Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان گفت: مافیای علمی و پژوهشی در استان وجود دارد.

امین آزادبخت در دومین نشست بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در حوزه علم و پژوهش که با همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی لرستان برگزار شد، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: یکی از محورهای مهم در بیانیه گام دوم انقلاب، «علم و پژوهش» است که به فرموده معظم له آشکارترین وسیله‌ی عزّت و قدرت یک کشور محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر استفاده از ظرفیت نخبگان و جوانان لرستان در امر پژوهش تاکید کرد و با انتقاد از اینکه تحقیقات کتابخانه‌ای انجام می‌شود که حتی کاربردی هستند اما تجاری سازی آنان جدی گرفته نمی‌شود، افزود: یکی از معضلات پیش‌روی پژوهش در جامعه عدم مالکیت علمی و سرقت‌های علمی و ایده است و باید در این راستا تدابیری اندیشیده شود.

پژوهش به موضوعی برای رزومه‌سازی تبدیل شده است

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی لرستان گفت: متاسفانه پژوهش به موضوعی برای رزومه‌سازی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه مافیای علمی و پژوهشی در کشور وجود دارد که لرستان از آن مستثنی نیست، خاطرنشان کرد: باید با این دست موضوعات برخوردهای قضایی صورت گیرد و از ظرفیت نخبگان و دیگر متخصصان فن در امر پژوهش در لرستان غافل نشویم.

آزادبخت گفت: متاسفانه آموزش‌ها در دانشگاه‌های استان تکرای، کلیشه‌ای و تئوری است و نشان دادن نوک قله به دانشجویان برای منفعت‌های شخصی نه منافع عمومی و کشور سبب شده که هدف از انجام پژوهش تغییر کند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان بر ضرورت ایجاد خلاقیت در امر پژوهش تاکید کرد و با اشاره به اینکه باید چالش‌ها و مسائل پژوهشی به دانشجویان آموزش داده شود، بیان کرد: پژوهش بازوی اقتصادی کشور است و باید محور اصلی برای رسیدن به تولید باشد.

وی رشد علمی را  یکی از عناصر بالندگی و شکوفایی کشور دانست و با بیان اینکه نیازمند انقلابی در امر پژوهش هستیم و نباید دغدغه‌های معیشتی محقق سبب شود که رغبت کمتری به این مهم داشته باشد، افزود: باید در نظام آموزشی تجدید نظر صورت گیرد و دانشجوی کارآفرین تربیت شود و دانش‌آموزان نیز در نظام تعلیم و تربیت پرسشگر تربیت شوند.

ضرورت ایجاد باشگاه پژوهشگران در استان

آزادبخت بر ایجاد باشگاه پژوهشگران در استان با حضور دانشجویان، محققین و موسسات علمی و پژوهشی تاکید کرد و گفت: باید این مهم تشکیل و نیازهای و بسترهای لازم مهیا شود تا بتوان به اهداف ترسیم شده در امر پژوهش در بیانیه گام دوم دست یابیم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان گفت:خوشبختانه دبیرخانه دائمی گفتگمان دانشجویی بیانیه گام دوم انقلاب به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان تشکیل و در جلسه اول که در سطح روسای دانشگاه‌های استان و با حضور دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، روسای دانشگاه‌های لرستان، نمایندگان تشکل‌ها و فعالین دانشجویی تشکیل شد، پیشنهادات و نقطه‌نظرات و مسائل توسط اعضای حاضر تبیین شد.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد کمیته‌هایی با موضوعات هفت گانه این بیانیه تشکیل شود و در نهایت گزارش از این جلسات به عنوان پیشنهاد در اختیار مدیران ارشد استان جهت استفاده از نظر نخبگان علمی استان برای اتخاذ تصمیم  و برنامه‌ریزی مناسب قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی انقلاب اسلامی جهاد دانشگاهی لرستان لرستان مقام معظم رهبری پژوهش بیانیه گام دوم انقلاب جهاد دانشگاهی لرستان فرهنگی جهاد دانشگاهی معاون فرهنگی جهاد علمی و پژوهشی امر پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۰۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباس زاده صبح امروز یکشنبه در ستاد مدیریت بحران استان گفت: در هر دستگاه اجرایی باید بخشی برای مدیریت بحران وجود داشته باشد تا در زمان بحران با هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و بسیج امکانات در کوتاه مدت بتوانیم اقدامات لازم را انجام و بحران را مهار کنیم.

وی با اشاره به این که مردم روستای نوده شهرستان زیرکوه به دلیل شکسته شدن سد این روستا چون به موقع تخلیه شدند، خسارتی در این خصوص نداشتیم، خاطر نشان کرد: با توجه به این که خسارت به بخش کشاورزی شهرستان زیرکوه بر اثر سیل زیاد است با تشکیل تیم‌های تخصصی بررسی‌های لازم در خصوص میزان خسارات وارده به این بخش در این شهرستان انجام شود.

به گفته وی برای تخلیه سدهای خاکی که پر آب شده‌اند با هدف جلوگیری از بحران در روزهای آینده با توجه به احتمال بارش، اقدامات مورد نیاز باید انجام شود.

وی با توجه به خسارات وارده به راه‌های عشایری تاکید کرد: ایل راه‌ها باید به شکل ویژه دیده شوند.

مدیر کل مدیریت بحران استان هم در ادامه گفت: با توجه به این که در سیل اخیر به قنوات شهرستان زیرکوه خساراتی وارد شده است باید از مادر چاه‌ها با لوله کشی در کوتاه مدت آب مورد نیاز تأمین شود.

آخوندی افزود: ۱۸۹ سد خاکی بدون متولی در استان داریم که تاکنون برای مدیریت آنها اعتبار مورد نیاز اختصاص نیفتاده است.

قاسم تنها مدیر کل بنیاد مسکن استان بیان داشت: ۷ میلیارد و ۵۰۰ تومان خسارت به سیل بندهای شهرستان زیرکوه وارد شده و در مجموع ۱۷ میلیارد تومان خسارت به این بخش وارد شده و در حوزه مسکن هم به ۴۸ واحد خسارت دیده‌اند که ۱۰ مورد آن شهری و ۳۸ واحد مسکونی دیگر روستایی است.

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی هم با تشریح اقدامات انجام شده توسط یگان‌های ارتش حاضر در منطقه گفت: با به‌کارگیری پنج خودروی ارتش در زمان سیل در شهرستان زیرکوه اقدامات لازم انجام شد.

کد خبر 6090891

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • پیش‌نیازهای تحقق شعار سال در مناطق آزاد
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران