Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیرکل دامپزشکی استان کرمان از آمادگی برای پیشگیری از احتمال شیوع این بیماری در استان خبر داد و گفت: با شروع فصل سرما، احتمال شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان وجود دارد.

"حسین رشیدی" امروز سوم آبان ماه در نشست تخصصی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در دامپزشکی استان کرمان از آمادگی برای پیشگیری از احتمال شیوع این بیماری در استان خبر داد و گفت: با شروع فصل سرما، احتمال شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با برشمردن برخی از عوامل تهدیدکننده مزارع پرورشی درخصوص این بیماری، اعلام کرد: لازم است پیشگیری از ورود بیماری به استان خصوصا در موقعیت فعلی در اولویت قرار گیرد و بدین منظور واکسیناسیون طیور ضروری است.

رشیدی با تاکید بر اهمیت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و اعلام شیوع اخیر بیماری در برخی از کشور های همسایه، بیان کرد: خطر انتقال از پرندگان وحشی را باید مورد توجه قرار داد زیرا استان کرمان کریدور مهاجرت پرندگان وحشی است و این پرندگان در مسیر خود در محل های تجمع آب فرود می آیند و به همین جهت بایستی پایش مستمر  و مشترک از تالاب ها و زیستگاه های پرندگان وحشی توسط محیط بانان و کارشناسان سازمان محیط زیست استان به همراه همکاران دامپزشکی صورت گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان افزود: افزایش و گسترش ارتباطات بین بخشی دامپزشکی و حفاظت محیط زیست باعث می‌شود اکثر بیماری‌ها در حوزه حیات وحش کنترل شده و از سرایت آن به جمعیت دام و طیور استان جلوگیری به عمل آید.

وی با تاکید بر مدیریت دفع ضایعات و تلفات در واحد های پرورشی براساس اصول امنیت زیستی و دریافت مجوزهای جوجه ریزی متناسب با ظرفیت واحدهای پرورشی، اعلام کرد: لازم  است تمامی مرغداری های استان کرمان به خصوص اجداد، مادر و تخم گذار واکسن انفلوآنزای پرندگان را در مرغداری مورد استفاده قرار دهند.

رشیدی با یادآوری اینکه آنفلوانزای پرندگان می‌تواند اقتصاد ملی را تحت تأثیر قرار دهد، گفت: با توجه به اینکه گوشت مرغ و تخم مرغ در سبد غذایی خانوارهای ایرانی و مخصوصا در تامین پروتئین مورد نیاز خانوارهای کم درآمد نقش مهمی دارد، شیوع این بیماری و اشکال در تامین این مواد غذایی، جامعه را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آنفلوآنزای پرندگان استان کرمان دامپزشكي فصل سرما بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان استان کرمان احتمال شیوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۶۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار

به گزارش  ­خبرگزاری صدا و سیما؛ ­ضاربان افزود: آب لوله کشی‌ها سالم است اگر بعضی جاها­ نشتی داشته باشد کلر توزیع می‌کنیم.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   وی گفت:­ برای­ ­کنترل مالاریا، هم بیماریابی داشتیم هم برای این که این آب‌ها باید خشکانده شود و از تکثیر پشه آنوفل جلوگیری شود و در کنار آن بحث مراقبت از خود بیماری است که لام می‌گیریم یعنی کسی که مشکوک به بیماری باشد لام گرفته می‌شود و درمان می‌شود که احیانا اگر درمان نشود مورد گزش قرار می‌گیرد و دچار آسیب می‌شود. ­ضاربان ادامه داد:­بحث دوم توزیع کلر یک درصد­­است که توصیه کردیم در وهله اول­ ­آب معدنی توزیع­ شود و در کنار آن کلر یک درصد توزیع­ شود تا آب آلوده منجر به ابتلای افراد به بیماری وبا نشوند. وی گفت:­ سمپاشی هم انجام می‌شود تا پشه تکثیر نشود و محلول ریخته می‌شود. ضاربان اظهار کرد­مراقبت از مادران باردار هم از مهمترین ماموریت‌های ما است. وی افزود:­برای خشکاندن آب­ ­از همه نهاد‌ها و ارگان‌های ذی ربط و تاثیرگذار­ از جمله آتش نشانی، اداره آب و فاضلاب، فرمانداری و بخشداری و حتی نیرو‌های مردمی کمک خواهیم گرفت.

دیگر خبرها

  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام