Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل شیلات خوزستان گفت: امسال سطح زیرکشت و تولید میگوی پرورشی در خوزستان نسبت به پارسال سه برابر شده است.

فتح الله ابوعلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر امر تولید افزود: در سال جاری در سطح استان خوزستان، بالغ بر ۴۰۰ هکتار اراضی زیر کشت میگو رفته است که حدود ۳۳۰ هکتار از این اراضی در مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان ،۷۵ هکتار در شهرستان خرمشهر و سایر اراضی به صورت انفرادی در دیگر مناطق استان زیرکشت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پرورش میگو در استان خوزستان از دهه ۷۰ در مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان آغاز شد و بنا به دلایل مختلف چندین سال ، این مجتمع در شرایط مناسب تولید قرار نداشت.
ابوعلی ادامه داد: خوشبختانه طی چند سال اخیر، شرایط بسیار خوبی ایجاد شد به نحوی که امسال نسبت به سال گذشته سطح زیر کشت ۲ برابر شده و تولید میگوی استان با رشد ۳ برابری به  ۸۰۰ تن رسیده است.
مدیر کل شیلات خوزستان، اظهار داشت: حدود ۹۰ درصد از تولیدات میگوی استان به بازارهای هدف منطقه از جمله کشورهای اروپایی و کشورهای شرق آسیا صادر می شود و امیدواریم با عضویت ایران در پیمان شانگهای شاهد افزایش روند صادرات به کشورهای عضو این پیمان باشیم.
ابوعلی، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سال جاری مبنی بر حمایت از امر تولید و رفع موانع و مشکلات پیش رو بیان داشت: این سومین سال متوالی است که نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری معطوف و مربوط به مقوله تولید است و اداره کل شیلات خوزستان نیز در راستای انجام وظایف ذاتی خود بر روی پشتیبانی از تولید و حل مشکلات هدفگذاری و برنامه ریزی کرده است.
وی، به دغدغه های پرورش دهندگان اشاره نمود و خاطرنشان کرد: به زودی مشکلات مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان در کارگروه تخصصی رفع موانع تولید در استان خوزستان با حضور استاندار  و تولید کنندگان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
مدیر کل شیلات خوزستان تاکید کرد: مشکل تخصیص آب در خرمشهر، در سطح استان و ملی در حال پیگیری است و حمایت های کلانی در بخش پرورش میگو برنامه ریزی شده است.
ابوعلی، از اجرایی شدن طرح "تولید قراردادی آبزیان" در سال جاری خبر داد و افزود: تمامی مراحل تولیدآبزیان در قالب یک فرایند جامع و منسجم تدوین خواهد شد تا تولیدکنندگان نگرانی از بابت تامین نهاده ها و فروش تولیدات خود نداشته باشند.
به گزارش ایرنا مجموع تولید آبزیان پرورشی ، صید دریایی و رودخانه ای در خوزستان حدود ۱۲۳ هزار تن است که بخش مهمی از آن به خارج صادر می شود.


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کل شیلات خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۶۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید شمش در شرکت فولاد شادگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر عامل شرکت فولاد شادگان شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت: میزان تولید در این شرکت با محدودیت‌هایی که وجود داشت در سال گذشته محقق شد.

کهزاد افزود: با تکمیل شدن مراحل راه اندازی کارخانه فولاد سازی، نخستین شمش شرکت فولاد شادگان تا تیر ماه تولید خواهد شد.

فولاد شادگان یکی از ۸ طرح مهم فولاد کشور است که در ۲ فاز و در مساحت ۲۵۶ هکتار ساخته و بخش نخست آن با تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن شمش فولادی ساخته شده است

دیگر خبرها

  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • رشد ۱۴ برابری تسهیلات مکانیزاسیون باغبانی در همدان
  • تولید شمش در شرکت فولاد شادگان
  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم