Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ نماینده مردم اصفهان در مجلس پیرامون راه‌حل بحران زاینده‌رود گفت: برنامه‌ای عملیاتی شامل راه‌کارها و دستورالعمل‌های مختلف از جمله شفافیت برداشت‌ها، مدیریت بارگذاری‌ها، تعیین تکلیف پروژه انتقال آب و غیره در جلسه‌ای به وزیر نیرو ارائه شد - اخبار استانها -

مهدی طغیانی در گفت‌و با خبرگزاری تسنیم دراصفهان، پیرامون دیدار خود با وزیر نیرو اظهار داشت: هفته گذشته  در جلسه و  طی دیداری در وزارتخانه نیرو با وزیر نیرو درباره موضوع زاینده‌رود و بحران کم‌آبی و فرونشست زمین با وزیر گفت‌وگو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره محتوای این دیدار تصریح کرد: البته با وزیر نیرو چندین بار گفت‌وگوهایی داشتیم و در این جلسه به وزیر نیرو گفتم که ما می‌دانیم که مشکل زاینده‌رود موضوع پیچیده‌ای است اما همچنان تلاش کردیم و با اجماع نظر کارشناسان و متخصصان، ایده‌هایی برای حل بحران زاینده‌رود گردآوری کردیم که کاملا عملیاتی هستند و می‌توانند راهگشا باشند.

نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه موضوع انتقال آب یکی از راهکارهای ارائه شده است ادامه داد: خلاصه راهکارهای گردآوری شده در چند صفحه به وزیر داده شد و گفتیم که راهکار پیشنهادی ما تنها بحث انتقال آب نیست بلکه انتقال آب و تعیین تکلیف پروژه‌های انتقال آب یکی از راه‌ حل هاست و دستورالعمل‌های دیگری نیز وجود دارد از جمله شفافیت و مدیریت برداشت‌ها، پساب، بارگذاری‌ها، ساماندهی بستر، بازار آب و غیره و اگر وزارتخانه خود ایده و راهکاری برای نجات زاینده‌رود دارد مطرح کند تا بر روی آن بحث کنیم و اگر ایده‌ای ندارد، برنامه‌ای که ما جمع‌بندی کردیم اجرا و به آن توجه شود.

نام تالاب گاوخونی فقط در کتاب های درسی جغرافیا/ زاینده رود در اسارت ریزگرد‌هااحیای زاینده‌رود مشکلات آب اصفهان را برطرف می‌کندمعضل آب اصفهان مسئله ملی است/صدای زلزله خاموش در اصفهان به گوش می‌رسد

وی با تاکید بر لزوم هماهنگی مسئولان و دستگاه‌های مختلف استان در بحث احیای زاینده‌رود خاطرنشان کرد: برنامه‌ای که جمع‌بندی شده، با نگاه اجماعی جمع‌بندی شده و من به دکتر مرتضوی، استاندار اصفهان نیز گفتم که اگر هر مسئول و نهادی ساز خود را بزند و نماینده کار خود را بکند و استانداری کار خود را، مشکل زاینده‌رود حل نخواهد شد بلکه دستگاه‌ها و مسئولان استان باید با اجماع و هم افزایی و هماهنگ با هم عمل کنند.

طغیانی به پرسشی مبنی بر اینکه آیا به همکاری دولت و وزارت نیرو با نمایندگان و مسئولان استان اصفهان در حل مشکلات اصفهان به ویژه بحران زاینده‌رود امیدوارید یا خیر؟ پاسخ داد: در دولت قبل فضای حاکم به این شکل بود که آقایان ادعا می‌کردند که راه حل مشکلات را می‌دانند و برنامه دارند و غیره ولی در عمل هیچ کاری انجام نمی‌شد اما در این دوره نوع برخورد دولت با نمایندگان بسیار دلگرم‌کننده بوده و از راه‌حل‌ها و پیشنهاد‌های نمایندگان استقبال می‌کنند اما این‌ها نیز در مرحله آغاز ارتباط است و چیزی که می‌تواند واقعا امیدوار کننده باشد این است که این پیشنهادات در بدنه وزارتخانه تصمیم‌سازی کند و تبدیل به سیاست شود و مشکلی از مشکلات مردم بکاهد و در آن موقع است که می‌توان امیدوار بود.

انتهای پیام/163/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بحران زاینده رود وزیر نیرو انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۲۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذکی زاده: امنا مخالف دیکته شدن ریاست مجلس از سوی جریانات بیرونی است/ همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند

عضو ائتلاف مردمی نیرو‌های انقلاب تاکید کرد: امنا معتقد است که دیکته کردن رئیس مجلس از بیرون درست نیست و همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند.

مقداد ذکی زاده، فعال رسانه‌ای و عضو ائتلاف مردمی نیرو‌های انقلاب (امناء) در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت: یکی از شاخصه‌های اصلی کارآمدی مجلس، اجرای دو وظیفه قانون گذاری و وظیفه نظارت بر اجرای قانون اساسی است.

وی افزود: متاسفانه در ادوار گذشته، شاهد سوء استفاده از این ابزار‌های نظارتی توسط نمایندگان مجلس بوده‌ایم.

ذکی زاده اظهار داشت: اگر نمایندگان دغدغه واقعی نظارت داشته باشند و برای مردم و موکلان خود کار کنند، از این ابزار‌ها در جهت پیشرفت کشور، آبادانی نظام و رفاه مردم استفاده خواهند کرد.

وی افزود: در لیست نهایی امنا برای دور دوم انتخابات در تهران، ۱۵ نفر از ۳۰ نامزد دور اول حضور دارند.

ذکی زاده اظهار داشت: ائتلاف امنا در شهرستان‌ها به طور متمرکز لیستی ارائه نخواهد داد و هر کدام از اضلاع امنا در شهر‌های خود نماینده خواهند داشت؛ تنها لیست متمرکز امنا مربوط به شهر تهران و حوزه انتخابیه اطراف آن است.

وی افزود: مجموعه امنا برخلاف بعضی از مجموعه‌های دیگر، که یک مدل دیکتاتور مآبانه پیش گرفته بودن اعضای خود را از حضور در لیست‌های دیگر منع نکرد.

ذکی زاده اظهار داشت: معیار اصلی امنا، تعهد به گفتمان و ادبیات این ائتلاف و پیشبرد منافع مردم است. افراد حاضر در لیست امنا، میثاق‌نامه‌ای را امضا کرده‌اند که تعهدات آن‌ها را مشخص می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر، تمرکز اصلی امنا بر برگزاری انتخابات با حداکثر مشارکت مردم است. پس از تشکیل مجلس، نمایندگان در مورد ریاست آن تصمیم خواهند گرفت.

عضوائتلاف مردمی نیرو‌های انقلاب (امناء) تاکید کرد: امنا معتقد است که دیکته کردن رئیس مجلس از بیرون درست نیست و همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند.

دیگر خبرها

  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • پس لرزه ادعای نماینده تندرو مجلس درباره روابط جنسی در ترکیه /روابط با کشور همسایه به مشکل می خورد؟
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان
  • ویژگی‌های یک نماینده شایسته در مجلس چیست؟
  • معاون وزیر نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • ذکی زاده: امنا مخالف دیکته شدن ریاست مجلس از سوی جریانات بیرونی است/ همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند