Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان فرماندار اسدآباد گفت: تاکنون ۷۴ درصد از جمعیت هدف ثابت شهرستان واکسن دز اول و ۴۶ درصد جمعیت هدف ثابت، واکسن دز دوم خود را دریافت کرده‌اند.

سعید کتابی در جلسه مدیریت پیشگیری از کرونا شهرستان اظهار کرد: با احتساب جمعیت سیار شهرستان که در حال تردد هستند ۸۰ درصد  از جمعیت هدف شهرستان واکسن دز نوبت اول و ۵۰ درصد نیز واکسن دز نوبت دوم خود را تزریق  کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به واکسینه شدن ۹۵درصد از  فرهنگیان و کارکنان دستگاه‌های اداری سطح شهرستان ،تصریح کرد: شهرستان اسدآباد دارای هفت هزار و ۶۶۱ دانش آموز بین سنین ۱۲تا ۱۷سال بوده که از این تعداد دانش آموز تاکنون هفت هزار نفر معادل ۹۱درصد واکسینه شده اند .

کتابی با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرستان اسدآباد در وضعیت زرد با شرایطی کاملا شکننده به سر می برد خاطر نشان کرد: استمرار در رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان همچنان ضرورت دارد و قطعا در صورت رعایت پروتکل ها در رنگ بندی های جدید آینده بتوان به شرایط آبی رسید.

وی با تاکید بر بازرسی ویژه بازرسان دانشکده علوم پزشکی شهرستان از وضعیت پروتکل های بهداشتی مدارس سطح شهرستان خاطر نشان کرد:شهرستان اسدآباد دارای ۲۰۸ مدرسه بوده که از این تعداد مدارس ۱۶مدرسه دارای دانش آموزان بالای ۳۰۰نفر بوده و هنوز فعالیت این مدارس آغاز نشده که به تدریج فعالیت این مدارس آغاز خواهد شد.

کتابی با بیان اینکه مدارس روستایی و حاشیه شهر با جمعیت پایین فعالیت خود را از ابتدای مهر ماه در شهرستان آغاز کرده اند افزود:به صورت تدریجی و اقتضائی مدارس شهرستان به سمت باز گشایی خواهند رفت.

وی همچنین با اشاره به اینکه تاکنون بر اساس آمار از جمعیت هدف ثابت روستاهای شهرستان ۷۷درصد دز اول و ۴۶درصد دز نوبت دوم خود را دریافت کرده اند ،گفت:روستاهای انگشت شماری که هنوز دارای کمتر از ۷۰درصد پوشش واکسیناسیون هستند برای متوازن شدن با دیگر روستاهای سطح شهرستان سرعت  در روند و اقناع سازی اهالی این روستاها در واکسیناسیون ضرورت دارد.

بازرسی جدی  مستمر از سطح تالارهای شهرستان ،تذکر جدی  به مدیران تالارها،توجه به تهیه و استقرار تهویه در کلاس های درس،اقناع سازی و فرهنگ سازی برای واکسیناسیون از دیگر مواردی بود که در این جلسه فرماندار اسدآباد به این موارد تاکید کرد و یاد آور شد:در حال حاضر شهر اسدآباد دارای دومکان ثابت تجمیعی واکسیناسیون بوده و هیچگونه مشکلی در واکسن و تهیه واکسن در شهرستان وجود ندارد.

کتابی اظهار کرد:در حال حاضر جمعا  ۹مرکز واکسیناسیون در سطح شهر و روستاهای شهرستان فعال بوده که در صورت ضرورت  درمانگاه تأمین اجتماعی  نیز به این‌ موارد اضافه  می‌شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد هم با اشاره به اینکه تعداد بیماران بستری و  سرپایی شهرستان کاهش یافته و شهرستان در وضعیت بهتری قرار گرفته است تصریح کرد:اما این موضوع این را نمی رساند که پروتکل های بهداشتی نادیده گرفته شود به همین منظور از شهروندان اسدآبادی در خواست داریم همچنان در رعایت پروتکل ها و پرهیز از هر گونه تجمعات و دورهمی ها بکوشند.

دکتر ایرج صالحی خاطر نشان کرد:روز گذشته از ۱۳۲ رپید تست انجام شده در شهرستان ۱۰مورد مثبت کرونا بوده اند که این تعداد به دلیل علائم سرماخوردگی برای انجام تست مراجعه کرده بودند.

وی همچنین تعداد بیماران بستری در بخش کرونایی شهرستان را در حال حاضر ۱۱نفر برشمرد و بیان کرد:‌از این تعداد بیماران بستری ۴نفر مثبت ۲بیمار منفی و مابقی در حال پیگیری هستند.

صالحی در ادامه با بیان اینکه  کلاس ها حضوری دانشجویان بالاتر دانشکده علوم پزشکی شهرستان آغاز شده گفت:دانشجویان بالاتر دانشکده باید در بیمارستان دوره های عملی خود را بگذرانند .

وی اضافه کرد:کلیت کشور بر این است که با  پوشش واکسیناسیون و ایمنی جمعی هر چه سریعتر روال کسب و کارها و مدارس و آموزش ها به قبل باز گردد که به همین منظور اقناع سازی دیگر افراد برای انجام واکسیناسیون ضرورت دارد.

صالحی با اشاره به اینکه طی هفته گذشته شهرستان اسدآباد دارای دو مورد فوتی کرونایی بوده است گفت:اکثریت افراد باقی مانده برای انجام واکسیناسیون دارای واکسن هراسی هستند که باید با فرهنگ سازی آنان را نسبت به دریافت واکسن ترغیب کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها کروناویروس پروتکل بهداشتی واکسیناسیون کرونا فوتی کرونایی شهرستان اسدآباد اسدآباد دارای حال حاضر جمعیت هدف پروتکل ها واکسن دز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۷۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد