Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اسماعیلی روز پنج شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: تلاش ما این است که برنامه‌های فرهنگی و هنری را با تمرکززدایی از تهران به مناطق بومی در کشور مثل کردستان ببریم و در این راستا نیز ستادی را در وزارتخانه تشکیل داده ایم.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت‌هایی که سفرهای استانی رئیس جمهور به وجود می‌آورد برنامه‌های زیربنایی در حوزه فرهنگ و هنر را به پیش می بریم و امیدواریم با سفر هیأت دولت به کردستان، اعتبارات مضاعفی به زیر ساخت‌های فرهنگی این استان اختصاص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: فرهنگ هم مثل ورزش است و باید مردم خودشان مبادرت به فعالیت‌های فرهنگی کنند و نقش وزارت ارشاد به جای تولیدات فرهنگی باید به سوی ارتقای شاخص‌های فرهنگ عمومی بوده و خروجی آن ارتقای اعتماد و مشارکت مردمی باشد.

اسماعیلی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مأموریت خودش می‌داند که مقوله فرهنگ و هنر را به قابلیت‌های عمومی برگرداند لذا در این راستا نیازمند پیشتازی بزرگان در هر منطقه‌ای هستیم که در کردستان شورای فرهنگ عمومی باید از این ظرفیت‌ها استفاده کند.

وی تأکید کرد: باید فرهنگ عمومی در استان با تولیت شوراهای فرهنگ عمومی تقویت شود لذا تلاش خواهیم کرد از همه ظرفیت‌ها برای توسعه فرهنگ عمومی استفاده کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در این سفر یک روزه کتابخانه مرکزی سنندج که از هدایای رهبر معظم انقلاب به مردم کردستان است با دوراندیشی نماینده معزز ولی فقیه در استان با کارکردی عمومی به بهره برداری می‌رسد.

اسماعیلی افزود: وضعیت فرهنگ و هنر کردستان خوب است و تلاش می‌کنیم در چهار سال پیش رو نگاه ویژه ای به این حوزه داشته باشیم.

کد خبر 5338118

منبع: مهر

کلیدواژه: سنندج وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نماینده ولی فقیه در کردستان عبدالرضا پورذهبی محمد مهدی اسماعیلی ویروس کرونا بنزین جایگاه سوخت بوشهر آمار کرونا پمپ بنزین کرمانشاه هفته وحدت گرگان واکسن کرونا لیگ برتر فوتبال ایران ایلام خراسان رضوی مشهد فرهنگ عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۹۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، گفت: اطلاعات مربوط به بیش از هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه تمام در استان کردستان ثبت شده و از این تعداد ۱۸ پروژه برای واگذاری به بخش خصوصی انتخاب شده است.

اکبر محمدی اضافه کرد: فرمانداران برنامه ریزی لازم توسعه‌ای را با اولویت پروژه‌های نیمه تمام و طرح‌های بسترساز تولید و اشتغال انجام دهند.

وی یادآور شد: همه استان‌ها در راستای تحقق شعار سال موظف اند برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت و مشارکت مردم و کاهش نرخ تورم و بیکاری ارائه دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اعلام اینکه ۲۰ درصد تسهیلات تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۳ باید برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص یابد، بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی موظف اند این سهم ۲۰ درصدی را در نظر بگیرند و رعایت کنند.

محمدی با بیان اینکه تکلیف ایجاد اشتعال و تولید را برعهده داریم، گفت: پروژه‌های قابل اتمام و طرح‌های بسترساز مسائل اقتصادی باید در اولویت قرار داده شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • تجلیل از برگزیدگان عقیدتی در سپاه بیت المقدس کردستان
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری