Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- شبکه فاضلاب استان کرمانشاه با مشکلات بسیاری مواجه است که عدم تصفیه دو سوم فاضلاب از مهمترین این مشکلات است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، حدود یک سوم فاضلاب شهر کرمانشاه تصفیه و مابقی آن به داخل رودخانه به ویژه رودخانه قره‌سو تخلیه می‌شود که این موضوع سبب ایجاد مشکلاتی برای مردم و نازیبا شدن چهره شهر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی تصفیه آب‌های شهری یکی از راهکارهای مناسب برای مقابله با فرونشست زمین و خشکسالی است زیرا چنانچه تمام فاضلاب تصفیه شود می‌توان در صنعت، کشاورزی ‌‌‌‌‌و آبیاری فضای سبز شهری از آن استفاده کرد.

محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهم‌ترین مشکلات و چالش‌های حوزه آب و فاضلاب استان و لزوم تکمیل هرچه سریعتر تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمانشاه اظهار داشت: راه‌اندازی این تصفیه‌خانه بسیار ضروری و همچنین مانع ورود فاضلاب به رودخانه قره‌سو شده و می‌تواند حیات دوباره این رودخانه را برگرداند.

وی بر رفع مشکلات شبکه فاضلاب شهر کرمانشاه هم تأکید کرد و گفت: شبکه فاضلاب کرمانشاه با مشکلات عدیده‌ای مواجه هست و نیاز است هرچه سریعتر با پیگیری اعتبارات مناسب رفع شود و در این زمینه در کنار مدیران حوزه آب استان تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

رشیدی به مشکلات کم آبی در برخی روستاهای استان و انتقال آب سد گاوشان هم اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های فراوان سال گذشته در کمیسیون تلفیق، بودجه‌ای تقریباَ 800 میلیارد تومانی برای حوزه آب روستایی و همچنین بودجه بالغ بر 260 میلیارد تومان جهت رفع مشکلات مسیر انتقال آب از سد گاووشان به شهر کرمانشاه در نظر گرفته شده که انتظار می‌رود تا پایان دهه فجر امسال مشکل انتقال آب گاوشان به کرمانشاه و آبرسانی به صد روستا در حوزه شهرستان کرمانشاه که دارای مشکل هستند برطرف شده و از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شوند.

ایرج شهبازی معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از تکمیل پنج تصفیه خانه استان در صورت تخصیص اعتبار لازم خبر داد و اظهار داشت: تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمانشاه با افق طرح جمعیتی یک میلیون و 131 هزار نفر در سه مدول به روش لجن فعال طراحی شده است.

وزیر نیرو از تصفیه‌خانه فاضلاب و سدنرگسی شهرستان کازرون بازدید کرد‌مناطق حاشیه‌نشین ارومیه همچنان از سیستم فاضلاب شهری محروم استرهاشدن فاضلاب در مناطق حاشیه‌ شیراز در کارگروه حقوق عامه پیگیری می‌شود

وی افزود: اکنون یک مدول از سه مدول تصفیه خانه فاضلاب با تحت پوشش قرار دادن 324 هزار نفر و همچنین 860 کیلومتر از هزار و 450 کیلومتر خط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر کرمانشاه اجرا شده است.

شهبازی از افزایش بودجه بخش فاضلاب استان در سال 1400 خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال 1400 در بخش فاضلاب استان کرمانشاه اعتباری بالغ بر 300 میلیارد تومان مصوب شد که در صورت تخصیص این اعتبار، پروژه فوق و هفت پروژه دیگر در سطح استان با سرعت مطلوبتری اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه‌های نیمه کاره در سطح استان گفت: ما تمام سعی خود را خواهیم کرد که در صورت تخصیص اعتبار لازم ساخت تصفیه خانه پنج شهرستان استان با پیشرفت فیزیکی روانسر 54 درصد، جوانرود 59 درصد، تازه آباد 75 درصد، سرمست 20 درصد، کرند غرب 45 درصدی را تسریع کرده و تا سال 1401 به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

شهبازی افزود: همچنین دو پروژه شهرهای سنقر و صحنه با پیشرفت فیزیکی 13 و 36 درصدی که در قالب پویش هر هفته الف-ب در سال 1398 کلنگ زنی شد نیز در صورت تأمین اعتبار لازم در سال 1402 وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه پروژه‌های فاضلاب را از طرح های زیربنایی و زیرساختی مهم هر استان دانست و عنوان کرد: صنعت آب و فاضلاب از جمله صنایع مهم محسوب می‌شود که تکمیل پروژه‌های آن نیازمند توجه ویژه و تخصیص به موقع اعتبارات مالی است.

انتهای پیام/832/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آب و هوا آب و هوا فاضلاب استان کرمانشاه فاضلاب شهر کرمانشاه تصفیه خانه فاضلاب بهره برداری شبکه فاضلاب آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۲۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد برارزاده ظهر شنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های اجرای شبکه‌های جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب با اشاره به عقب ماندگی خدمات فاضلاب در استان دلیل اصلی این مهم را عدم تأمین اعتبارات کافی برای انجام طرح‌های فاضلاب بیان کرد و گفت: رشد جمعیت در جهان عموماً و به خصوص در جهان سوم و محدودیت محیط و زمین برای زندگی، انسان‌ها را وادار کرده است که از طبیعت و هر آنچه در آن وجود دارد با دقت و احتیاط کامل استفاده کنند اما استفاده بی رویه از خوان گسترده طبیعت در طول سالیان متمادی، محیط زیست را با مشکل احیا مجدد روبرو ساخته و بسیاری از نعمت‌های موجود را با خطر نابودی مواجه کرده است.

وی افزود: ورود فاضلاب‌های خام انسانی از طریق چاه‌های جاذب به سفره آب‌های زیرزمینی و نیز از کانالهای روباز و سرپوشیده به آب‌های سطحی و در نهایت تخلیه به دریا و دریاچه‌ها، موجب آلوده شدن این منابع گشته و بشر را با خطر کمبود آب آشامیدنی سالم و نابودی اکوسیستم دریایی و سرانجام تخریب محیط زیست انسانی و طبیعی مواجه ساخته است.

مدیر عامل آبفا مازندران دفع غیر بهداشتی فاضلاب را علاوه بر آلودگی منابع آب، ایجاد مناظر ناخوشایند زیست محیطی و جلب حشرات ناقل موجب شیوع بیماری‌های متعدد گوارشی و سایر بیماری‌های میکروبی و انگلی خطرناک دانست.

برارزاده با اشاره به تصفیه فاضلاب از نقطه نظر اقتصادی که باعث کاهش هزینه‌های درمانی و هزینه‌های بهسازی محیط زیست خواهد شد، گفت: از پساب حاصل از تصفیه فاضلاب‌ها نیز می‌توان در زمینه‌های مختلف از جمله آبیاری فضای سبز، کشاورزی و تغذیه آبخوان‌های زیرزمینی بهره برد در همین راستا به دلیل کمبود نزولات جوی در کشور، استفاده از پساب برای کشاورزی می‌تواند قسمتی از نیاز آبی استان را جبران کند.

وی تصریح کرد: قرارگیری بخش عمده سرزمینی استان مازندران در نوار ساحلی بزرگترین دریاچه دنیا، اهمیت و لزوم ساماندهی فاضلاب را دوچندان کرده در همین راستا ۱۸ پروژه فاضلاب در شهرهای استان مازندران و سه پروژه جمع آوری شبکه فاضلاب در روستاهای استان در دست اجراست که پس از بهره برداری ضمن حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی منابع آب‌های زیرزمینی و نیز حفظ سلامت جامعه می‌توان از پساب حاصله بیشترین بهره را داشت.

کد خبر 6089866

دیگر خبرها

  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران