Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از cnbc، پس از اینکه شرکت «هرتز» اعلام کرد ۱۰۰ هزار خودروی برقی از شرکت تسلا خرید خواهد کرد، ارزش این شرکت برای اولین بار به یک تریلیون دلار رسید. این اتومبیل‌ها قرار است تا پایان سال ۲۰۲۲ ساخته شوند. با توجه به این موضوع، تسلا نیز به جمع شرکت‌های یک تیلیارد دلاری مثل اپل، آمازون و مایکروسافت پیوسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار مربوط به این معامله، سهام تسلا را تنها یک روز پس از معامله به هزار و ۴۵ دلار رساند که یک رکورد جدید محسوب می‌شود. سهام این شرکت با رشد ۱۲.۶۶ درصدی در روز ۲۵ اکتبر به با ارزش هزار و ۲۴ دلار به کار خود پایان داد.

این معامله در حالی صورت گرفته که حدود یک سال پیش، شرکت هرتز در آستانه ورشکستگی قرار داشت و درخواست حمایت از ورشکستگی کرد. زیرا در دوره اوج گرفتن پاندمی کرونا، تقاضا برای وسایل نقلیه مسافرتی و کرایه‌ای کاهش چشمگیری پیدا کرده بود. گفتنی است ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، یک دقیقه قبل از بسته شدن بازار معاملات، تیلیاردی شدن شرکتش را در توییتر جشن گرفت.

بلومبرگ نیز گزارش داده است که معامله تسلا با شرکت هرتز که ۴.۲ میلیارد دلار برای تسلا به ارمغان می‌آورد، بزرگترین خرید خودرو‌های الکتریکی محسوب می شود که تاکنون صورت گرفته است. بلومبرگ همچنین گزارش داد که این خودرو‌ها برای تحویل در ۱۴ ماه آینده برنامه ریزی شده اند و طبق گفته ها در اوایل نوامبر در ایالات متحده و بخش‌هایی از اروپا در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

ثروت ایلان ماسک باز هم افزایش یافت

این معامله جنبه دیگری هم دارد و آن هم افزایش قابل توجه ثروت مدیر عامل تسلا، یعنی ایلان ماسک است. طبق آخرین گزارش بلومبرگ ثروت ایلان ماسک به ۲۵۲ میلیارد دلار سیده بود که بعد از اخبار این معامله با افزایش ۳۶.۲ میلیاردی به ۲۸۹ میلیارد دلار رسیده است.

بیشتر بخوانید

ثروت ایلان ماسک از مجموع ثروت بیل گیتس و وارن بافت بالاتر رفت

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایلان ماسک تسلا موتورز ایلان ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۷۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد


به گزارش تابناک به نقل از شینهوا، شرکت Beijing Xinzhida Neurotechnology، یک رابط مغز و کامپیوتر (BCI) به نام Neucyber ساخته و آن را روی یک میمون آزمایش کرده است. این تراشه به میمون اجازه می‌دهد بازویی رباتیک را تنها با افکار خود کنترل کند.

شرکت سازنده ادعا می‌کند این فناوری به طور مستقل توسعه یافته است و اولین «BCI تهاجمی با عملکرد بالا» در چین محسوب می‌شود.

 
نه دانشمندان و نه شینهوا به استارتاپ ایلان ماسک اشاره‌ای نکرده‌اند، اما رونمایی از محصول جدید در انجمن سالانه‌ی Zhongguancun در پکن، هدف چین برای رقابت با نورالینک را برجسته می‌کند.

وزارت صنعت و فناوری چین سال گذشته BCI را به عنوان یک «فناوری نوظهور پیشرفته» طبقه‌بندی کرد. شرکت سازنده‌ی تراشه‌ی Neucyber هنوز آزمایش‌های انسانی را آغاز نکرده است.

دیگر خبرها

  • ربات انسان نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
  • حراج تاریخی ایلان ماسک: خدمتکار خانگی انسان‌نما، زیر ۳۰ هزار دلار
  • حراج تاریخی ایلان ماسک : خدمتکار خانگی انسان‌ نما، زیر ۳۰ هزار دلار
  • ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​
  • رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • تسلاهای ایلان ماسک تاکسی می شوند اما با قابلیتی منحصر به فرد
  • ربات انسان‌نمای تسلا سال آینده آماده فروش می‌شود
  • تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد