Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@00:04:26 GMT

رتبه ۲۹ کردستان در فضای کسب و کار کشور

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۶۶۹۷۴

رتبه ۲۹ کردستان در فضای کسب و کار کشور

ایسنا/کردستان مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت المقدس استان کردستان با بیان اینکه امسال ۴۰۰ واحد صنعتی و معدنی در استان پایش و مانع زدایی می شود گفت: استان کردستان در فضای کسب و کار در پایان سال ۹۸ و ابتدای سال ۹۹ در جایگاه ۲۹ کشور قرار داشته که رتبه مناسبی برای استان نیست.

سرهنگ مهدی مهتابانی، امروز سه شنبه(۱۱آبان) در قرارگاه پیشرفت و مانع‌زدایی و جهش تولید که امروز در سالن فرماندهی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان برگزار شد، با تاکید بر اینکه هدف سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت المقدس استان کردستان کمک به نهضت جهش تولید در بخش صنعت و معدن است اظهار کرد: قرارگاه پیشرفت و مانع‌زدایی و جهش تولید در استان با هدف همکاری و تلاش مدیران دستگاه های اجرایی استان جهت ایجاد جهش تولید مضاعف در سطح استان کردستان تشکیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این قرارگاه می تواند در بخش های حاکمیتی و حکومتی و مانع زدایی مثمر ثمر باشد گفت: اعضای این قرارگاه از مدیران دستگاه‌های دولتی تشکیل شده تا موانع سر راه واحدهای صنعتی و معدنی استان مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت المقدس استان کردستان خاطر نشان کرد: امسال قرار است ۳۵۰ واحد صنعتی و ۵۰ واحد معدنی مورد بررسی و پایش قرار گیرد و مانع‌زدایی‌ لازم نیز انجام شود.

وی در ادامه به شاخص های کسب و کار در استان اشاره کرد و گفت: کشور ایران در فضای کسب و کار ۲.۳۴ درصد ارتقاء یافته ولی با این وجود رتبه کشور از میان ۱۹۰ کشور از جایگاه ۱۲۴ به رتبه ۱۲۸ تنزل پیدا کرده است.

سرهنگ مهتابانی بیان کرد: استان کردستان در فضای کسب و کار در پایان سال ۹۸ و ابتدای سال ۹۹ در رتبه ۲۹ کشور بوده که جایگاه مناسبی برای استان نیست.

وی اظهار کرد: با وجود تمام فعالیت های صورت گرفته به نظر می رسد کارآفرینان در بخش صنعت معدن با تامین نیازهای اولیه خود از جمله زمین و سایر خدمات با مشکل مواجه بوده اند.

سرهنگ مهتابانی، با بیان اینکه وجود قوانین دست و پاگیر دست تولید را بسته است افزود: در همین راستا باید آسیب شناسی های لازم انجام شود تا سرمایه گذار از نیازهای اولیه برخوردار شود.

وی به مشکلات پیش روی سرمایه گذاران در استان اشاره کرد و گفت: وجود معارضین محلی و مراحل واگذاری اراضی ملی و نبود سهمیه خاص در بخش صنعت و معدن از جمله مشکلات اصلی سرمایه گذاران است.

سرهنگ مهتابانی به تامین سوخت لازم واحدهای صنعتی و معدنی استان اشاره کرد و گفت: باید از سوخت جایگزین یعنی گاز طبیعی به جای گازوئیل در واحدهای استان استفاده کرد و ما در این زمینه در بخش صنعت با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه و رونق اقتصادی در استان کردستان از طریق احیا واحدهای صنعتی و مانع زدایی از این واحدها صورت می‌گیرد افزود: یکی از اهداف ما در بخش صنعت کمک به تثبیت و ایجاد اشتغال در واحدهای صنعتی استان کردستان است.

وی در ادامه به هدف‌گذاری سازمان بسیج مهندسین صنعت در بخش معدن اشاره کرد و افزود: کردستان استانی معدنی و دارای منابع غنی است و ما تلاش می‌کنیم تا با تثبیت و ایجاد شغل برای ۴۰۰ نفر در واحدهای معدنی موجب اشتغالزایی هرچه بیشتر در استان شویم.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت المقدس استان کردستان  افزود: در همین راستا قرار است تا بیش از ۲۵۰۰نفر اشتغالزایی در واحدهای صنعتی استان انجام شود.

سرهنگ مهتابانی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۷۴ واحد غیرفعال وراکد در سطح استان وجود دارد که باید مانع زدایی های لازم انجام شود تا به چرخه تولید بازگردند.

وی با تاکید بر اینکه ما نیازمند یک جهش تولید در بخش صنعت و معدن هستیم گفت: باید با به حرکت درآوردن چرخ های تولید در استان از خام فروشی در استان جلوگیری کنیم.

سرهنگ مهتابانی  با بیان اینکه برای معیشت مردم  و بهبود وضعیت مردم باید گام های اساسی برداشته شود افزود: با ایجاد اشتغال میتواند به امنیت پایدار در کشور و استان دست یافت.

در ادامه این جلسه مشکلات  و مانع زدایی دو واحد صنعتی بستنی عسل واحد معدنی سنگ نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كسب و كار سازمان بسیج مهندسین صنعت فضای کسب و کار واحدهای صنعتی مانع زدایی بخش صنعت انجام شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۶۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲

به گزارش قدس آنلاین، بابک نگاهداری با بیان اینکه اقدامات محرومیت زدایی در ۱۵ سال گذشته به‌ویژه در مناطق جنوب شرقی کشور افزایش‌یافته، اظهار کرد: بررسی وضعیت محرومیت مناطق مختلف کشور نشان از آن دارد که محرومیت در مناطق مختلف کاهش یافته و این امر از سوی مردم هم محسوس بوده است. 

وی بیان کرد: بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نشان‌می‌دهد روند محرومیت‌زدایی در سیستان و بلوچستان شدت پیدا کرده و در بازه زمانی ۱۵ ساله، محرومیت زدایی در این استان از ۲۱ استان دیگر بیشتر بوده است. 

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: با این اقدامات ۲۱ درصد از خانوارهای سیستان و بلوچستان، یعنی بیش از ۵۸۰ هزار نفر، از محرومیت خارج‌ شده‌اند. 

وی توضیح داد: بررسی‌ها نشان‌می‌دهد این اقدامات تنها در مناطق شهری استان متمرکز نبوده و روستاها نیز در کانون توجه برنامه‌های محرومیت‌زدایی قرار داشته است.

نگاهداری اظهار کرد: بر همین اساس در سال ۱۴۰۰، بیش از ۲۳ درصد از ساکنان مناطق روستایی و ۱۷ درصد از ساکنان مناطق شهری این استان، از محرومیت خارج شدند. 

وی با بیان اینکه محرومیت مناطق کشور یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های سیاست‌گذاران و برنامه ریزان کشور محسوب‌می‌شود، گفت: این مهم هر ساله در قوانین بودجه سنواتی نیز مورد توجه قرار گیرد. 

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس استان سیستان و بلوچستان را می‌توان کانون توجه اعتبارات محرومیت‌زدایی در قوانین بودجه دانست، گفت: هرساله اعتبارات قابل توجهی به‌منظور رفع محرومیت مناطق کشور در نظر گرفته‌می‌شود که بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نشان‌می‌دهد سیستان و بلوچستان رتبه نخست این اعتبارات را در میان استان‌های کشور در دهه اخیر داشته است.

وی توضیح می‌دهد: به‌طور متوسط سهم اعتبارات این استان از بودجه محرومیت‌زدایی نسبت به سهم استان‌های تهران، اصفهان و آذربایجان شرقی از این اعتبارات به‌ترتیب حدود ۴، ۳ و ۲.۵ برابر است.

نگاهداری خاطرنشان کرد: اعتبارات مصوب برای پروژه‌های محرومیت‌زدایی سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵.۲ هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شده است که می‌توان گفت با رشد ۷۳ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ مواجه بوده است. 

وی تصریح‌کرد: این میزان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ به ۶.۸ هزار میلیارد تومان افزایش‌یافته که نسبت به سال گذشته رشد ۳۰ درصدی داشته است.

انتهای پیام

پایان پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور