Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی بهرامی زاده مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در نشستی با اعضای هیات مدیره شرکت و مدیران شرکت‌های خدماتی و شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی گفت: مدیران موظف هستند در مدت ۱۵ روز همه طرح‌های نیمه تمام در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را اعلام و طی نشست‌های کارشناسی، تعیین تکلیف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: نشست‌های مربوط به کنترل طرح‌های نیمه تمام نیز باید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با حضور مدیران شهرک‌های صنعتی و مدیران  محلی برگزار و گزارش مربوطه تهیه شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی راهبرد و سیاست روشن وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت را احیای واحد‌های صنعتی راکد و نیمه فعال دانست و ادامه داد: در شهرک‌ها و نواحی صنعتی موظف به پایش شرایط کلیه طرح‌های واحد‌های صنعتی مستقر هستند و باید واحد‌ها و کارگاه‌های راکد یا طرح‌های نیمه تمام را شناسایی و عارضه یابی کنند.

بیشتر بخوانید

شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی زیر سیطره ویلاسازی

بهرامی زاده افزایش سطح اراضی در اختیار شهرک‌ها و نواحی صنعتی را از دیگر اولویت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی برشمرد و بیان کرد: در شرایط کنونی توسعه شهرک صنعتی مشه (کلات)، ایجاد نواحی صنعتی بیزه، زاوه، گناباد۲، یونسی، اسحاق آباد، سرولایت و گرماب و پیگیری توسعه شهرک صنعتی خیام و ناحیه صنعتی جغتای از اولویت‌های شرکت است.

او تصریح کرد: زیرساخت‌های شهرک صنعتی شماره ۵ مشهد نیز تکمیل شده و هم اینک برای ۱۰۰۰ هکتار از اراضی این شهرک متقاضی سرمایه گذاری وجود دارد، اما یکی از اشکالات عمده آن وجود معارضین است که با پیگیری حقوقی و قضایی، موضوع را پیگیری می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی تاکید کرد: برخورد قانونی و قاطعانه بخش‌های حقوقی و حراست شرکت با موارد مربوط به تضییع حقوق بیت المال، عمل به تکالیف سازمانی، تنظیم‌گری و ارجاع مشکلات شهرک‌ها و نواحی صنعتی به بخش‌های تخصصی شرکت، مستندسازی موارد و تسهیل‌گری از سوی مدیران شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی مورد تاکید است.

بهرامی زاده اظهار کرد: کمیته دولت الکترونیک در شرکت تشکیل شده است و درصدد ایجاد پنجره واحد و سامانه هوشمند است تا همه فعالیت‌ها در حوزه‌های اداری و تجاری در یک واحد انجام شود که این مهم نخستین گام در مسیر تسهیل‌گری خواهد بود که در آینده سطح کشور هم عملیاتی می‌شود.

او تسهیل‌گری در حوزه واگذاری اراضی در شهرک‌های صنعتی را ضروری دانست و افزود: باید تحلیل گذشته نگر و تحلیل آینده نگر در سیستم واگذاری اراضی و زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی، سرلوحه کار قرار گیرد.

انتهای پیام//ت. ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرک صنعتی طرح عمرانی واحد صنعتی شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی شهرک ها و نواحی صنعتی طرح های نیمه تمام شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۷۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند

فرزین عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به اینکه در سال گذشته 55 قرارداد پیمانکاری به مبلغ 240 میلیارد تومان در حوزه معاونت فنی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی منعقد شد اظهار داشت: این در حالی بود که این قراردادهای پیمانکاری از شمال تا جنوب استان را شامل می‌شد.

وی تصریح کرد: بر این اساس، در هر کدام از شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی که مشکل زیرساختی داشتند، پروژه پیمانکاری منعقد شده و عملیات اجرایی در آنجا آغاز شده است.

معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: همچنین در قسمت اسناد ثبتی در سال گذشته، حدود 400 هکتار اسناد تک برگی تفکیک‌شده در شهرک‌های صنعتی ارومیه، چهاربرج، اشنویه، ماکو و ناحیه صنعتی کریم آباد صادر شد.

وی بیان کرد: از سوی دیگر اسناد 6 دانگ ناحیه صنعتی نالوس صادر شد و اقدامات صدور اسناد 6 دانگ پلدشت نیز پس از چندین سال آغاز شده و هم اکنون در حال صدور سند است.

عباسی از تصویب دو ناحیه صنعتی در سال گذشته خبر داد و گفت: در این راستا ناحیه صنعتی سیمینه بوکان به مساحت 50 هکتار و ناحیه صنعتی شهید سلیمانی ارومیه به مساحت 23 هکتار به تصویب رسیده و امسال عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در پایان سال گذشته برای ایجاد دو ناحیه صنعتی لاجان پیرانشهر پیمانکار انتخاب شد و ناحیه صنعتی قره ضیاءالدین۲ در مرحله تهیه اسناد و برآورد است.

معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به صدور بیش از 30 مجوز ساخت و ساز در سال گذشته گفت: علاوه بر آن در این مدت 23 پایان کار برای واحد‌های صنعتی و خدماتی صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه آغاز عملیات اجرایی تصفیه‌خانه شاهین دژ جزو مصوبات سفر استاندار آذربایجان‌غربی در سال گذشته بود اظهار داشت: این پروژه با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد تومان و ظرفیت 400 مترمکعب در روز آغاز شد.

عباسی گفت: مدول دوم شهرک صنعتی مهاباد نیز که در سال 1401آغاز شده بود در اواخر سال گذشته با ظرفیت 900 مترمکعب در روز و با اعتبار 22میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

وی افزود: هم اکنون نیز تصویه خانه فاز دو ارومیه با اعتبار 35 میلیارد تومان و با پیشرفت فیزیکی 50 درصدی در حال انجام است.

معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی با اشاره به تفاهم‌نامه سه جانبه با شرکت برق منطقه‌ای، شرکت شهرک‌های صنعتی استان و استانداری گفت: این تفاهم‌نامه در راستای احداث پست شهرک صنعتی فاز سه بوده که 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی در ادامه گفت: امسال در صورتی که مجوز حفاری چاه آب ناحیه صنعتی چهاربرج در اسرع وقت تحویل شرکت شهرک‌های صنعتی داده شود، در 6 ماهه دوم سال ناحیه صنعتی چهاربرج آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران خواهد بود.

عباسی خاطرنشان کرد: امسال زیباسازی شهرک‌ها با بهره‌گیری از مشاور، پیش‌بینی شده است که امید می‌رود بتوان با ایجاد فضای سبز و کاشت نهال در شهرکهای صنعتی گام موثری در زیبایی شهرک‌های و نواحی صنعتی داشته باشیم.

وی بیان کرد: همچنین امسال چند شهرک برای احداث نیروگاه خورشیدی در نظر گرفته شده و با توجه به کمبود برق که وجود دارد در تلاش هستیم با احداث نیروگاه‌های خورشیدی این مشکل را تا حد امکان رفع کنیم.

عباسی گفت: از سوی دیگر در سال جاری کارگاه‌های اجاره‌ای در برنامه وجود دارد و بر این اساس، 10 واحد کارگاهی فناوری در عرض دو سال احداث می‌شود و هم اکنون در شهرک صنعتی فاز دو ارومیه احداث چهار کارگاه آغاز شده و پس از پایان آن، به متقاضیان سرمایه‌گذاری اجاره داده می‌شود.

وی اظهار داشت: امسال واگذاری شهرک صنعتی پلدشت آغاز و قیمت‌گذاری‌ها به پایان رسیده است و اواخر اردیبهشت ماه واگذاری آنها آغاز می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند
  • اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی
  • تأمین برق، چالش جدی شهرک‌های صنعتی
  • بیش از ۱۸۷ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند
  • تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • ارتقا وضعیت نگهداشت شهر یزد با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سال پایانی شورای شهر یزد
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت