Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس شورای شهر زنجان گفت: تمام خیابان‌های اصلی و فرعی شهر زنجان مزین به نام شهدا خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، در آستانه برگزاری کنگره 3535 شهید استان قرار گرفته‌ایم که بر همین اساس دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های مختلفی را در راستای زنده نگهداشتن یاد شهدا انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متناسب‌سازی فضای شهری و نامگذاری معابر با نام و یاد شهدا هم از اقدامات خوب شهرداری زنجان بوده است که چندی پیش عملیات تغییر تابلوها آغاز شده است.

منصور مرادلو، رئیس شورای شهر زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زمینه نامگذاری معابر به نام شهدا اظهار داشت: نامگذاری معابر جزء برنامه‌های شورای ششم بود که با آغاز کنگره  3535 شهید استان این کار با شتاب بیشتری انجام گرفت.

وی به کمیته نامگذاری معابر اشاره کرد و گفت: تلاش ما در کمیته این است که معابر، کوچه‌ها، خیابان‌های اصلی و شهرک‌ها را به نام شهدا مزین‌ کنیم و در این مسیر تلاش می‌کنیم رنگ و بوی شهر زنجان را دفاع مقدسی کنیم.

رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به اهداف این کار گفت: جای تاسف دارد که برخی شهروندان زنجانی مفاخر و شهدای خود را نمی‌شناسند و ضرورت ایجاب می‌کند که نام بزرگان، علما و شهدا را احیا کنیم زیرا شهدا ذخایر معنوی و سرمایه‌های ارزشمندی برای جامعه اسلامی هستند.

وی بیان کرد: تلاش کمیته نامگذاری این است که زندگینامه  همه شهدا را در یک سامانه جامع قرار دهد و همچنین در تابلوهای  مزین به نام شهدا بارکدهایی مشخص خواهد شد که مردم بتوانند از طریق این بارکدها به زندگینامه شهدا به راحتی دسترسی پیدا کنند.

کنگره شهدای زنجان| وزیر علوم: فرهنگ ایثار و شهادت باید به نسل‌های بعدی منتقل شودکنگره شهدای زنجان| خانواده‌های شهدای کارگر تجلیل شدند + تصاویر‌کنگره شهدای زنجان| یادواره شهدای جهادگر برگزار شدکنگره شهدای زنجان| خانواده‌های شهدای دانش‌آموز تجلیل شدند + تصاویر‌

مرادلو با اشاره به شیخ شهاب الدین سهروردی که شیخ شهید نام گرفته افزود: در کنار نام شهدا نام مشاهیر و علمای شهر نیز نصب خواهد شد زیرا قلم و کلام علما سبب شده تا شهیدان در این مکتب تربیت شوند و درس شهادت بیاموزند که این دو در قیامت دارای جایگاه ویژه و عالی هستند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته بی‌مهری به نامگذاری معابر به نام شهدا توسط برخی مسئولان وقت صورت گرفت و حتی برخی‌ها تلاش کردند تا نام شهدا و حتی کلمه شهادت را از کتاب‌های درسی و معابر حذف کنند اما باید این را بدانیم که ما هر چه داریم از شهدا داریم و آن‌ها الگوهای زندگی ما هستند.

رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که زنده نگه داشتن نام شهدا کمتر از شهادت نیست افزود: شهیدان راه درست را به ما نشان داده و می‌دهند و بسیاری از مردم و ورزشکاران حتی از نام شهدا در میادین ورزشی کمک می‌گیرند. نمونه بارز آن می‌شود به مصاحبه اخیر محمدرضا گرایی کشتی کار فرنگی کشورمان اشاره کرد که اعلام کرد نام شهید گمنام سبب شد در ثانیه‌های پایانی رقیب خود را شکست دهد و صاحب مدال طلا شود.

وی بیان کرد: نامگذاری برخی از خیابان‌های سطح شهر از جمله شهرک کارمندان و گلشهر کاظمیه در دستور کار است و امیدواریم با نامگذاری‌ معابر و خیابان‌ها رنگ و بوی دفاع مقدس را در سطح شهر زنجان حاکم کنیم. باید به معابر و محله‌های شهر زنجان هویت دهیم.

وی در پایان با اشاره به آدرس پستی برخی خیابان‌ها و شهرک‌ها بیان کرد: نامگذاری برخی معابر در شهر زنجان دارای نقص‌های فراوانی بوده و مردم برای پیدا کردن آدرس با مشکلاتی مواجه می‌شوند و همینطور برخی از تابلوها فرسوده شده که با هماهنگی شهرداری تغییر نام معابر آغاز شده است. برگزاری کنگره بهترین بهانه است که خیابان‌ها و کوچه‌های شهر زنجان را به نام شهدا مزین کنیم.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهدای دفاع مقدس شورای اسلامی زنجان شهدای دفاع مقدس شورای اسلامی زنجان رئیس شورای شهر زنجان کنگره شهدای زنجان نامگذاری معابر نام شهدا خیابان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۵۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد

محمد آدیگوزل زاده دبیر برگزاری کنگره شهدا، گفت: درهفته‌های اخیر در راستای اجرای برنامه‌های "سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران"به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، اقدامات موثری صورت گرفته از جمله یادواره‌ها، همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی و دیدار با خانواده معظم شهدای دانشگاه که با مدیریت کنگره در سطح استان در حال اجرا است.

وی افزود: اقدامات مختلفی از قبیل ساخت یادمان شهدای استان در واحد تهران شمال، فضاسازی، دیوارنگارها، نصب عکس شهدا، نامگذاری اماکن به نام شهدا، تبلیغات شهری به مناسبت کنگره شهدا انجام و پیش بینی شده است.

این مسئول ادامه داد: به همین منظور هماهنگی‌هایی در خصوص ساخت تیزر تبلیغاتی اجلاسیه، تولید و پخش مستند روایی از شهدای استان تهران، ضبط مستند شفاهی خانواده شهدا و منسوبین و پادکست زندگینامه شهدا در دست اقدام است.

وی اظهار کرد: جلسات استانی با مجموعه اعضای دستاندرکار این کنگره بزرگ در حال انجام بوده و آمادگی لازم برای برگزاری "سومین کنگره دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران" در روز دهم خرداد وجود دارد.

دبیر دبیرخانه کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به برگزاری یادواره‌های شهدا در واحد‌های استان اشاره نمود و تأکید کرد: همچنین بخش زیادی از اسناد و آثار شهدا در راستای اجرای کنگره جمع‌آوری و مستندسازی شده و تعداد زیادی از زندگینامه‌ها و آثار شهدا تبدیل به کتاب شده است. 

آدیگوزل زاده تأکید کرد: پیش از این تولیداتی با محوریت شهدا شامل ابعاد مختلف زندگی و وصیت‌نامه‌های شهیدان تولید و در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده است، البته با برگزاری این کنگره ۲۰ مستند از مجموعه ۷۰ شهیدگرامی، تولید و آماده پخش می‌باشد و به نحو ویژه‌تری تولیدات در حوزه شهدا استمرار می‌یابد.

وی گفت:تمامی ارکان و تولیدات کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، همچون دو دوره قبل با محوریت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در حال انجام است و این یکی از دستاورد‌های بزرگ کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی است. 

پیش از این نیز شورای سیاست گذاری و کمیته‌های این کنگره از جمله کمیته مالی، فرهنگی، تدارکات و پشتیبانی، فناوری و فضای مجازی، روابط عمومی و تبلیغات، انتظامات و نظارت و بازرسی فعالیت خود را آغاز کرده اند. همچنین به زودی اهم فعالیت‌های کمیته اجرایی اعلام و در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • لحظات خداحافظی غم‌بار بستگان با شهدا در رفح+ فیلم
  • آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران (فیلم)
  • ترمیم آسفالت خیابان بنفشه درخواست شهروندان اهوازی شد
  • بهسازی معابر اراک برای افزایش رفاه شهروندان آغاز شد
  • رفع مشکلات معابر خاکی و پرتردد محله شهدای صفری
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • نصب تصاویر ۴۱۲ شهید در بلوار‌ها و معابر دهدشت
  • فرسودگی روکش آسفالت در معابر دغدغه شهروندان شهریار شد + تصاویر