Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@01:27:06 GMT

۸ درصد سکونتگاه‌های گرگان مستعد رانش زمین هستند

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۳۷۳۹

۸ درصد سکونتگاه‌های گرگان مستعد رانش زمین هستند

به گزارش ایرنا ، در روزهای گذشته و پس از بارش باران در گرگان یکی از کوچه های واقع در مناطق شیبدار جنوب این شهر به سبب گودبرداری غیر اصولی و سست بودن بافت خاک دچار رانش شد، هرچند این حاثه خسارت جانی به همراه نداشت اما به برخی از واحدهای مسکونی منطقه خسارت زده است.

شهرستان گرگان ۱۴۰ هزار واحد مسکونی و  ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا سبطی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت:‌ مناطقی مانند سوپر سحر، چاله باغ، کوی بازرگانی، کوی دادگستری و کوی امام رضا(ع) به طور جدی در معرض خطر رانش قرار دارد.

وی افزود : هر چند این مناطق گرگان در زمره مناطق پرخطر محسوب می شوند اما مالکان عرصه های واقع در این محدوده، بر اساس طرح تفصیلی ‌و با توجه به حق شرعی و قانونی حق احداث بنا و ایجاد تراکم در منطقه دارند و نمی توان ممانعتی به عمل آورد.

سبطی با اشاره به بروز حادثه رانش ناشی از گودبرداری غیر اصولی در محدوده جام جم گرگان یادآور شد: برای  کاهش چنین حوادثی باید نظارت های فنی در حوزه ساخت ابنیه و واحدهای مسکونی افزایش و دقت نظر بیشتری صرف شود.

به گفته شهردار گرگان سازه هایی که بر اساس ضوابط و مقررات مهندسی بنا شده باشند از بیمه های مسئولیت مدنی برخوردار هستند و در چنین رخدادهایی از پوشش و خدمات بیمه استفاده خواهند کرد.

به گزارش ایرنا،  کیفیت واحدهای مسکونی در محله های اکبرآباد امام رضا باغ محتشم و چاله باغ گرگان به سبب کوچکی و ریزدانگی قطعات که به طور معمول کمتر از ۲۰۰ مترمربع هستند، بسیار نازل است و به دلیل کمبود فضای لازم برای ایجاد سکونتگاه خاکبرداری از تپه ها و شیب های تند در نواحی بالقوه خطرناک و نامقاوم همچنان ادامه دارد.

استان ۲ میلیون نفری گلستان ۱۴ شهرستان دارد.

برچسب‌ها گرگان شهرداری گرگان گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گرگان شهرداری گرگان گلستان گرگان شهرداری گرگان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۳۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، ناصر چیتگر افزود : این زمینها در مجموع برای احداث حدود ۲ هزار و ۱۸۸ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن و هر زمین برای ساخت ۲ واحد مسکونی به ۲ نفر از افراد متقاضی واگذار شد.   وی ادامه داد: ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن گناباد اکنون در ۱۲ سایت در حال احداث است که از این میان سایت ۲۴۰ هکتاری بزرگترین سایت برای اجرای این طرح در استان خراسان رضوی است.   رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد بیان کرد: پنج هزار واحد مسکونی در سایت ۲۴۰ هکتاری احداث می شود و تاکنون یک هزار و ۳۵۲ قطعه زمین برای احداث ۲ هزار و ۷۰۰ واحد توسط اداره راه و شهرسازی برای احداث واحدهای نهضت ملی مسکن تحویل داده شده است.   وی بیان کرد: علاوه بر این تعدادی زمین در سایر سایتهای نهضت ملی مسکن گناباد به متقاضیان واگذار شده که مراحل ساخت واحدهای آنان در حال اجرا است.   چیتگر اظهار کرد: ۹۷۰ واحد نهضت ملی مسکن گناباد در مرحله پی ریزی (فوندانسیون) ، ۵۲۰ واحد اسکلت بندی و سقف و همچنین ۲۰۰ واحد نازک کاری و مراحل پایانی خود را طی می کند.   رئیس اداره راه و شهرسازی گناباد هم گفت: از مجموع ۱۳ هزار و ۶۰۰ نفر که تاکنون برای طرح نهضت ملی مسکن مناطق شهری گناباد ثبت نام کردند، شرایط نخست ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر تایید و افزون بر ۶ هزار نفر هم تایید نهایی شدند.   سعید خواجه افزود: بیش از ۴۰۰ هکتار زمین در یک سال گذشته برای اجرای نهضت ملی مسکن به محدوده مناطق شهری و روستایی این شهرستان الحاق شد، در حالیکه از ابتدای انقلاب تا آغاز به کار دولت سیزدهم تنها ۷۵ هکتار زمین به محدوده این شهرستان الحاق شده بود.   مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.      

 

دیگر خبرها

  • استان‌ها‌ از مرحلۀ تأمین زمین ‌‌طرح ملی مسکن عبور کرد‌ند
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • فعالیت۷۰هزار کارگردرگرگان/کارگران نقش مهمی درتولیدومهارتورم دارند
  • صدور مصوبه کارگروه امور زیربنایی برای ۵۷ شهرک مسکونی
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • فرصت سرمایه‌گذاری ۱۲۰ همتی سازمان ملی زمین و مسکن
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی