Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه گروه آموزش ایرنا از روزنامه گاردین، سازمان فضایی آمریکا تاکید کرد که در مرحله نهایی آزمایش ارسال کپسول «اریون»  خود به مدار اطراف ماه با موشک سیستم پرتاب فضایی خود بسر می برد.

ناسا هفته گذشته اعلام کرد که کپسول اریون بر روی یک راکت ۹۸ متری قرار گرفته است. ناسا اعلام کرد که  ماموریت آرتمیس ۱ «راه را برای آزمایش پروازهای آینده با خدمه»  پیش از «ماموریت های پیچیده تر با فضانوردان در ماه و اطراف آن»  هموار می سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان تا ماه فوریه یک سری آزمایشات شامل آزمایش سیستم های رابط و ارتباطی انجام می دهد و چند هفته قبل از پرتاب، آخرین آزمایش این کپسول را انجام می دهد.

ناسا اعلام کرد که در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایش نهایی تاریخی این پرتاب را تعیین خواهد کرد.   «آرتمیس ۱» پایه ای برای اکتشافات فضایی عمیق انسان فراهم می کند و تعهد و توانایی سازمان فضایی آمریکا را برای گسترش وجود انسان به ماه و فراتر از آن قبل از اولین پرواز با خدمه در آرتمیس ۲ نشان می دهد.

۵۲ سال از برنامه فضایی ناسا بر روی ماه که با ماموریت آپولو ۱۱ و پله های غول پیکر معروف نیل آرمسترانگ آغاز شد، می گذرد.  در مجموع ۱۲ مرد در فاصله زمانی میان سال های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۲ بر روی ماه قدم گذاشتند.  

آرتمیس ۱ اولین ماموریت پیچیده‌ای است که امکان کاوش انسان را در ماه و مریخ  فراهم می‌کند ناسا این ماموریت را به کمک کپسول فضایی اریون انجام می‌دهد. هدف ماموریت آرتمیس ۱،  گردش بدون سرنشین به دور ماه در ژانویه ۲۰۲۲ و در زمستان امسال است.

موشک SLS تنها موشکی است که می‌ تواند کپسول اوریون، فضانوردان و تدارکات را در یک ماموریت به ماه ارسال کند. اگرچه هیچ فضانوردی در ماموریت آرتمیس ۱ پرواز نخواهد کرد، اما ناسا این پرواز را با حضور یک مانکن مجهز به ابزار که لباس اصلی فضانوردان این ماموریت را بر تن دارد انجام خواهد داد.

ماموریت آرتمیس ۱ در مدار ماه، حداقل سه هفته و به احتمال زیاد تا ۶ هفته هم طول می کشد و بعد از آن کپسول با چتر در اقیانوس آرام فرود می‌آید. اگر این ماموریت خوب پیش برود، ناسا قصد دارد ماموریت بعدی یعنی «آرتمیس ۲» را تا اواخر سال ۲۰۲۳ با سه فضانورد ناسا و یک فضانورد کانادایی در قسمت دورتر و همچنین قطب جنوب ماه انجام دهد و به زمین باز گرداند و در این ماموریت رکورد ماموریت آپولو ۱۳ که در سال ۱۹۷۰ ثبت شده را بشکند.

در نهایت در پروازهای آینده آرتمیس فرودهای بیشتری روی ماه انجام می‌گیرد و قرار است یک ایستگاه فضایی به نام «دروازه ماه» در مدار ماه ایجاد شود که قرار است بعدها نقش مهمی برنامه آرتمیس ناسا ایفا کند.

برچسب‌ها روزنامه گاردین فضاپیما ایالات متحده آمریکا ناسا برگزیدگان علم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روزنامه گاردین فضاپیما ایالات متحده آمریکا روزنامه گاردین فضاپیما ایالات متحده آمریکا ناسا برگزیدگان علم ماموریت آرتمیس ۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۶۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین ۳ فضانورد دیگر به ایستگاه فضایی خود می‌فرستد

سازمان فضایی چین اعلام کرد که فضاپیمای سرنشین‌دار شنزو-۱۸ از پایگاه پرتاب ماهواره Jiuquan در شمال غرب چین به فضا پرتاب خواهد شد. این فضاپیما حامل ۳ فضانورد چینی است. - اخبار ویژه نامه‌ها -

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم، سازمان فضایی چین روز چهارشنبه اعلام کرد که فضاپیمای سرنشین‌دار شنزو-18 فردا پنجشنبه [25 آوریل] ساعت 20:59 به وقت پکن از پایگاه پرتاب ماهواره جیوکوان در شمال غرب چین به فضا پرتاب خواهد شد.

فضانوردان چینی "یه گوانگفو، لی کونگ و لی گوانگسو" مأموریت فضایی سرنشین‌دار شنزو-18 را به ایستگاه فضایی چین انجام خواهند داد. "یه گوانگفو" فرماندهی این مأموریت را برعهده خواهد داشت.

یه گوانگفو پیش از این عضو مأموریت شنزو-13 چین بوده است. لی کونگ و لی گوانگسو هر دو از گروه سوم فضانوردان چین هستند و مأموریت شنزو-18 نخستین پرواز فضایی آنها خواهد بود.

نخستین تصاویر با وضوح بالا از "ایستگاه فضایی چین" منتشر شد

قرار است آنها حدود 6 ماه در مدار باقی بمانند و در اواخر اکتبر به محل فرود دونگ‌فنگ در منطقه خودمختار مغولستان داخلی در شمال چین بازگردند.

خدمه شنزو-18 در طول اقامت خود در مدار، پذیرای فضاپیمای تدارکاتی تیانژو-8 و فضاپیمای سرنشین‌دار شنزو-19 خواهند بود.

سه فضانورد ماموریت شنزو-17 که در حال حاضر در ایستگاه فضایی کار می‌کنند، قبل از بازگشت به محل فرود دونگ‌فنگ در 30 آوریل، با خدمه شنزو-18 دیدار خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی شان می شوند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند
  • ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟+ فیلم
  • شمارش معکوس برای آغاز ماموریت فضایی سرنشین‌دار چین
  • چین ۳ فضانورد دیگر به ایستگاه فضایی خود می‌فرستد
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی
  • ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد
  • شاید موشک‌های آینده بدون سوخت کار کنند!
  • تولید زباله فضایی هند صفر می‌شود
  • بودجه و شجاعت بازگشت به ماه وجود ندارد!