Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر خانی بعد از ظهر یکشنبه در نشست شورای اداری شاهرود با حضور استاندار سمنان به میزبانی سالن جلسات فرمانداری با بیان اینکه شهرستان‌های شاهرود و میامی ۵۶ درصد از محصولات کشاورزی استان را تولید می‌کنند، ابراز کرد: نرخ بیکاری در شهرستان‌های شاهرود و میامی ۲۹ درصد است و لازم است برای اشتغال این افراد فکری اساسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کشاورزان شاهرودی چهار سال متوالی به دلیل سرمازدگی ضربات زیادی را متحمل شده‌اند، بیان کرد: متأسفانه دولت هم پشتیبانی خوبی از کشاورزان نکرده است بارها به وزرای مربوطه تذکراتی داده شده اما حرکات جدی را صورت نداده‌اند برخی مناطق نیازمند کمک هستند.

ضرورت افزایش اعتبارات سر کویر و بی ارجمند و میامی

نماینده شاهرود و میامی در مجلس درباره مشکلات شاهرود و میامی نیز، ابراز کرد: محورهای مواصلاتی شهرستان‌های شاهرود و میامی در وضعیت مناسبی نیستند و از سوی دیگر برخی از مردم استان مثل مناطق سر کویر و بی ارجمند از نعمت گاز طبیعی بی‌بهره هستند ما با وزیر سابق نفت جلساتی را داشتیم و نیاز است که برای گاز رسانی به این منطقه‌ها اقدام عاجلی صورت گیرد

خانی با بیان اینکه در سال گذشته دو الی سه میلیارد تومان اعتبارات مناطق محروم در دو شهرستان شاهرود و میامی بود اما توانستیم امسال ۱۴۸ میلیارد تومان برای بی ارجمند، میامی و سرکویر اعتبار در نظر بگیریم که این اعتبارات در کمیسیون تلفیق از بودجه ملی هم گرفته شد و استانی نبود اما این مناطق محرومیت بسیار بالایی دارند و با مناطق دیگر بسیار فاصله دارند لذا انتظار داریم که هم در سفر رئیس جمهور و هم در اعتبارات استانی باید کمک این منطقه کرد.

وی تاکید کرد: امسال تمامی مسئولان استانی و شهرستانی تلاش کردند تا شاهرود مشکل آب شرب نداشته باشد، اما متأسفانه باز هم در برخی موارد مجبور به قطع انشعاب مراکز صنعتی و تولیدی برای تأمین آب شرب مردم شدیم لذا باید به منظور تأمین آب شرب با نگاه جدید اقدام کنیم، شاهرود امروز بالغ بر ۱۵۰ لیتر بر ثانیه مشکل آب دارد و اگر این حل نشود مشکلات عدیده‌ای را پیش می‌آورد، اقداماتی در این زمینه صورت گرفته اما باید بیشتر شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان عوض شود

نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه ما از برخی مدیران استان سمنان گلایه‌مند هستیم چرا که نگاه شهرستانی دارند و نگاه کلان را به کار نمی‌گیرند و برای کل استان کار نمی‌کنند، ابراز کرد: آن دسته مدیران که قابل ترمیم هستند باید وضعیت بهتر شود آن دسته که قابل اصلاح نیست باید جابجا شود معنایی ندارد که مدیرکل پنج ماه در یک شهرستان حضور پیدا نکند.

خانی ابراز کرد: ما در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی نیز اعلام کردیم که به مدیرکل جهاد استان سمنان باید برخورد شود زیرا هر روز اعتراضات دامداران را شاهد هستیم، نمی‌شود در یک استان سه تا شهرستان مشکل خوراک دام نداشته باشند و ما هر روز مشکل داشته باشیم، دامداران که بیمار نیستند هر روز صدها نفر بیایند و فریاد بزنند، این دامداران درد دارند و اگر مشکل است باید در گرمسار و دامغان و سمنان هم باشد چرا فقط در شاهرود و میامی است؟ چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

وی افزود: ما با مدیرکل جهاد استان سمنان صحبت کردیم، نامه نگاری کردیم، حتی نوشتیم، اما باز هم توجیه کرد، وقتی خوراک دام وارد می‌شود چرا در سامانه ثبت نمی‌شود تا همه ببینند و باید مشخص شود، تجمع دامداران حاصل بی تدبیری و ضعف مدیریت جهاد کشاورزی استان است و خواهش داریم تا از مدیران کارآمد استفاده شود.

کد خبر 5335018

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد كشاورزي استان سمنان شاهرود خوراک دام علی اصغر خانی فرمانداری شاهرود ویروس کرونا هفته وحدت اردبیل بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه عکس استانها کرمانشاه واکسن کرونا لیگ برتر فوتبال ایران گرگان سیدابراهیم رئیسی مجلس شورای اسلامی شاهرود و میامی مدیرکل جهاد استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۰۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» ویژه بیان خاطرات همسران، فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دوران دفاع مقدس از ایثارگری و حماسه‌آفرینی‌های آن دوران با هدف تقویت روحیه و انگیزه جهاد و مقاومت در بین فرزندان، نوادگان، همسران و بستگان پیشکسوتان جهاد و مقاومت و همچنین ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و اشاعه جهاد تبیین در سطح جامعه و الگوسازی برای جوانان با استفاده از پیشکسوتان دفاع مقدس امروز (دوشنبه) به صورت همزمان با سراسر کشور در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان برگزار شد.

در سومین جشنواره «افتخار من» مجموعاً شش هزار اثر شامل فیلم، دست‌نوشته، داستان و فایل صوتی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که در این مراسم آثار برگزیده معرفی و از خالقان آثار به صورت ویدئوکنفرانس و از طریق ادارت کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها تقدیر به عمل آمد.

تندیس جشنواره در بخش تهیه خاطره به «حسین فکوری» دانش آموز پایه دوم از مدرسه شاهد دامغان نوه رزمنده و پیشکوت دفاع مقدس حاج «حبیب خورزانی» رسید و لوح سپاس و تندیس برگزیده این دوره توسط سردار سرتیپ دوم پاسدار «عباس مطهری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان به وی اهدا شد.

کد خبر 6092463

دیگر خبرها

  • نصب یک هزار و ۹۲۶ کنتور هوشمند برق در شاهرود
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • برگزاری جشنواره سرود امید فردا در شاهرود
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • ویژه برنامه‌های هفته معلم در شاهرود
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • شور و هیجان وصف ناشدنی در مسابقات کشتی نونهالان استان سمنان
  • عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد