Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@16:42:22 GMT

ذرت‌های فاسد در گمرک، از ابتدای ورود آلوده بود

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۶۹۳۶۱

ذرت‌های فاسد در گمرک، از ابتدای ورود آلوده بود

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ذرت‌های فاسد در گمرک از ابتدای ورود به کشور آلوده بوده، اما به دلیل ماندگاری زیاد فاسد نشده است و گمرک از توزیع آن در سراسر کشور جلوگیری کرد.

به گزارش ایمنا، «سید احسان خاندوزی» درباره ذرت آلوده در گمرک اظهار کرد: اعداد و ارقامی که به شکل رسمی درباره ذرت فاسد در گمرک اعلام می‌شود حکایت از این دارد که مساله ذرت‌ها از ابتدای واردات، توسط مراجع استاندارد آلوده تشخیص داده شده و گمرک مانع توزیع آن در سراسر کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نیاز کشور در زمینه واردات ذرت، گفت: در سال‌های اخیر کشور هر ساله به‌طور متوسط نیازمند واردات هشت میلیون تن ذرت بوده است.

وزیر اقتصاد گفت: از میلیون‌ها تن ذرتی که وارد کشور شد حدود ۱۴۰ هزار تن مربوط به محموله‌های سال‌های ۹۲، ۹۵، ۹۷ و ۹۹ از ابتدا مسموم تشخیص داده شد.

خاندوزی با بیان اینکه دلیل فرسوده شدن ذرت موجود در گمرکات سراسر کشور بر اثر ماندگاری نبوده، خاطرنشان‌کرد: واردکنندگان ذرت نیز از بخش خصوصی بودند و از اموال دولت منابعی برای این امور تلف نشده است.

وی تاکید کرد: ذرت‌ها با تشخیص مسؤولان استاندارد به‌درستی مسموم شناخته شدند و برای رفع و رجوع این ۱۴۰ هزار تن اقدام‌های خوبی نیز انجام گرفته و بیش از ۱۰۳ هزار تن از ذرت‌های آلوده به کشورهای فرستنده مرجوع شده است.

وزیر اقتصاد توضیح داد: به دو دلیل بخشی از ذرت‌های خریداری شده مسموم هنوز در گمرک باقی مانده است، دلیل نخست به خریدار خارجی بازمی‌گردد؛ از آنجایی که این ذرت‌های آلوده برای بخشی از نیازهای دارویی و الکلی هنوز قابل استفاده هستند و خریدار خارجی برای خرید آنها اعلام آمادگی کرده اما برای دریافت آنها تأخیر داشته است و بنابراین هنوز در گمرک وجود دارد.

خاندوزی اضافه‌کرد: بخشی از ذرت‌های فرسوده موجود در گمرک در حال مرجوع شدن است تا به‌طور کل صورت‌مساله ذرت‌های آلوده پاک شود، اما از آنجایی که شاکی خصوصی وجود داشت و مراجع قضائی حکم توقف دادند، آن بخش از کالاها و ذرت‌های مسموم مرجوع نشده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 532777

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وزیر اقتصاد وزیر اقتصاد و دارایی خاندوزی وزیر اقتصاد ذرت های فاسد ذرت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۹۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اطلاعات بارشی سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا پایان روز گذشته (۷ اردیبهشت) بیشترین کاهش بارش با منفی ۴۰.۸ درصد مربوط به استان قزوین است. همچنین بارش‌ها در استان سمنان ۴۰.۵ درصد و در تهران ۳۸ درصد کاهش یافته است. در ۲۵ استان کشور بارش‌ها نیز با کاهش بوده که می‌توان به هرمزگان با کاهش ۲۵.۵ درصدی، گیلان با رشد منفی ۲۶.۳ درصد، فارس کاهش ۲۸.۳ درصد، بوشهر با ۲۷.۲ درصد و البرز با کاهش ۲۵.۲ درصد اشاره کرد.

در ۶ استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد بارش‌ها مثبت شده است. میزان کاهش بارندگی‌ها در استان تهران ۸۶.۴ میلیمتر در مقایسه با دوره بلندمدت است. در استان قزوین کاهش بارش‌ها ۱۰۲.۵ میلیمتر بوده است. در مجموع براساس اطلاعات سازمان هواشناسی، از ابتدای سال جاری تا (۷ اردیبهشت) بارندگی در کشور ۱۲.۷ درصد یا به عبارت دیگر ۲۵.۹ میلیمتر کاهش داشته است.

کد خبر 5999568 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • در مذمت و ستایش ارز دریافتی خودروسازان اخیراً گمرک
  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • کاهش ۸۶ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک + اسامی
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک / یک میلیارد دلار برای مدیران خودرو! + اسامی
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • هوای هیچ شهری امروز در کشور آلوده نیست