Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجاهد مهدی علیشاهی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قیروکارزین بیان کرد: این اقدام با هدف کنترل و کاهش بحران‌های حریق در اراضی ملی انجام می‌شود.

او تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده و نشست تخصصی با حضور رئیس بسیج سازندگی شهرستان قیروکارزین، فرماندهان پایگاه‌های بسیج روستای هنگام، امام شهر و مبارک آباد و افزر این شهرستان برگزار وپس ازبررسی، تحلیل و آسیب شناسی عملیات‌های اطفا حریق راهکار‌های لازم برای بهبود و تسریع در این عملیات‌ها ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیشاهی ادامه داد: نتایج تحقیقات انجام شده در خصوص آتش‌سوزی عرصه‌های جنگلی و مرتعی و میزان تاثیر عوامل انسانی و غیر انسانی در وقوع این آتش‌سوزی‌ها نشانگر این است که بیش از ۹۰ درصد از علل وقوع حریق در عرصه‌های طبیعی، عامل انسانی بوده و عوامل طبیعی در این امر کمتر دخیل بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قیروکاررزین افزود: در عملیات‌های اطفا حریق به علت نبود امکانات و نیروی متخصص و نیز تجهیزات اطفای حریق خسارات آتش سوزی‌ها بسیار گسترده و غیرقابل جبران است.

او  اضافه کرد: با به کارگیری قرقبانان فصلی و افتخاری، آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی حفاظت از طبیعت در بین مردم و طبیعت دوستان از جمله راهکار‌های موثر در این زمینه است.

علیشاهی با اشاره به همکاری و تعامل نیرو‌های بسیج در این طرح اظهار کرد: انتظار می‌رود با ادامه این روند شاهد کاهش قابل توجه آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی باشیم.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری اراضی ملی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۱۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد؛ گفت: در پی اعلام حریق در یک باب مغازه در چهارراه دروازه فارسان، کارکنان آتش نشانی به سرعت برای اطفاء حریق به محل اعزام شدند.
وی افزود: شدت حریق باعث فراخوان نیرو‌های کمکی شد و با تلاش ماموران آتش نشانی بالاخره حریق مهار شد.

دیگر خبرها

  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • موتور پمپ‌های غیرمجاز روی رود قره آغاج قیر و کارزین جمع‌آوری شدند
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان