Web Analytics Made Easy - Statcounter

عفو بین‌الملل در تازه‌ترین گزارش خود از جامعه بین‌المللی خواست تا هر چه بیشتر در حمایت از پناهجویان افغان مشارکت کند و از کشورهای سراسر جهان درخواست کرد تا بدون تشریفات بوروکراتیک، امکان پذیرش افراد آسیب دیده یا در معرض خطر را فراهم کنند.

به نقل از دویچه‌وله، سازمان حقوق بشری عفو بین‌الملل از همه دولت‌ها خواسته به تعهدات خود برای حفظ جان افغان‌هایی که در معرض خطر هستند عمل کنند و فارغ از کاغذبازی‌های مرسوم، برای آنها ویزاهای بشردوستانه صادر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرانچسکا پیزوتلی، کارشناس مهاجرتی این نهاد می‌گوید، در حال حاضر خروج از افغانستان یک "چالش و مانع جدی" است. وی یادآور شده که از زمان سلطه طالبان بر این کشور، دستیابی به مدارک مسافرتی معتبر، تقریبا ناممکن بوده و بر همین اساس، بسیاری از شهروندان بدون هیچ مدرکی از افغانستان گریخته‌اند.

پیزوتلی به خبرنگاران گفت: این افراد به جای داشتن امنیت یا سرپناه، در  مراکز گذرگاه‌های مرزی محبوس می‌شوند یا حتی با آینده‌ای نامعلوم به زندان می‌افتند.

همسایگان افغانستان، مرزهای خود را به روی موج پناهجویان فاقد مدرک بسته‌اند. در عین حال و طبق داده‌های سازمان جهانی مهاجر(IOM)، افغان‌هایی که قبلاً در این کشورها بودند نیز بازگردانده شده‌اند.

همزمان، کشورهای شرق اروپا از جمله بلغارستان، کروواسی و یونان، پناهجویان افغان را با نقض قوانین موجود از مرزها رانده‌اند. بیش از همه، شرایط آن دسته از پناهجویان حساس است که در کمربند محاصره مرزی ماموران لهستان و بلاروس گیر افتاده‌اند و راهی به پیش و پس ندارند.

عفو بین‌الملل از جامعه جهانی خواسته تا مسیرهای امنی را برای عبور پناهجویان و آوارگان افغان فراهم کند و بازگرداندن آنها به کشوری تحت سلطه طالبان را متوقف سازد.

پیزوتلی تاکید کرد: جهان نباید در این لحظات حساس، افغان‌ها را نومید کند. ما به یک هماهنگی بین‌المللی نیاز داریم تا امنیت را به شهروندان افغان بازگردانیم./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: عفو بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۲۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با توجه به شرایط حال حاضر دنیای امروز گفت که نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وی امروز یکشنبه در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض تاکید کرد: ما باید به یک دنیای جدید عادت کنیم. ما باید نسبت به امنیت خودمان بیشتر مسئول باشیم. اروپایی‌ها باید متحدتر باشند زیرا آنها خیلی کوچک هستند که از یک جهان با قدرت‌های بزرگ نجات پیدا کنند.

بورل همچنین امروز در دیدار با سامح شکری وزیر خارجه مصر به طور فشرده در مورد وضعیت منطقه غرب آسیا گفتگو کرد.

وی در حساب ایکس خود نوشت که با شکری در مورد لزوم پایان جنگ غزه، تضمین دسترسی کامل کمک بشردوستانه و اقدام‌های جدی به سمت اجرای راه حل دو دولتی توافق کرده است.

بورل: درگیری‌ها در نوار غزه راه حل نظامی ندارد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • شادی فوتسالیست‌های افغان با صادق بوقی
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • تمدید ۲ ماهه کارت «پی‌.او‌.آر» پناهجویان افغان در پاکستان
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • عفو بین‌الملل: دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان