Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دوران حضور رونالد کومان در بارسلونا به پایان رسید. شکست 1-0 مقابل رایو وایکانو، آخرین بازی او به عنوان سرمربی بارسلونا بود.
به گزارش آریا، با تایید باشگاه بارسلونا، رونالد کومان از سمت خود به عنوان سرمربی بارسلونا برکنار شده است. رئیس لاپورتا و اعضای هیات مدیره بارسلونا در یک جلسه فوری، این تصمیم را اتخاذ کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باشگاه بارسلونا ضمن تشکر از این سرمربی هلندی، برای او در ادامه زندگی شخصی و حرفه ای آرزوی موفقیت کرد.
باشگاه بارسلونا خبر از برکناری رونالد کومان داد. شکست برابر رایوواکانو دیگر راه چاره ای برای سران باشگاه کاتالان نگذاشت. رونالد کومان تابستان 2020 و پس از شکست 8-2 بارسا برابر بایرن مونیخ بود که جانشین کیکه ستین شد. او بارسایی بحران زده را تحویل گرفت و کمی بعد لیونل مسی هم درخواست جدایی داد. در هر صورت بارسلونا توانست لیونل مسی را حفظ کند و کومان نیز در نخستین فصل حضورش روی نیمکت بارسا توانست این تیم را فاتح کوپا دل ری کند. کومان اما در لالیگا، لیگ قهرمانان و سوپرکاپ اسپانیا نتوانست نتایج مطلوب را کسب کند.
بارسای او در لالیگا تا هفته های پایانی شانس قهرمانی بود ولی شکست خانگی برابر گرانادا همه چیز را بر باد داد. بارسا در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان برابر پی اس جی شکست خورد و در فینال سوپرکاپ نیز مغلوب بیلبائو شد. کومان که قراردادی دو ساله با بارسلونا داشت و سایه اخراج را بالای سر خود می دید، در نهایت با حکم خوان لاپورتا ابقا شد در حالی که شایعات برکناری او بسیار قوت گرفته بود.
کومان فصل جدید را با بارسلونا خوب شروع کرد ولی رفته رفته تیمش دچار افت شد. بارسایی که دیگر مسی را نداشت، در شرایطی یکشنبه به ال کلاسیکو رسید که بسیاری معتقد بودند در صورت برتری بر رئال؛ کومان خود را تا پایان فصل حفظ خواهد کرد ولی بارسا 1-2 شکست خورد و سرانجام شکست برابر رایو، تیر خلاصی بود بر  پیکر مرد هلندی.
بارسلونا با هدایت رونالد کومان در یک سال و نیم گذشته تیمی پر فراز و نشیب نشان داده است. تیمی که قدرت رقابت با تیم های بزرگ را ندارد و اکثرا قافیه را باخته است. فصل جاری بارسا برابر سه تیم بزرگ بایرن، اتلتیکو و رئال قرار گرفته و به ترتیب 0-3، 2-0 و 1-2 مغلوب شده است. شش گل دریافت کرده و تنها یک گل به ثمر رسانده است. در این مدت بارسا 11 بار برای تیم های بزرگ و مدعی به میدان رفته و حاصل کار فاجعه بار بوده است: 8 شکست، دو تساوی و تنها یک پیروزی.
پس از اعلام رسمی باشگاه، سران بارسا اکنون در حال بررسی بهترین گزینه برای جانشینی او هستند. طبق ادعای ال چیرینگیتو، تصمیم اخراج کومان در هواپیمای برگشت به بارسلونا گرفته شده و اکنون ژاوی و مارسلو گایاردو(سرمربی ریورپلاته) گزینه های روی میز مسئولان باشگاه هستند. حالا ژاوی از هر زمان دیگری به بارسلونا نزدیک تر است. او سرانجام می تواند به نیوکمپ برگردد.
پس از اخراج رونالد کومان از بارسلونا به نظر می رسد ژاوی جدی ترین گزینه جانشینی این سرمربی هلندی است. به نقل از فابریتزیو رومانو و با تایید اکثر منابع نزدیک به باشگاه بارسلونا؛ ژاوی جدی ترین گزینه لاپورتا برای هدایت بارسلونا است. سران بارسلونا از هفته ها پیش با سرمربی کنونی السد قطر در تماس هستند و ژاوی نیز از بازگشت به نیوکمپ استقبال می کند. شرایط برای بازگشت اسطوره بارسلونا به این تیم کاملاً مهیا است اما ابتدا باید روند طبیعی مذاکرات طی شود. اگر حضور ژاوی منتفی شود، نام روبرتو مارتینز سرمربی تیم ملی بلژیک نیز در لیست بلوگرانا دیده می شود. 
بارسلونا با ارائه یک نمایش ناامید کننده، مقابل رایو وایکانو تن به شکست 1-0 داد تا همچنان در قعر بحران دست و پا بزند. رونالد کومان، سرمربی بارسلونا در مصاحبه پس از بازی در مورد این شکست گفت: پس از گل آنها، ما بازی خوبی به نمایش گذاشتیم. توانستیم حریف را کنترل کنیم و موقعیت گل بسازیم اما موفق به گلزنی نشدیم و همین باعث می شود که شک و تردید هایی به وجود بیایند. نیکو بازی فوق العاده ای انجام داد و تعویضش به خاطر خستگی بود. او امروز کمک زیادی به تیم رساند.
نتیجه ای که رقم خورده منصفانه نیست اما نتیجه به دست آمده و ما نمی توانیم تغییرش دهیم. بازیکنانی که توانایی گلزنی داشته باشند در تیم داریم و نمی توانم بابت این موضوع گله ای داشته باشم. آینده من در خطر است؟ نمی دانم. امروز به خاطر نگرشی که داشتیم و بازی که ارائه دادیم شکست نخوردیم، به این خاطر شکست خوردیم که گل نزدیم. رقیبانی داریم که نسبت به ما تعادل و فیزیک بدنی بهتری دارند اما باید ثابت کنیم که ما هم می توانیم در سطح خوبی فوتبال بازی کنیم. اما در هر صورت اینها چیزی را تعیین نمی کنند و چیزی که اهمیت دارد و محاسبه می شود، نتیجه است. همین که امروز شکست خوردیم هم جای شگفتی دارد.
جایگاهی که در جدول داریم نشان می دهد که وضعیت تیممان خوب نیست. ما طی سالیان اخیر بازیکنان باکیفیتی از دست دادیم و رقبا هم خودشان را تقویت کردند، در حالی که ما تقویت نشدیم و این باعث بروز مشکلات می شود. نگرانی من بابت تمام کنندگی بازیکنان است، نه نوع بازی، اما خب نوع بازی اینجا در اسپانیا اهمیتی ندارد و می دانم یک شکست 1-0 به ما تحمیل شده است. 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کومان بارسلونا ژاوی باشگاه بارسلونا رونالد کومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۷۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با وجود ناامیدی از دقایق بازی اندک، ویتور روکه به ترک بارسلونا فکر نمی‌کند

روکه می‌خواهد به بازیکنانی مهم و ارزشمند در ترکیب آبی و اناری پوشان تبدیل شود

طرفداری | ویتور روکه که در تابستان ۲۰۲۳ با سران بارسلونا به توافق رسیده و قرار بود در پایان فصل جاری به اردوی این تیم اضافه شود، با نظر ژاوی، در نقل و انتقالات زمستانی ۲۰۲۴ و ۶ ماه زودتر از موعد، پیراهن آبی و اناری را به تن کرد و به تمرینات این تیم ملحق شد.

با این حال، روکه از زمان حضورش در بارسلونا فرصت چندانی برای بازی پیدا نکرده و تنها ۲۸۷ دقیقه (ثبت ۲ گل) برای این تیم به میدان رفته است. به گزارش اسپورت، هرچند روکه از دقایق اندکی که به او اختصاص داده شده ناراضی و ناامید است، اما او می‌خواهد به روند رو به رشد خود ادامه دهد و ژاوی را مجاب کند که در فصل آینده، دقایق بیشتری به او بازی دهد. به عبارت دیگر، مهاجم ۱۹ ساله برزیلی به جدایی از بارسلونا فکر نمی‌کند و تمایلی به انتقال قرضی یا دائمی به سایر تیم‌ها ندارد. 

تاثیر ‌جو رختکن در تصمیم روکه

یکی از دلایلی که روکه را به ماندن در بارسلونا مجاب کرده، جو رختکن این تیم است. روکه در زمان ورود به بارسلونا با آغوش باز بازیکنان و کادرفنی این تیم مواجه شد و به نوعی استقبال بسیار خوبی از او صورت گرفت. بازیکنان باتجربه‌تر رختکن سعی دارند مهارت‌های خود را به روکه آموزش دهند و به او کمک کنند که به مهره‌ای ارزشمند و مهم در ترکیب بارسلونا تبدیل شود.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • سرجی روبرتو: تا پای مرگ در کنار ژاوی هستیم؛ می‌دانستیم او بهترین گزینه برای بارسلوناست
  • یک آمریکایی گزینه هدایت کره جنوبی شد
  • قطعی: بارسلونا پایان فصل در کره جنوبی
  • در انتظار حرف آخر هواداران به ژاوی
  • تقویت احتمال پیوستن دیاس به بارسلونا با رفتن کلوپ
  • چراغ سبز پپ به ستاره سیتی: به بارسا برو!
  • ناراحتی ستاره بارسلونا: از این تیم می‌روم!
  • با وجود ناامیدی از دقایق بازی اندک، ویتور روکه به ترک بارسلونا فکر نمی‌کند
  • بارسا چاره‌ای ندارد: فروش حداقل یک ستاره
  • افزایش شانس خولین لوپتگی برای هدایت میلان