Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@02:38:23 GMT

افزایش سلامت و استحکام استخوان ها با ورزش روزانه

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۰۷۶۵

افزایش سلامت و استحکام استخوان ها با ورزش روزانه

از ۲۸ مهرماه تا چهارم آبان ماه به نام هفته ملی  سلامت استخوان نامگذاری سده و شعار امسال این هفته "مهار پوکی استخوان با تشخیص به موقع" می باشد.
دکتر مهناز سنجری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه آموزش ایرنا اظهاز داشت: در صورتی که افراد در سنین پایین ورزش را آغاز کنند، حتما در سنین بالا دارای استخوان های مستحکم هستند، به عبارتی با خطر پوکی استخوان مواجه نمی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری اینکه ورزش در پیشگیری از پوکی استخوان موثر است، افزود: فعالیت فیزیکی کم، متوسط یا شدید روی استخوان ها، عضلات و تعادل افراد در تمامی گروه های سنی و هر دو جنس تاثیر گذار است.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به این سوال که آیا ورزش می تواند تراکم استخوانی را افزایش دهد، گفت: تحقیقات نشان می دهد فعالیت فیزیکی می تواند موجب حفظ و افزایش تراکم استخوان در نواحی مهره های کمر، لگن و سر استخوان ران شود.  

سنجری ادامه داد: ورزش علاوه بر افزایش تراکم استخوانی، می تواند سیستم عضلانی – اسکلتی را تقویت کند، برای اینکه بتوانیم استخوان های قوی و محکمی داشته باشیم باید عضلات را تقویت کنیم و با ورزش می توان این موضوع را محقق کرد.

وی یادآور شد: ورزش می تواند بر سیستم عضلانی انسان تاثیر مثبت بگذارد. این موارد سبب می شود تا بیمار تعادل خوبی داشته باشد، اگر افراد مبتلا به پوکی استخوان، تعادل بدنی داشته باشند از سقوط آنها جلوگیری می شود.  

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات استئوپروز پژوهشگاه علوم و غدد متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: تحقیقات نشان می دهد که بیشترین عامل شکستگی ها ناشی از شکنندگی استخوان، سقوط افراد است و ورزش بر این موضوع هم می تواند موثر باشد.

سنجری یادآور شد: هر چند ما فعالیت فیزیکی به خصوص ورزش را تشویق می کنیم اما این کار باید با توجه به شرایط افراد انجام شود، به همین دلیل افراد باید توسط تیم درمان مورد معاینه قرار گیرد و بعد از آن، متناسب با شرایط خود ورزش متناسب را انجام دهند.

فعالیت فیزیکی، سرمایه گذاری بر سلامت استخوان ها و عضلات است 
وی با بیان اینکه فعالیت فیزیکی، سرمایه گذاری بر سلامت استخوان ها و عضلات است، گفت: هر زمان ورزش را آغاز کنیم، سرمایه گذاری روی استخوان های خودمان را شروع کردیم.

این محقق خاطرنشان کرد: ورزش یک سرمایه گذاری طولانی مدت است و افراد نباید انتظار داشته باشند با چند روز ورزش، پیشگیری از پوکی استخوان محقق شود به عبارتی ورزش یک کار مداوم و مستمر است و برای اینکه استخوان سالم و تندرست داشته باشیم باید آن را به طور مستمر ادامه دهیم.  

سنجری اظهار داشت: با توجه به سن و شرایط جسمی، نوع ورزش به افراد توصیه می شود، به طور مثال به سالمندان توصیه می شود که در ابتدا کارهایی مانند انجام کارهای خانه، راه رفتن در اطراف خانه و پیاده رویی ساده، شروع کنند.

وی ادامه داد: همه افراد در ابتدا باید از ورزش های ساده مانند راه رفتن، بالا و پایین رفتن از پله ها شروع کرد و سپس متناسب با سن و شرایط جسمی آن را افزایش دهند.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات استروپروز پژوهشگاه علوم و غدد متابولیسم تاکید کرد که افراد سالم می تواند ورزش های ایروبیک و مقاومتی را انجام دهند یا حتی ورزش های سنگین تر و حرفه ای تر به آنان توصیه می شود.

برچسب‌ها سالمندان دانشگاه علوم پزشکی تهران پوکی استخوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سالمندان دانشگاه علوم پزشکی تهران پوکی استخوان سالمندان دانشگاه علوم پزشکی تهران پوکی استخوان فعالیت فیزیکی پوکی استخوان سرمایه گذاری استخوان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۰۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۲ عضو یک شرکت هرمی در نوشهر

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری پلیس، سرهنگ علی اکبر درویشی فرمانده انتظامی نوشهر با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی دریافت گزارش مبنی بر فعالیت تعدادی از افراد جوان در قالب شرکت هرمی در منزلی در شهرستان نوشهر، با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله پیگیری آن در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام تحقیقات میدانی و اطمینان از صحت و سقم خبر با هماهنگی مقام قضایی وارد منزل مورد نظر شده و در بازرسی از آن تعدادی مدارک و مستندات مربوط به شرکت‌های هرمی را کشف کردند.

سرهنگ درویشی بیان کرد: در این رابطه ۲۲ جوان که از اعضای باند شرکت هرمی بودند دستگیر شدند و به صراحت به فعالیت و عضویت غیر قانونی خود با سرمایه ۲ میلیاردی و همچنین عضوگیری و افزایش زیر شاخه در سیستم شرکت هرمی اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر گفت: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی و تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده و از آن جا با قرار وثیقه قانونی روانه زندان شدند.

سرهنگ علی اکبر درویشی از شهروندان خواست: ضمن عدم توجه به درخواست‌های افراد در سایت‌های فضای مجازی در ارتباط با اشتغال زایی و سایر موارد، هرگونه فعالیت افراد سود جو را بلافاصله به پلیس ۱۱۰ خبر بدهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • دستگیری ۲۲ عضو یک شرکت هرمی در نوشهر
  • تجلی زندگی بر مدار مدیریت زمان
  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • پنج راه برای تکمیل «چرخه استرس» و جلوگیری از فرسودگی یا افسردگی
  • مصرف بیش از اندازه قهوه عجب بلایی سرتان می‌آورد
  • افزایش حضور روانشناسان در بخش‌های مختلف پلیس
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی