Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:18:48 GMT

نخستین برف پاییز بر فراز اردبیل

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۲۲۹۰

نخستین برف پاییز بر فراز اردبیل

به گزارش ایرنا ، بارش در اردبیل از عصر امروز به صورت برف آغاز شده و در ساعات نخست شدت داشت اما از دقایقی قبل از مقدار آن کاسته شده است.

این برف فقط روی شاخ و برگ درختان ، فضاهای سبز ، زمین‌های خاکی و  خودروها نشسته و در سطح گذرگاه‌های آسفالت شهر اردبیل به محض فرود بر زمین ذوب می‌شود.

دمای اردبیل در زمان کنونی منفی یک درجه سانتی‌گراد بوده و باد گاهی با بیشینه سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت از جانب شمال غرب می‌وزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند این دگرگونی جوی در سطح اردبیل مشکلات چندانی در پی نداشت اما در روستاها و گردنه‌های مرتفع منطقه حجم بطور نسبی سنگین داشته و مشکلاتی را برای اهالی ایجاد کرده است.

از تمام شهرستان‌های سردسیر استان اردبیل بارش برف و از جلگه گرمسیر مغان در شمال این استان باران گزارش شده است.

این بارندگی‌ها  که تا ساعات نخست چهارشنبه با شدت و ضعف متناوب ادامه می‌یابد به عنوان دومین بارش موثر در منطقه اردبیل و بعضی از نقاط این استان باعث خوشحالی روستاییان و کشاورزان که از ابتدای سال زراعی جاری با خشکسالی و کم‌آبی مواجه‌اند، شده است.

اداره کل مدیریت بحران اردبیل با استناد به اطلاعیه سطح نارنجی هواشناسی از ساکنان این استان خواست تا موارد احتیاط از قبیل رانندگی با سرعت مطمئنه در جاده‌های برفی ، مه‌آلود و لغزنده ، خودداری از کوهنوردی ، بازبینی مکان‌های حساس به سرما و نظایر آن را رعایت کنند.

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی هوای بسیار متغیر دارد. ریزش برف از اوایل آبان در منطقه معمول است. درست در همین روزها از آبان سال ۱۳۹۵ بارش ۳۵ سانتیمتر برف روی درختانی که خزانشان کامل نبود شاخه‌های بزرگ را شکست و با افتادن آنها روی خطوط انتقال نیرو سبب بروز بحران بواسطه خاموشی برق در این شهرستان شد.

   

برچسب‌ها کم آبی ایرنا استان اردبیل بارش برف اردبیل سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کم آبی ایرنا استان اردبیل کم آبی ایرنا استان اردبیل بارش برف اردبیل سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۲۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام نخستین کاروان عمره استان سمنان به سرزمین وحی

نخستین کاروان عمره مفرده استان سمنان از شاهرود به سرزمین وحی اعزام شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075147 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • پرواز پاراگلایدرها بر فراز ساحل بندرعباس
  • پیش‌بینی هوای استان اردبیل در ۵ روز آینده
  • تداوم روند افزایشی دمای هوا در اردبیل/هفته‌ای بدون بارش داریم
  • اعزام نخستین کاروان عمره استان سمنان به سرزمین وحی
  • سرنگونی یک فروند هواگرد بر فراز استان صعده یمن
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/ «بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • ویدئویی جدید از حمله تنبیهی ایران به اسرائیل و عبور پرتابه‌های ایران از فراز دیوار ندبه + فیلم
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • تصاویر تازه از پرواز موشک‌های ایران بر فراز فلسطین اشغالی
  • کشتی هوایی اینتر بر فراز شهر میلان پس از کسب ستاره دوم / فیلم