Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی کوهساری در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۸ مهرماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی اظهار داشت: درست است که رئیس‌جمهور طبق قانون سه ماه فرصت دارد که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را به مجلس شورای اسلامی معرفی کند اما تقاضای ما از وی آن است که هرچه سریعتر نسبت به این مسئله اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مجلس شورای اسلامی در حال تصویب لایحه مهم رتبه بندی معلمان است و از آنجایی که وزارت آموزش و پرورش وزیر ندارد، چگونه سرپرست این وزارتخانه می خواهد از حق فرهنگیان دفاع کند؟

نماینده مردم آزادشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جلسات مجلس حضور ندارد و صرفاً معاون پارلمانی رئیس جمهور و معاون پارلمانی وزارت آموزش و پررورش توضیحات خود را در مورد لایحه رتبه بندی معلمان ارائه می دهند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در شش خردادماه فرمودند دولت جدید باید سرعت عمل به خرج دهد و بر این اساس لازم است هرچه سریعتر وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی شود.

کوهساری گفت: وزارت آموزش و پرورش حدود یک میلیون پرسنل دارد و ۱۵ میلیون دانش آموز با این وزارتخانه درگیر هستند و می‌توان گفت نیمی از جامعه با این وزارتخانه سر و کار دارند و آیا باید ۵۰ روز وزارت آموزش و پرورش با سرپرست اداره شود؟

نماینده مردم آزادشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سال تحصیلی جاری بدون وزیر آموزش و پرورش آغاز شد و لازم است هر چه سریعتر رئیس‌جمهور وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را به مجلس معرفی کند.

محمد باقر قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: طبق اصل ۱۳۵ قانون اساسی، رئیس‌جمهور ۹۰ روز برای معرفی وزیر پیشنهادی خود به مجلس فرصت دارد که الان حدود ۵۰ روز گذشته و ۴۰ روز دیگر فرصت باقی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنده حضوری با رئیس‌جمهور صحبت کردم و وی واقعا دغدغه این موضوع را دارد و پیگیر است. علاوه بر این سرپرست آموزش و پرورش هم درگیر مسائل مرتبط با این حوزه است و انصافاً بنده پیگیری‌های وی را دیدم.

کد خبر 5331984 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری محمدباقر قالیباف وزارت آموزش و پرورش آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی وزارت امور خارجه ایران افغانستان دولت سیزدهم سیدابراهیم رئیسی حسین امیرعبداللهیان صحن مجلس محمد باقر قالیباف برجام حسین امیر عبداللهیان مجلس یازدهم حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی لایحه رتبه بندی معلمان شورای نگهبان وزارت آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی وزیر پیشنهادی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۲۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامزدهای مورد حمایت شریان در خوزستان معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی به نام «شریان» نامزدهای مورد حمایت خود در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه آبادان و رامهرمز را معرفی کرد.

بر این اساس، محمد جواد سعدون زاده و صادق کمایی از حوزه انتخابیه آبادان و امیرحسین نظری از حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر به عنوان نامزدهای مورد حمایت جریان شریان در خوزستان معرفی شدند.

انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز ۱۱ اسفند با مشارکت ۲۵ میلیون نفر از مردم کشورمان برگزار شد؛ البته این انتخابات در برخی حوزه‌ها به مرحله دوم کشیده شد.

مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی در روز ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

کد خبر 6084419

دیگر خبرها

  • دغدغه مردم در حوزه اشتغال است
  • تربیت صحیح و اسلامی فرزندان ایران، دغدغه اصلی معلمان دلسوز
  • دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست
  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • معاون پارلمانی رئیسی: از مجلس آینده انتظار داریم همکاری خوبی با دولت داشته باشد؛ البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم
  • نامزدهای مورد حمایت شریان در خوزستان معرفی شدند
  • سفر همسر رئیسی به پاکستان / اهدای دکتری افتخاری (+ عکس)
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور از کدام مشکلات گفتند؟
  • معلم محور تمدن ساز جامعه اسلامی است