Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، با شدت گرفتن حملات سایبری میان جمهوری اسلامی ایران و رژیم اشغالگر صهیونیستی، پایگاه خبری المیادین در یادداشتی به قلم «فاطمه فتونی» به تحلیل این مسئله پرداخت.

در این یادداشت آمده است: در روزهای اخیر تعداد حملات سایبری علیه شرکت‌های وابسته به رژیم اشغالگر قدس افزایش یافته است که آخرین آنها به حمله به سرورهای شرکت اینترنتی" سایبر سرو" اسراییل توسط گروه هکری" سایه سیاه " (BLACK SHADOW) مربوط می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین حملات سایبری گروه هکری "عصای موسی" و انتشار اطلاعات صدها تن از سربازان اسرائیلی توجه این رژیم را به خود جلب کرده است.

سازمان‌های امنیتی در اسرائیل بر این باورند که اگر این حملات از سوی گروه‌های هکری ایرانی انجام گرفته باشد در حقیقت می‌تواند آن را پاسخی به هک ایستگاه‌های سوخت رسانی در ایران دانست.

نکته قابل توجه در این مسئله تصریحات رسانه‌های اسرائیلی در ارتباط با به سرقت رفتن اطلاعات زیادی از شرکت‌هایی چون شرکت اتوبوسرانی، شرکت پخش همگانی، یک شرکت بخت آزمایی و ... در حملات پیاپی است.

نکته قابل توجه دیگر پیام‌های تهدیدآمیزی است که توسط گروه‌های هکری ایرانی ارسال می‌شود، مانند: «به مبارزه ادامه می‌دهیم تا جنایات پنهان شما را افشا کنیم»، «این پایان شماست»، «شما را در هر مکانی دنبال و تعقیب می‌کنیم» و «این تازه آغاز ماجراست»

شبکه 13 رژیم اشغالگر در  واکنش به این حملات و ضعف این رژیم در برخورد با آنها اعلام کرد: مقامات اسرائیل تا کنون ندانسته‌اند چگونه باید با این جنگ سایبری که در هفته‌های اخیر در جریان است، برخورد کنند.

این شبکه، حملات اخیر را به حادثه‌ای خطرناک توصیف کرد و افزود: این نخستین بار است که گروه‌هایی به صورت منظم اقدام به حملات سایبری می‌کنند و این در حالی است که شرکت‌های اسرائیلی از نظر تکنولوژی قادر به دفاع از خود نیستند.

پایگاه عبری زبان والا نیز در این باره گفت: گروه هکری "سایه سیاه" تهدید خود را عملی کرد و هکرها تاکیدکرده‌اند این تنها یک درصد از اطلاعاتی است که آنها در اختیار دارند.

«هارل مناشری» یکی از پایه‌گذاران اداره سایبری شاباک در این باره تصریح کرد: ایران توسط دستگاه‌های سایبری سپاه و وزارت اطلاعات به دنبال خسارت زدن به تاسیسات زیرساختی و بخش اقتصادی اسرائیل و جمع آوری اطلاعات است.

توانمندی ایران در زمینه سایبری

در بحبوحه جنگ سایبری میان ایران و اسرائیل، تهران می‌گوید، از آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه حمله الکترونیک از سوی تل‌آویو برخوردار است.

محمد کرباسی کارشناس مسائل سایبری در ایران در گفت و گو با شبکه المیادین اظهار داشت: ایران در سال‌های اخیر یکی از قربانیان حملات الکترونیکی از سوی ایالات متحده و اسرائیل است.

وی در این باره توضیح داد: حملات سایبری در جهان امروز مانند جنگ‌های سنتی است زیرا می‌تواند زیرساخت‌ها را ویران می‌کند و تاثبر بسیاری در زندگی مردم دارند لذا همه کشورهای قدرتمند تلاش می‌کنند  به منظور دفاع از امنیت و صلح و مقابله با دشمنان خود را به این سلاح مجهز کنند.

این کارشناس ایرانی معتقد است برخلاف جنگ‌های سنتی برای جنگ‌های سایبری آغاز و پایان مشخصی وجود ندارد و همه جهان روزانه با انواع این حملات رو به رو هستند که بخش کمی از آن در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

وی با بیان این که حملات سایبری میدان جنگ جدیدی است که به میادین جنگی دریایی، زمینی و هوایی افزوده شده است، تاکید کرد: ایران اکنون آماده است از خود در این میدان جدید دفاع کند.

این کارشناس سایبری در پایان تاکید کرد: باید متذکر شویم کسانی که زیرساخت‌های کشور دیگری را از طریق حملات سایبری هدف قرار می‌دهند خود در معرض خسارت‌های بزرگتری از سوی طرف مقابل قرار می‌گیرند به ویژه این که از کشوری دارای توانمندی‌های عالی در زمینه سایبری مانند ایران سخن می‌گوییم. انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: حملات سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۸۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فرانسه به تصمیم اسرائیل برای حمله به رفح

به گزارش خبرآنلاین یک منبع دیپلماتیک فرانسوی در این باره به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که «استفان سژورنه» وزیر خارجه کشورش در جریان دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد: حمله به رفح ایده بدی است و هیچ مشکلی را حل و فصل نخواهد کرد.

به نقل از ایسنا سژورنه در دفتر نتانیاهو در قدس اشغالی به وی گفت: انجام این کار (حمله به رفح) ایده بدی است و ابهامات زیادی درباره مسائل بشردوستانه و انسانی در آنجا وجود دارد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سه شنبه بر قطعی بودن حمله زمینی به رفح تاکید کرد و گفت که چه توافقی حاصل شود و چه توافقی به دست نیاید، ارتش رژیم اشغالگر وارد رفح خواهد شد.

رژیم صهیونیستی درحال زمینه‌چینی برای یورش به «رفح» است و در همین راستا، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش این رژیم پیشتر اعلام کرده بود که طرح حمله زمینی به رفح را تایید کرده است.

رفح در حال حاضر میزبان بیش از نیمی از جمعیت غزه است که بر اثر جنگ آواره شده‌اند و همچنین مسیر اصلی کمک‌های بشردوستانه به حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است که نیاز مبرمی به این کمک‌ها دارند.

ارتش رژیم صهیونیستی با آغاز حملات به شمال نوار غزه مدعی شد جنوب این منطقه تحت‌ محاصره امن است و ساکنان شمال می‌توانند به این منطقه بروند، اما با ادامه جنگ حملات زمینی و هوایی را نیز به جنوب نوار غزه و به‌ویژه خان یونس انجام داد تا بار دیگر آواره‌های فلسطینی را آواره کند.

این آوارگان پس از حملات به خان یونس در حال حاضر به رفح منتقل شده‌اند و رژیم صهیونیستی درصدد کوچاندن اجباری آنها به خارج سرزمین‌های فلسطین است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901673

دیگر خبرها

  • واکنش فرانسه به تصمیم اسرائیل برای حمله به رفح
  • اعتراف تل‌آویو به شکست پاتریوت آمریکا در برابر موشک ایرانی
  • مقام سازمان ملل: حمله زمینی به رفح منجر به مرگ صد‌ها هزار نفر می‌شود
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تل‌آویو درهم شکست
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تلاویو درهم شکست
  • بازنمایی رسانه‌ای ایران در جهان بعد از حملات موشکی به رژیم صهیونیستی
  • رونمایی قسام از بمب جدید «القفازه»
  • دستاورد‌های اطلاعاتی گرانقیمت ایران پس از عملیات «وعده صادق»
  • اذعان ارتش صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود در غزه
  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در غزه