Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: مسابقات سراسری کتابخوانی به عنوان پویش‎های فرهنگی معتبر بستر مناسب برای بهره‌مندی مداحان از سیره مستند اهل بیت (ع) و معارف انقلاب اسلامی است و بر همین اساس ستایشگران مذهبی نباید محدود به برگزاری مراسم عزای اهل بیت (ع) باشند، بسیاری از مراجع و علما بر ضرورت برپایی باشکوه مراسم شادی اهل بیت (ع) نیز تاکید دارند و شمار مناسبت‎‌های شادی و سرور در تقویم تاریخ شیعه نیز به مراتب بیشتر از ایام عزاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اگر نظارت سازمان بسیج مداحان در عرصه‌های مختلف وجود داشته باشد و جامعه ستایشگران مذهبی استان بطور کامل در عضویت این نهاد انقلابی باشند، بستر‌های لازم برای نقش‌آفرینی موثر مداحان استان در مجالس شادی اهل بیت (ع) نیز فراهم می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: سهولت دسترسی به فضای مجازی در شرایط کنونی باعث شده است بسیاری از مردم و فعالان فرهنگی کمتر به مطالعات تاریخی احساس نیاز پیدا کنند و ارتباط ما بیش از آنکه منطبق بر مکتوبات باشد، از محفوظات و شنیده‎‌ها نشات بگیرد، اما با این حال این‎گونه نیست که مردم از کتاب و مطالعه رویگردان باشند و همچنان نسبت به تالیفات خوب اقبال نظر دارند.

بیشتر بخوانید

نامگذاری یکی از میادین کاشمر به نام «میدان کتاب»

سرهنگ محسن صابر رئیس سازمان بسیج مداحان خراسان رضوی نیز گفت: اساس باور‌های دینی خانواده‌ها منطبق بر تفکرات مادرانی است که از دوران طفولیت، کودکان خود را محب اهل بیت (ع) و ولایت تربیت می‌کنند و بذر دلبستگی به آرمان‎های انقلاب را در دل آینده سازان ایران اسلامی پرورش می‌دهند.

او افزود: همکاران در ادارات کل امور مساجد، اوقاف و اماکن نیروی انتظامی در یک همکاری سازنده و با مشارکت جامعه ستایشگران مذهبی و بسیجی استان، مجالس اهل بیت (ع) را به گونه‌ای رصد می‌کنند که در تراز انقلاب اسلامی برگزار شود.

رئیس سازمان بسیج مداحان خراسان رضوی ادامه داد: سازمان بسیج مداحان خراسان رضوی با بیش از سه هزار و ۵۰۰ عضو به عنوان یک نهاد تخصصی فرهنگی در امر ستایشگری مذهبی فعالیت دارد و در سال‎های گذشته با تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز و کارگروه‌های ویژه همچون شورای بانوان، گام‎های موثری در مسیر زدودن بدعت‎ها از مجالس عزا و شادی اهل بیت (ع) برداشته است.


منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسابقه کتابخوانی سیره اهل بیت پویش فرهنگی سازمان بسیج مداحان خراسان رضوی اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۹۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در مراسمی که ۲۰۰ راوی کاروان‌های راهیان نور حضور داشتند، از ۱۰ راوی و فعال تبلیغی روحانی با اهدای تندیس عبای خاکی قدردانی شد.

این راویان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی سبک و سیره شهدا به مناطق عملیاتی جنوب و شمال غرب کشور اعزام شدند و روایتگری و اجرای برنامه‌های فرهنگی را در بازدید کاروان‌های دانش آموزی و دانشجویی از یادمان‌های دوران دفاع مقدس برعهده داشتند.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • رشد ۳برابری مسمومیت با قارچ‌های سمی/ ۱۴نفر بستری شدند
  • بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی در حمایت از غزه
  • در سال ۱۴۰۲ در ورزش خراسان رضوی چه گذشت؟
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود