Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-28@23:31:34 GMT

پنهان کاری بزرگ سازندگان سیگارهای الکترونیکی

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۵۶۶۹

پنهان کاری بزرگ سازندگان سیگارهای الکترونیکی

بیشتر جوانان از سیگار‌های الکترونیکی به عنوان گزینه‌ای بی خطرتر از سیگار سنتی استفاده می‌کنند. محققان دانشگاه جان هاپکینز آمریکا هشدار می‌دهند این نوع سیگار‌ها گمراه کننده هستند، زیرا آئروسل‌های بخارشان حاوی نزدیک به ۲۰۰۰ ماده شیمیایی هستند که اکثریت قریب به اتفاق آنها، از جمله مواد شیمیایی صنعتی و کافئین، ناشناخته هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس تحقیقات اخیر، اگرچه آلودگی‌های سیگار در سیگار‌های الکترونیکی بسیار کمتر است و به دلیل اینکه در دمای زیر اشتعال عمل می‌کنند، گزینه ایمن تری تلقی می‌شوند، اما هیچ شواهد واضحی وجود ندارد که نشان دهد سالم‌تر از کشیدن سیگار‌های سنتی هستند.

در این مطالعه شش ماده بالقوه مضر از جمله سه ماده شیمیایی که قبلاً در سیگار‌های الکترونیکی وجود نداشت، شناسایی شد. این مواد شامل کافئین محرک بود. کافئین قبلاً در سیگار‌های الکترونیکی شناسایی شده بود، اما فقط در طعم‌های کافئین دار مانند قهوه و شکلات وجود داشت. این مسئله ممکن است به این دلیل باشد که تولیدکنندگان آن را عمداً و بدون افشای اطلاعات به محصول اضافه کرده اند.

علاوه بر کافئین، محققان سه ماده شیمیایی صنعتی، یک آفت کش و دو طعم دهنده را با اثرات احتمالی سمی و تحریک تنفسی مرتبط دانستند.

در این تحقیقات هزاران ماده شیمیایی ناشناخته در مایع بخار یافت شد و تعداد ترکیبات در آئروسل به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

منبع: مهر

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پنهان پنهان کاری پنهان کاری بزرگ سیگار های الکترونیکی ماده شیمیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۵۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت امروز طلا توسط اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت طلا را به شرح زیر اعلام کرد:

قیمت آنلاین طلا را در نشانی زیر مشاهده کنید:

https://www.estjt.ir/

کد خبر 746318

دیگر خبرها

  • قیمت سکه امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور
  • ویپ های ۲ میلیون تومانی در کشور/ چرا سیگارهای الکترونیک در ایران ممنوع نمی شود؟!
  • حسرت بزرگ پرسپولیس: مجتبی حسینی!
  • کشف محموله سیگار قاچاق در میامی
  • زخم کاری سیگارهای الکترونیک
  • تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد
  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • اعتیاد به کافئین را بی دردسر ترک کنید