Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-29@00:51:35 GMT

افزایش پروژه‌های برق سبز در جنوب شرق آسیا

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۹۶۷۶

افزایش پروژه‌های برق سبز در جنوب شرق آسیا

در حالی که کشورهای جنوب شرق آسیا از اثرات تغییرات اقلیم رنج می برند برنامه های خود را برای گذار به انرژی های سبز از طریق شبکه های برق محلی از سال 2020 توسعه داده‌اند.

به گزارش «انرژی امروز»از رویترز، اعضای اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا ASEAN (Association of Southeast Asian Nations) در حال توسعه پروژه های جذب و ذخیره سازی کربن (CCS) هستند تا انتشارات مربوط به بخش برق را کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس پروژه هایی که آسه‌آن تعریف کرده است تا سال 2035 بیش از 23 درصد از انرژی اولیه این منطقه از منابع تجدیدپذیر تامین خواهد شد.

این پروژه ها در حالی اعلام می شود که از 31 اکتبر قرار است در گلاسکو اسکاتلند اجلاس COP26 برگزار شود. و کشورها اهداف و برنامه های خود برای کاهش انتشارات در یک دهه آینده اعلام کنند.

بر همین اساس سنگاپور قرار است از سال 2022 برق تجدیدپذیر وارد کند و پس از آن هم تاسیسات برق آسه‌آن انتقال اولین 100 مگاوات برق از طریق پروژه شبکه برق لائوس-تایلند- مالزی- سنگاپور را آغاز خواهد کرد.

پروژه شبکه برق آسه‌آن اولین بار در 1999 برای بهبود امنیت انرژی منطقه پیشنهاد شد و این پروژه گذار به انرژی های تجدیدپذیر را در منطقه آسه آن تسریع خواهد کرد.

استرالیا هم قرار است با پروژه های انرژی سبز، کار انتقال برق سبز به سنگاپور را آغاز کند.

Solar panels are seen on the roof deck of a mall in Quezon city, metro Manila July 13, 2015. REUTERS برچسب هاCOP26 اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا ASEAN (Association of Southeast Asian Nations) انرژی امروز برق تجدیدپذیر جنوب شرق آسیا خبرگزاری بین‌المللی رویترز (Reuters) گلاسکو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا ASEAN Association of Southeast Asian Nations انرژی امروز برق تجدیدپذیر جنوب شرق آسیا گلاسکو آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو جنوب شرق آسیا آسه آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۹۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال شرکت‌های مهم چینی به مالزی

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ چین در پی گسترش تحریم‌های آمریکا انتقال شرکت‌های فناورانه اش را به مالزی و دیگر کشور‌های جنوب شرق آسیا تسریع کرد.
چین انتقال شرکت‌های حوزه صنعت تراشه‌های نیمه رسانا و تولید کننده خودرو‌های برقی را در پی ادامه جنگ تجاری واشنگتن - پکن به مالزی و دیگر کشور‌های جنوب شرق آسیا سرعت داد.
آمریکا با هدف محدودیت دسترسی چین به تراشه‌های رده بالای واحد پردازش گرافیکی (GPU) که می‌توانند به دستاورد‌هایی در زمینه هوش مصنوعی منجر شوند یا در ابر رایانه‌ها و تجهیزات نظامی به کار روند؛ مرتب محدودیت‌های بیشتری را علیه پکن برای کنترل فروش این ابزار‌ها و همچنین تجهیزات تراشه سازی به چین اعمال می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


همزمان با فشار تحریم‌ها و اوج تقاضا برای هوش مصنوعی، شرکت‌های طراح تراشه که در چین برای تامین خدمات بسته بندی پیشرفته به عنوان یکی از فناوری‌های کلیدی درصنعت نیمه رسانابا چالش روبرو هستند درقالب طرح راهبردی"چین به علاوه یک" در پی خروج از این کشور هستند.
بر همین اساس چین مالزی را در میان کشور‌های جنوب شرق آسیا، گزینه‌ای بسیار مناسب برای کسب و کار‌های خود می‌داند.
کسب و کار‌هایی که در همین چند سال اخیر به نفع مالزی شده است؛ زیرا این کشور را به ششمین صادرکننده بزرگ صنعت تراشه‌های نیمه رسانا در دنیا تبدیل کرده است.
ظرفیت‌های موجود در این کشور بویژه در مناطق صنعتی پیننگ و کداه در بحبوحه گسترش تنش و رقابت بین آمریکا و چین بر سر فناوری‌های پیشرفته، همچون آهنربایی برای جذب شرکت‌های فناورانه اروپایی مرتبط با چین نیز عمل می‌کند که در پی کاهش خطر پذیری در این شرایط هستند.
برهمین اساس دولت مالزی در حال به روز رسانی قوانین موجود، تنظیم بسته‌های تشویقی و تدوین برنامه راهبردی نیمه هادی‌ها برای ماندن در این صنعت رقابتی است.
وجود تجهیزات پیشرفته، فراوانی نیروی کار ماهر و هزینه‌های هرزان تولید موجب شده است؛ بزرگترین شرکت‌های خودروساز چینی نیز به مالزی و چند کشور جنوب شرق آسیا نقل مکان کنند.
چین بزرگترین شریک تجاری مالزی محسوب می‌شود و دولت این کشور بیش از پیش در پی توسعه و تقویت همکاری‌های تجاری و اقتصادی با پکن است........ مصاحبه‌ها ......
۱) ساموئل تان - مدیر اجرایی مشاوران املاک بین المللی
۲) انور ابراهیم - نخست وزیر مالزی
۳) زعفرول عبدالعزیز - وزیر سرمایه گذاری، تجارت و صنعت مالزی
۴) سویی دونگ شو - کارشناس مسائل اقتصادی

دیگر خبرها

  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • سیاست‌های خلاف تولید، بازنگری شود
  • نصرتی: می‌توانیم به آسیا برسیم
  • گریه پورحمیدی در رختکن بند نمی‌آمد!
  • انتقال شرکت‌های مهم چینی به مالزی
  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است