیم اشغالگر و تحقق اهداف مردم فلسطین و امید آن به آزادی، استقلال و بازگشت (آوارگان) تاکید کردیم.
ما بر ضرورت رایزنی ملی در مسیر تقویت وحدت مردم فلسطین و استفاده از این مقاومت اسطوره‌ای با هدف انعکاس مثبت آن بر شاکله موسسه ملی فلسطین تاکید کردیم.
ما به مردم فلسطین در غزه، در قدس و در کرانه باختری رود اردن و در داخل اراضی اشغالی و همچنین فلسطینیان در سراسر جهان درود می‌فرستیم.
ما اوضاع اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی را بررسی کردیم و بر تحقق مطالبات مردمی از جمله دستیابی به توافق جدی و شرافتمندانه تبادل اسرا تاکید داریم.
ما نقش مردم و امت عربی را در حمایت از مبارزه ملت فلسطین ونقش حمایتی ازادگان جهان در شهر‌ها و پایتخت‌ها و دانشگاه‌ها که در دفاع از مردم و آرمان فلسطین و دفاع از انسانیت در برابر نسل کشی‌های مجموع استکبار جهانی از هیچ تلاشی دریغ نورزیدند ارج می‌نهیم.
ما به وجود جبهه‌های حامی مقاومت در لبنان و یمن و سوریه و عراق و ایران و تلاش آن‌ها برای توقف تجاوز نظامی به ملت فلسطین افتخار می‌کنیم و به آن‌ها سلام و درود می‌فرستیم. ما همچنین بر ادامه و گسترش رایزنی‌ها با سایر گروه‌های فلسطینی در داخل و خارج به توافق رسیدیم.

 

دیگر خبرها

  • حجت الاسلام خسروپناه: علم حکمی؛ لازمه دستیابی به تمدن نوین اسلامی
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی
  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است
  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی