Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@21:23:35 GMT

کاهش تعداد شاغلان کارگاههای صنعتی

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۰۳۵۹

کاهش تعداد شاغلان کارگاههای صنعتی

بر اساس گزارشها تعداد شاغلان کارگاههای صنعتی در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۶ کاهش داشته است.

به گزارش ایسنا، تعریف صنایع کوچک و متوسط در کشورهای مختلف با یکدیگر تفاوت دارد و تابع شرایط اقتصادی و صنعتی حاکم است. این بنگاه‌ها در برابر صنایع بزرگ قرار می‌گیرند و نسبت به آنها نیز مزایای بسیاری دارند که ازجمله آنها می توان به ایجاد ارزش افزوده، نوآوری، اشتغال‌زایی، کارآفرینی و انعطاف‌پذیری بالا اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش صنعت در کشورمان یکی از بخشهای سه گانه اقتصادی است که به زیر بخشهای مختلفی تقسیم می شود. کارگاه صنعتی به کارگاهی گفته می‌شود که با دارا بودن مجموعه ای از سرمایه، نیروی کار، ساختمانها و تاسیسات به منظور تولید محصول صنعتی ایجاد شده است. کارگاههای بخش صنعت شامل کارگاههایی است که دارای ۱۰ نفر کار کن و بیشتر باشد.

گزارش مرکز ‌آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار از طرح آمارگیری از کارگاههای صنعتی دارای ۱۰ نفرکارکن و بیشتر در سال ۱۳۹۷ نشان می‌دهد که تعداد ۲۹ هزار و ۱۷۰ کارگاه ۱۰ نفر کارکن و بیشتر به فعالیت صنعتی اشتغال داشته‌اند که نسبت به سال ۱۳۹۶ به میزان ۳.۸ درصد کاهش دارد.

در سال ۱۳۹۷ بیشترین تعداد کارگاههای صنعتی ۱۰ نفرکارکن و بیشتر کشور در زمینه "تولید سایر فرآورده‌های معدنی غیرفلزی" فعال بوده و کمترین تعداد کارگاهها در "تولید فرآورده های توتون و تنباکو" فعالیت داشته‌اند.

بیشترین کارگاههای صنعتی نیز به ترتیب به استانهای تهران با ۶۲۹۴ کارگاه، اصفهان با ۳۸۲۵ کارگاه و خراسان رضوی با ۲۱۸۰ کارگاه تعلق داشته که در مجموع حدود ۴۲.۳ درصد کل کارگاههای صنعتی ۱۰ نفرکارکن و بیشتر کشور را شامل می شود.

نتایج این گزارش حاکی از آن است که در سال ۱۳۹۷ تعداد شاغلان در کارگاههای مذکور برابر با یک میلیون و ۷۳۳ هزار و ۷۸۸ نفر بوده که نسبت به سال ۱۳۹۶ بیش از ۲.۵ درصد کاهش داشته است.

از این تعداد ۳۵ هزار و ۷۸۲ نفر از شاغلان در کارگاههای با مالکیت تعاونی، ۲۲ هزار و ۳۴۰ نفر از شاغلان در کارگاههای با مالکیت عمومی و مابقی در کارگاههای بخش خصوصی مشغول کار بوده‌اند.

به گزارش ایسنا، از مجموع یک میلیون و ۷۳۳ هزار و ۷۸۸ نفر شاغل کارگاههای مذکور، یک میلیون و ۳۲۲ هزار و ۳۵۹ نفر را شاغلان تولیدی اعم از کارگران ساده، کارگران ماهر، تکنسین‌ها و مهندسین تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کارگاههای صنعتی اشتغال بازار کار اشتغال بخش تعاونی مركز آمار کارکنان دولت استان تهران وزارت کار و رفاه اجتماعی شاغلان تکنسین کارگر ماهر بخش خصوصي کارگاههای صنعتی سال ۱۳۹۷ ۱۰ نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۰۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره بهزیستی نیشابور گفت: تاکنون تعداد ۳۴۱ نفر از جامعه هدف سازمان به تفکیک به تعداد ۲۷۵ نفر افراد دارای معلولیت، ۱۲ نفر زنان سرپرست خانوار و ۵۴ نفر از ببهبودیافتگان در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور مشغول به کار شدند.
علی صدر  افزود: فرایند معرفی، مشاوره شغلی و حمایت مستمر توان‌یابان از این پس از طریق مرکز پشتیبانی شغلی بهیاب تحت نظارت این شهرستان و تسهیلگران شغلی پیگیری خواهد شد. 
 وی گفت: در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۵۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات از طریق اداره بهزیستی جذب و برای اشتغالزایی تعداد ۳۵۲ نفر از جامعه هدف سازمان پرداخت شد.
صدر افزود: تسهیلات کارفرمایی به کارفرمایانی که برای مددجویان اشتغال ایجاد کنند، برای هر مددجو ۱۵۰ میلیون تومان وام و تا سقف ۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود که در سال ۱۴۰۲ برای ایجاد اشتغال به تعداد ۱۷ نفر به ۳ کارفرما به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است. 
وی گفت: به منظور فراهم اوردن انگیزه ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر برای افراد تحت پوشش و ترغیب کارفرمایان برای جذب این افراد و نیز فراهم سازی اشتغال پایدار، فرایند هزینه کرد اعتبارات بیمه سهم کارفرما تاسقف ۲۰ درصد به کارفرمایان پرداخت می‌شود، که در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۳۴۱ نفر طی سه مرحله به مبلغ ۳ میلیارد تومان پرداخت شد.

دیگر خبرها

  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد
  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • اعلام آمار مرگ و میرهای سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است