Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، گفت: روند بازگشایی مدارس با توجه به پوشش جمعیتی، اجرای واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، بر اساس ارزیابی، از اول آبان، آغاز و تا پایان آبانماه تمامی مدارس بازگشایی می‌شوند.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی با اشاره به این که بازگشایی مدارس تنها تابع واکسیناسیون نیست، اظهار کرد: در امر بازگشایی حضوری مدارس، تصمیمات شورای مدرسه و آموزش و پرورش مناطق، نتایج ارزیابی از شاخص‌های رعایت دستورالعمل‌ها، رعایت فاصله اجتماعی و تمهید مقدمات و دریافت مجوز از دیگر عوامل مهم حضوری شدن مدارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: ۴۵ هزار مدرسه کشور با تراکم جمعیتی اندک، در مهرماه به صورت حضوری بازگشایی شدند و حدود ۵۰ درصد مدارس که از تراکم دانش آموزی بالایی برخوردار بودند در آبان‌ماه و پس از ارزیابی و دریافت مجوز، فعالیت‌های آموزش حضوری را آغاز خواهند کرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: در کهگیلویه و بویراحمد به علت پراکندگی مدارس و کمی تراکم جمعیتی، بیش از هزار مدرسه فعالیت آموزشی حضوری خود را آغاز کرده‌اند.

وی در مورد آمادگی وزارت آموزش و پرورش برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان، تصریح کرد:: این طرح پس از ارائه لایحه آن از سوی دولت به مجلس خوشبختانه با رأی بالایی تصویب شد و امیدواریم در روزهای آینده شاهد روند خوب اجرای آن باشیم.

کاظمی همچنین در سفر یک روزه خود ضمن بازدید از مدارس کانکسی و همچنین فضاهای آموزشی آسیب دیده در زلزله سی سخت، جمع‌آوری مدارس کانکسی این منطقه را از اهداف سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد دانست.

کد خبر 530347

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بازگشایی مدارس وزارت آموزش و پرورش اپیدمی کرونا آموزش حضوري دانش آموزان معلمان سرپرست وزارت آموزش و پرورش واکسیناسیون آموزش مدرسه کلاس درس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۳۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: هدف اصلی این طرح تجهیز سیستم گرمایشی مدارس مناطق محروم و کم‌برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، حمید شیرازیانی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی طرح شهید عرب اظهار کرد: در ابتدای کار، مدارسی در سطح استان شناسایی و بررسی می‌شود، این شناسایی نخستین مرحله از اجرای طرح شهید عرب است.

وی افزود: سهمیه تعیین شده از سوی آموزش و پرورش برای اجرای این طرح، ۸۱ مدرسه است که ضرورت دارد کارشناسان ما برای بررسی و برآورد هزینه از این مدارس بازدید داشته باشند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان خاطرنشان کرد: سیستم گرمایش و سرمایش بیشتر این مدارس دارای نواقص و ایرادات کوچک و جزئی است؛ بعضی مدارس نیاز به تعویض شمعک و بعضی دیگر نیاز به تعویض رادیاتور دارند.

شیرازیانی اضافه کرد: قرار است از محل استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی، تجهیزات و لوازم مورد نیاز خریداری و تحویل پیمانکار تعیین شده از سوی آموزش و پرورش شود.

در ادامه مجتبی قمری، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان و مسئول قرارگاه جهادی عدالت تربیتی با اشاره به کلیات طرح، تصریح کرد: ارگان‌ها و نهادهای مختلفی پشتیبان این طرح هستند.

وی تصریح کرد: بعضی از این نهادها با تأمین بخشی از هزینه‌ها، بعضی با تأمین تجهیزات با کیفیت و ارزان قیمت، بعضی با کمک در اجرا و عملیاتی کردن طرح و بعضی نیز با معرفی و شناسایی مدارس، نقش خود را ایفا می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان اضافه کرد: از جمله این نهادها می‌توان به معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری، جامعه خیران مدرسه‌ساز، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و قرارگاه جهادی عدالت تربیتی اشاره کرد.

قمری گفت: بسط فرهنگ نیکوکاری، ترویج روحیه جهادی، ایجاد بستر آشنایی دانش‌آموزان با گروه‌های جهادی و بهینه‌سازی و استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی از اهداف طرح شهید عرب است.

به گزارش ایمنا، شهید علی عرب ملقب به ققنوس دفاع مقدس، سال ۱۳۴۹ در زرند کرمان متولد شد و در روز دوم عملیات کربلای یک در حالی که تنها ۱۶ سال داشت، با افتادن در آتش خود را فدای هم‌رزمانش کرد.

کد خبر 747856

دیگر خبرها

  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌ آموزگاری از امروز
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری از امروز/پایان «ارزیابی تکمیلی»؛ آخر اردیبهشت‌
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری از امروز