Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی وزارت ارشاد از اختصاص ۴۰ میلیون دلار برای واردات کاغذ نشر و مطبوعات خبر داد و گفت: ظرف یک ماه آینده دستورات لازم برای رفع مشکلات کارخانه‌های تولید کاغذ توسط معاون اول رئیس جمهور صادر خواهد شد. - اخبار فرهنگی -

یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از برگزاری جلسه با معاون اول رئیس جمهور با موضوع کاغذ خبرداد گفت:‌ بر اساس تصمیمی که در جلسه امروز با معاون اول رئیس جمهور گرفته شد،‌ مبلغ 40 میلیون دلار برای واردات کاغذ نشر و روزنامه از سوی دولت به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:‌ 20 میلیون دلار برای واردات کاغذ نشر و 20 میلیون دلار برای واردات کاغذ مطبوعات به جهت رفع نیاز فوری ناشران و مطبوعات اختصاص خواهد یافت،‌ این مبلغ بزودی در اختیار ما قرار می‌گیرد و واردات را آغاز خواهیم کرد.

احمدوند تصریح کرد:  همچنین تصمیم مهمی درباره افزایش تولید داخلی کارخانجات کاغذ گرفته شد که به موجب آن موانع بر سر راه تولید برطرف شود. در این راستا کمیته‌ای متشکل از وزارت صمت، وزارت ارشاد،  وزرات جهاد کشاورزی و بانک مرکزی برای رفع مشکلات موجود کارخانجات داخلی تشکیل شده که ظرف دو هفته آینده موانعی که وجود دارد را احصا و به معاون اول رئیس جمهور ارائه می‌کند تا دستورات لازم برای رفع این مشکلات صادر شود.

وی گفت: کارگروه کاغذی نیز در معاونت فرهنگی تشکیل شده است که ظرف یک ماه گذشته بازدیدهایی از کارخانجات تولید داخل داشته و در گفت‌وگو با مدیران این کارخانه‌ها گزارش جامع و دقیقی از وضعیت موجود تولید آماده کرده است،‌ عزم و اراده دولت برای رفع مشکلات تولید داخل جدی است و وزارت صمت نیز همراهی خوبی با این موضوع دارد. ان شالله با همکاری بخش‌های مختلف دولت به زودی شاهد افزایش تولید کارخانجات داخلی خواهیم بود.

ورود 2 هزار و 200 تن کاغذ احتکار شده به وزارت ارشاد/ هنوز پرونده متخلف 3 میلیون دلاری باز است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنعت کاغذ صنعت کاغذ میلیون دلار برای واردات کاغذ معاون اول رئیس جمهور برای رفع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۰۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت) با الحاق یک ردیف به جدول شماره ۷ با ۱۰۶ رأی موافق، ۳۷ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

ردیف الحاق شده به جدول شماره ۷ به شرح ذیل است:

مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به جدول ۷ با دسته هزینه- عمومی با عنوان ردیف ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور براساس نامه ۱۳۴۴۶۸ مورخ ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ معاون اول رئیس جمهور اضافه می‌گردد و از جدول ۹ از دسته هزینه متفرقه ردیف ۵۵۰۰۰۰۰۵۰ با عنوان وزارت کشور جبران تلاش کارکنان دارای عملکرد برجسته وزارت کشور و سازمان‌ها و نهاد‌های تابعه و وابسته از طریق پرداخت‌های غیرمستمر کسر می‌گردد.

همچنین بر اساس این گزارش در ادامه مالک شریعتی نماینده مردم تهران در تشریح پیشنهاد خود مبنی بر الحاق یک ردیف به جدول شماره ۷، گفت: موضوع بهینه سازی انرژی و حل ناترازی انرژی ضرورتی است که مورد تائید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور بوده است، اما متاسفانه سازمان برنامه اتفاق دیگری را رقم زده است، ما در بودجه ۱۴۰۲ و در برنامه هفتم حساب بهینه سازی ایجاد کردیم و مقرر شد یک درصد از فروش منابع نفت کشور به این حساب واریز شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه با وجود تصویب نمایندگان این موضوع را حذف کرده است و برخلاف آئین نامه ردیف مربوطه در بخش اول هم در منابع و هم در مصارف حذف شد و به عبارتی ۵ هزار و ۸۰۰ از حساب بهینه سازی کسر شده است. این موضوع باید در جدول ۵ در منابع و هم در جدول ۹ در مصارف می‌آمد، اما آقای منظور آن را حذف کرد.

وی اضافه کرد: آقای منظور من برای شما احترام قائل هستم، اما در مقابل قانون همه ما هیچ نیستیم شما چکاره بودید که این یک درصد را حذف کردید؟ با چه جراتی در مصوبات مجلس و احکام دست بردید؟ این موضوع باید برگردد.

حاجی بابایی گفت: بر اساس تفسیری که ما کردیم این اعتبار ۵۸۰۰ بود که برای تحقق این موضوع ردیف درآمد هزینه پیش بینی کردیم و دولت را مکلف کردیم به این ردیف یک درصد را واریز کند. آقای رئیس نیز به این موضوع به شدت تاکید داشته بنابراین ما این موضوع را در حد قانون انجام دادیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • خودروسازان به ازای هر ۱ میلیون دلار ارز تخصیصی، چه تعداد خودروی نو تولید کردند؟
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • اختصاص ۳۰۰ نفر بیمه به کارگران ساختمانی در کردستان
  • همراه پرخرج
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • گاف بی بی سی درباره پروژه هواپیمای جت ۷۲ نفره ایرانی