Web Analytics Made Easy - Statcounter

فارس پلاس؛ مرتضی جعفری: این روزها بحثهای مرتبط با انتصابات در دولت و شهرداری تهران داغ است و به اخبار عزل و نصب ها بشدت دامن زده می شود.

رهبر حکیم انقلاب در بیانی فرموده‌اند مهمتر از خود تحول، توجه و مدیریت "سرعت تحول" است.گاهی اوقات زود دیر می‌شود و فرصتها و انگیزه‌ها برای ایجاد تحول از بین می رود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..
گاه حتی "برنامه‌های تحول" اجرا می‌شود "ولی تحولی نمی آفرینند" و چون زمانه آن گذشته، مبدا امید و عزم ملی و همچنین "سرمایه ای اجتماعی" برای پیشرفت نمی شود...

امروز طولانی شدن دعوای بر سر آدم‌ها ضربه‌های جبران ناپذیری را برای خلق گفتمان جدید می‌زند. این بدان معناست که دولت و شهرداری تهران تمرکز، اهتمام و برنامه جدی برای تحول گفتمانی و توان لازم برای محور قرار گرفتن برنامه‌ها در متن جامعه را نداشته و به جای درگیر نمودن جامعه با شعارها، برنامه ها و اقدامات خود، دعواهای بر سر اسم ها و آدم‌ها را در بین مردم برجسته نموده است.

همواره روزهای ابتدایی کار دولت‌ها و شهرداری ها کمترین سطح "مقاومت برای تغییر" و تحول وجود دارد. نبایستی فرصت "تحول ساختاری" و "تحول برنامه‌ای" را با اختلافات و سایش بر سر آدم ها از بین برد. هر چند نقطه آغاز تجلی تحول گفتمانی در اقدامات متمایز شخص رئیس جمهور و شهردار تهران متبلور می شود اما علاوه بر این نیازمند برنامه هایی دقیق برای "تحرک بخشی عمومی و ملی" درسطح بدنه های دولت و شهرداری هستیم.

این روزها شخص رئیس دولت به درستی سعی دارد با اقدامات بهنگام و عینی تفاوت رویکرد مردمی و عدالت خواهانه و مبتنی بر پیشرفت دولت خود را برای جامعه تبیین نماید. اما بدنه دولت، وزارتخانه ها، استانداری ها و اجزا مختلف این ساختار، تحرک جدی برای شکل دهی به یک "اتمسفر گفتمانی" کامل در جامعه را از خود نشان نمی دهند و رئیس دولت را در این عرصه تنها گذاشته اند.

امروز مردم به خوبی تفاوت "رئیس جمهور در میدان" و کنار مردم را با گذشته لمس کرده اند اما باید تلاش نمود مردم طعم شیرین تفاوت های یک "دولت مردمی " و "شهرداری کارآمد " را نیز حس کنند. موضوعات جذابی نظیر بورس ، یارانه ها، تجارت با همسایگان ، نهضت اشتغال، نهضت مسکن سازی، خانه های خالی ، مالیات بر سرمایه ، انحصار خودرو و ... و دهها موضوع جذاب دیگری که در شعارهای انتخاباتی بوده امروز باید با زمان بندی مشخص و بهنگام بروز عینی پیدا کنند و هر یک به عنوان قطعه ای از پازل تفاوت دولت مردمی و شهرداری کارآمد را با دولت ها و شهرداری های گذشته نشان دهند.

مدیران ارشد انقلابی در دولت و شهرداری باید بسرعت اقداماتی را در دستور کار قرار دهند که تمام بدنه دولت و شهرداری را وارد گود عینی سازی، "گفتمان پیشرفت و عدالت" می کند و پایان دوره توجه رسانه ای به عزل و نصب ها را اعلام کنند.
به یقین وقتی ملاک و مبنا ، تطابق با گفتمان و اقدامات و برنامه ها شد و مبنای ارزیابی مدیران عملکرد آنها شد، مدیرانی جهادی ، نوآور و توانمند در میدان باقی می مانند.

در آن شهرداری و دولتی که هیچ تحرک برنامه ای در دستور کار بدنه خود ندارد افرادی که توان لابی بیشتری خواهند داشت صف اول را غصب خواهند کرد و بیشتر وقت مدیران ارشد صرف حل اختلاف ما بین آدم ها و چینش نفرات خواهد شد.
امروز روز گذار از دعوای بر سر اسم ها و به میدان آوردن برنامه هایی برای به تحرک درآوردن تمام بدنه دولت و شهرداری است تا سره از ناسره در عمل مشخص شود ...
امروز روز میدان دادن به "برنامه و کارنامه" است

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دولت تحول دولت و شهرداری برنامه ها آدم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۳۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهددر جمع نمازگزاران جمعه در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه امروزه این نگرانی وجود دارد که فرهنگ انقلابی گری در جامعه و به ویژه نسل جوان توسط دشمن کمرنگ شود گفت:ما به یک تحول و تجدید حیات فرهنگی نیاز داریم تا نسل آینده بتواند در بستری از جهت گیری‌های انقلابی ملت رشد کند. ملتی که فراتر از فرهنگ مشتری مداری در میدان باشد و دولتی که مافوق یک ناصح مشفق، برای صیانت از فرهنگ هزینه بدهد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه با اشاره به دستاورد‌های عملیات وعده صادق و نمایش اقتدار نیرو‌های مسلح کشورمان افزود: اراده این ملت، پرورش یافته بر بستر انقلابی است که در فرهنگ خداباوری ریشه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:امام بزرگوار به مردم در این خط جهت داد و اندیشه‌ای را نهادینه کرد که در اراده انقلاب، دفاع مقدس و اکنون عملیات وعده صادق نمود پیدا می‌کند.
او در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از تحریف کلام و منطق رهبر معظم انقلاب در میدان عمل افزود: مایه تأسف است که امروزه شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در بین مسئولان هستیم. 
ایت الله علم الهدی افزود:جذب حداکثری که یکی از راهبرد‌های مقام معظم رهبری و به این معنااست که همه جریانات دولتی و تشکل‌های مردمی همت کنند تا افراد از جریان‌های لائیک و لامذهب خارج و به جمعیت انقلابی افزوده شوند.

دیگر خبرها

  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو