Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی زارعی دانش‌آموخته حقوق دانشگاه تهران و مدرس تخصصی حقوق مدنی ظهر دوشنبه در این نشست خبری با بیان اینکه سیستم سنتی آموزش در کشور ما دانشجویان را در یک سطح حداقلی نگاه می‌دارد، گفت: دانشجویان در تمامی رشته‌ها پس از اخذ مدرک دانش‌آموختگی متوجه می‌شوند که برای ورود به بازار کار و ساختن آینده شغلی خود نیاز به مهارت‌هایی دارند که در دوره تحصیل به هر دلیلی آنها را نیاموخته‌اند این در حالی است که حضور برخی از مؤسسات آموزشی بعد از فراغت از تحصیل بیانگر آن است که افراد در کنار آموزش‌های دانشگاهی نیازمند فراگیری برخی از علوم دیگر هستند تا بتوانند در جامعه استقلال خود را حفظ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مدرس دانشگاه با اشاره به ظرفیت‌های مغفول در رشته حقوق تصریح کرد: حوزه کاری رشته حقوق تنها محدود به وکالت، قضاوت و یا سردفتری نیست، بلکه اگر دانشجویان به کسب مهارت‌های مرتبط بپردازند می‌توانند در بخش‌های مختلف درآمدزایی بعضاً بیشتری نسبت به موارد فوق‌الذکر داشته باشند.

وی با بیان اینکه گذر از فضای آموزش سنتی می‌تواند راهنمایی برای برطرف کردن مشکلات دانش آموختگان حقوق باشد، یادآور شد: حضور اساتید مختلف و کسب دانش از این افراد می‌تواند آینده‌ای روشن را پیش روی دانش آموختگان رشته حقوق تداعی کند از این رو می‌توان از این ظرفیت در راستای توسعه فعالیت‌های این افراد بهره برداری کرد.

این استاد دانشگاه دانش و تخصص را دو رکن اصلی برای دانش‌آموختگان حقوق عنوان کرد و افزود: کسانی که وارد رشته حقوق می‌شوند باید به گونه‌ای حرکت کنند که با کسب دانش بالا، ابتدا بتوانند خود را یک حقوقدان ببینند و در نتیجه بتوانند خدمات حقوقی مورد نیاز جامعه را به خوبی ارائه کنند که هدف ما در مشاهیر نهادینه کردن این دیدگاه و ایجاد این باور در ذهن دانشجویان و دانش‌آموختگان است.

در بخش دیگری از این برنامه سیدسجاد سیدجعفری دانش آموخته دانشگاه تهران و استاد دانشگاه با اشاره به اهمیت استفاده از روش‌های نوین آموزشی جهت ارتقای دانش فعالان و دانش آموختگان رشته حقوق، پیشرفت تکنولوژی را مهمترین عامل در تسهیل آموزش دانست و گفت: امروزه با ظهور انواع تکنولوژی‌ها سختی کار از بین رفته است و انسان امروز برای پیشرفت در هر حوزه‌ای تنها نیاز به اراده دارد ما نیز سعی کرده‌ایم تا با به‌کارگیری شیوه‌های نوین یادگیری سختی آموختن را کاهش دهیم تا دانشجویان و دانش‌آموختگان حقوق دیگر مجبور به اتلاف سال‌ها از عمر خود پشت سد آزمون‌های حقوقی نباشند.

وی با بیان نگرانی از ساده‌انگاری مسائل حقوقی از سوی مردم گفت: از اهداف ما در مشاهیر، ارائه آموزش‌های حقوقی مورد نیاز جامعه به ساده‌ترین زبان ممکن است تا تمام اقشار بتوانند دانش پایه حقوقی خود را ارتقا دهند.

‎در بخش دیگری از این برنامه لیلا خواست‌خدایی استاد دانشگاه با اشاره به این که حقوقدان‌شدن مهمترین غایت دانشجویان این حوزه است، گفت: اگر دانشجویان و کارآموزان رشته حقوق پیش و بیش از هر چیز در پی حقوقدان شدن باشند بهتر می‌توانند در این حوزه حساس به انجام وظیفه مهم خود در جامعه بپردازند و صرفاً به دنبال وکالت رفتن، تضمینی برای خلق آینده روشن برای فرد نخواهد بود. ایجاد این تحول در دیدگاه دانشجویان حقوق یکی از زیباترین و کلیدی‌ترین اهداف مؤسسه مشاهیر است.

وی همچنین عمل به رسالت اجتماعی را یکی از مهمترین اهداف و وظایف دانش جویان این رشته تحصیلی برشمرد.

کد خبر 5335443

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی زارعی دانشگاه شیراز دانشگاه و صنعت اشتغال وکیل دادگستری قضات دادگاه ویروس کرونا هفته وحدت اردبیل بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه عکس استانها واکسن کرونا لیگ برتر فوتبال ایران گرگان مجلس شورای اسلامی سیدابراهیم رئیسی دانش آموختگان رشته حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۶۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی

دانشگاه جامع انقلاب اسلامی در هفت رشته در مقطع دکتری تخصصی دانشجو می پذیرد. - اخبار سیاسی -

مهدی شیری مدیر روابط عمومی دانشگاه جامع انقلاب اسلامی، در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم از پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی (PhD) در هفت رشته برای سال تحصیلی 1403-1404 دانشگاه جامع انقلاب اسلامی خبر داد.

 به گفته وی روانشناسی تربیتی، حقوق بین الملل عمومی، مدیریت بحران،  مدیریت رسانه، مطالعات زنان و خانواده گرایش حقوق زن در اسلام، مطالعات زنان و خانواده گرایش مطالعات حقوق خانواده و مطالعات سیاسی انقلاب اسلامی گرایش آینده پژوهی انقلاب اسلامی از جمله رشته هایی است که در این دانشگاه دانشجو جذب می شود.

علاقه مندان برای شرکت در آزمون این رشته ها می‌توانند تا 20 اردیبهشت 1403 به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح پنج شنبه های طلایی سبب دوری دانش آموزان از فضای مجازی می شود
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • تجمع دانشجویان شیرازی در حمایت از خیزش دانشگاه‌های غربی
  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت
  • افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • ارتباط صنعت و دانشگاه، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد