Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@22:10:39 GMT

آموزش و پرورش مشکلات عدیده‌ای دارد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۳۴۰۹

آموزش و پرورش مشکلات عدیده‌ای دارد

به گزارش ایرنا از  وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی امروز چهارشنبه در نشست سراسری مسئولان سازمان بسیج فرهنگیان کشور، یادبود شهید علی ایرانمنش، شهید شاخص بسیج فرهنگیان در پادگان ولیعصر (عج) تهران با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و امام شهدا (ره)، اظهار داشت:  قلب جبهه فرهنگی، آموزش و پرورش است و قلب آموزش و پرورش معلمان پایه ریز تمدن نوین اسلامی است، البته «بسیج فرهنگیان» کانون شکل گیری «تمدن نوین اسلامی» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با بیان اینکه برای داشتن بالاترین نعمت نظام جمهوری اسلامی، حضرت امام خامنه ای باید همواره خدا را شاکر بود، تصریح کرد: از مهمترین مصادیق ولایتمداری، داشتن شاخص هایی است که نسبت ما با خانواده های شهدا را مشخص می کند، لذا انجام وظیفه در برابر شهدا، نوعی ظهور و بروز ولایتمداری است.

 کاظمی با تاکید بر اینکه، ما نیازمند به شهدا هستیم نه شهدا به ما و باید همواره در مسیر شهدا  باشیم، تصریح کرد:  تشکیل بسیج یکی از معجزات حضرت امام  راحل بود، لذا آنچه که تا کنون انقلاب اسلامی را از تمام خطرات و بلایا  حفظ کرده، وجود بسیج است. آنچه تاکنون  نظام اسلامی ما را حفظ کرده است همین  فرهنگ و تفکر بسیجی است که دشمن را به زانو  در آورده است، لذا باید قدر بسیج را دانست و این نعمتی بزرگ است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، آینده ای روشن و متصل به ظهور می بینندکه تمدن اسلامی شکل می گیرد البته این تمدن نوین اسلامی محدود به مرزهای جغرافیایی نیست، ماموریت  امروز ما این است که عظمت مسیر طی شده را درک کنیم و به نسل بعد معرفی کنیم و همچنین عظمت راهی که در آن قرار داریم و می خواهیم به آن برسیم  را نیز با تمام وجود درک کنیم.

کاظمی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب وقتی بحث های مختلفی را مطرح می کنند، منظورشان «تشکیل تمدن نوین اسلامی» است و امروزه ما وسیله ای برای ایجاد چنین تمدنی هستیم. ایشان راهبرد دوم، رسیدن به تمدن نوین اسلامی را، «تمرکز بر تعلیم و تربیت» می دانند و از معلمان به عنوان تمدن سازان نوین اسلامی یاد می کنند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، گفت: تمدن اسلامی، مرز جغرافیایی ندارد، بلکه نفوذ فرهنگی و رهبری فرهنگی است، بسیج فرهنگیان نیز به عنوان برنامه ریز پایه گذاری تمدن نوین اسلامی به شمار می رود.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم خیلی به این دولت دل بسته اند تا مشکلات موجود را رفع کند بنابراین هم برای موفقیتش، دعا کنید و هم در این مسیر به دولتمردان کمک کنید، تصریح کرد: بسیجیان فرهنگی، راهبران جامعه ای هستند که قرار است پایه ریز تمدن نوبن اسلامی باشد لذا راه درست را بشناسیم و مروج این مسیر باشیم و در این راستا خود الگوی جامعه باشیم.

کاظمی الگو بودن را بهترین راه ترویج فرهنگ اسلامی ، برشمرد و تأکید کرد: شاخص اثر گذاری ما در جامعه، میزان اخلاص ماست  چنان که  محبوبیت شهید سلیمانی نیز  ناشی از همین اخلاص وی بود.

وی ادامه داد: در برابر مشکلات نباید زانو زد، نباید عفلت کنیم، «بسیج فرهنگیان» نقطه مرکزی کانون شکل گیری تمدن نوین اسلامی  است.

برچسب‌ها علیرضا کاظمی انقلاب اسلامی ایران وزارت آموزش و پرورش تمدن نوین اسلامی سازمان بسیج مستضعفان دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علیرضا کاظمی انقلاب اسلامی ایران وزارت آموزش و پرورش علیرضا کاظمی انقلاب اسلامی ایران وزارت آموزش و پرورش تمدن نوین اسلامی سازمان بسیج مستضعفان دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش تمدن نوین اسلامی بسیج فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۳۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر ضمن گرامی داشت روز معلم، تاکید کرد: در دین مبین اسلام بر مقام معلم، تاکید بسیاری شده است لذا معلمان تأثیر بسزایی در جامعه و تبیین نسل جوان دارند.

وی معلمان را تربیت کننده نسل آتیه ساز ایران اسلامی دانست و ابراز کرد: معلمان در واقع افسران عرصه دانش در جامعه ما محسوب می‌شوند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه تمام پیشرفت‌های امروز کشورمان مدیون مجاهدت‌های معلمان است، ابراز کرد: معلم از دیدگاه قرآن کریم جایگاه بسیار والایی دارد لذا دولتمردان هم باید این جایگاه را قدر دانسته و مشکلات فرهنگیان را رفع کنند.

مطیعی خواستار ارتقای آموزش مهارت‌های تقویتی برای معلمان به خصوص معلمان تازه استخدام شده شد و گفت: مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش استان سمنان باشد.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت هفته کار و کارگر به سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع کارگران اشاره داشت و افزود: ایشان در سخنرانی خود نکات مهمی را بیان کردند که از جمله آنها می‌توان به رویکردهای تحقق رونق اقتصادی و نقش کارگران و کارفرمایان در آن اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بر چیده‌شدن فقر از جامعه را یکی از راهبردهای مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: رونق اجتماعی و رسیدن به رفاه نسبی دیگر نکات راهبردی مد نظر معلم له در تحقق رونق اقتصادی کشور است.

کد خبر 6089163

دیگر خبرها

  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی
  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی
  • از «سید محمد مولوی» چه می‌دانیم/از آموزش و پرورش تا بهارستان
  • تلاشهای آموزش و پرورش در برنامه‌های فرهنگی قابل تقدیر است
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد