Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-29@23:43:18 GMT

تاتنهام و 5000 روز بدون جام؛ کونته طلسم را می شکند؟

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۷۱۵۶۷

تاتنهام و 5000 روز بدون جام؛ کونته طلسم را می شکند؟

امروز پنج هزارمین روزی است که تاتنهام برنده جامی نشده و دقیقا در همین روز، این باشگاه آنتونیو کونته را به عنوان سرمربی خود منصوب کرد. هواداران اسپرز امیدوارند پس از سال ها با آنتونیو کونته برنده جام شوند، شاید در همین فصل!

آنتونیو کونته، سرمربی اسبق چلسی که با این تیم قهرمان لیگ برتر انگلیس شده بود، حالا با عقد قراردادی 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 ساله هدایت تاتنهام را برعهده گرفته و جانشین نونو اسپیریتو روی نیمکت این تیم می شود. حضور کونته می تواند شور و هیجان زیادی داشته باشد اما این سرمربی ایتالیایی با بازیکنان فعلی تاتنهام به چه موفقیت هایی می تواند برسد؟

طرفداری | حضور آنتونیو کونته روی نیمکت تاتنهام می تواند تسکینی برای روزهای آشفته این تیم باشد. برای ترمیم و تقویت تیمی که زیر نظر نونو منفعل و فاقد بُرندگی بود، چه کسی بهتر از کونته؟ در واقع می توان گفت این سرمربی باتجربه، دقیقا نقطه مقابل همتای پرتغالی اش است و سوابق کونته نشان می دهد او رویکرد تاتنهام از خط دفاع تا حمله و بازدهی این تیم را به طور کلی متحول می کند. 

تاتنهام در 136 دقیقه آخر بازی هایش تحت هدایت نونو، هیچ شوت در چارچوبی نداشته است. آن ها از حیث شوت زنی در رده نوزدهم لیگ برتر انگلیس هستند و فقط دو تیم در لیگ، تعداد گل های کم تری نسبت به اسپرز داشته اند. در عوض تیم های کونته در شش فصل از هفت فصل پایانی سرمربیگری اش در رده باشگاهی، همواره در جمع سه تیم برتر از حیث گلزنی بوده اند. از طرف دیگر آمار گل های خورده تاتنهام نیز بالاست چرا که آن ها پس از شکست 3-0 مقابل منچستریونایتد، در جدول کم ترین گل های خورده از آخر پنجم هستند. این در حالی است که اینترِ کونته در فصل گذشته در 38 بازی سری آ فقط 35 گل خورد. از نظر فیزیکی، شاگردان نونو طی 10 هفته لیگ برتر فقط 99 کیلومتر دویده اند که این کم ترین میزان در لیگ برتر انگلیس است. وقتی کونته در انگلیس حضور داشت، توانست میزان دوندگی تیم چلسی را از رده هفدهم به رده سوم برساند. در فصل 16-2015 چلسی از نظر دوندگی در رده هفدهم لیگ برتر انگلیس حضور داشت، اما آن ها سپس به رده هفتم و بعد به رده سوم رسیدند. این سه عامل نشان می دهد سبک بازی تیم های نونو و کونته کاملا متفاوت است.

نونو اهمیت زیادی به مالکیت توپ می دهد. در نیمه دوم بازی تیم های تاتنهام و وست هم در دربی لندن، تیم نونو مالکیت 62 درصدی داشت اما نتوانست هیچ شوتی به سوی دروازه وست هم بزند. پس از شکست تاتنهام، نونو تاکید کرد در این بازی تاتنهام تیم برتر زمین بود و گفت بازیکنان دیوید مویس فقط از روی ضدحملات و ضربات آزاد توانستند موقعیت ایجاد کنند. کونته خلاف نونو یک سرمربی است که هر دو جنبه حمله کردن را می پسندد اما بیشتر از بازی مستقیم و گردش سریع توپ در مناطق خطرناک بهره می گیرد. 

پیشرفت تیم های تحت هدایت آنتونیو کونته در فصل اول مربیگری او
مالکیت اینتر و چلسی کاهش یافت اما از نظر تعداد گل ها، بردها و امتیاز بر حسب بازی، بهتر شدند معمای بزرگ هری کین

آیا تغییر ساختار بازی تاتنهام زیر نظر کونته برای هری کین مناسب خواهد بود؟ امید این است که سابقه کاری کونته در کار با مهاجمان، فصل هری کین را تغییر دهد. کین می خواست در تابستان از تاتنهام جدا شود اما در عین حال تاتنهام نمی خواهد یک هری کین ضعیف مثل هفته های گذشته را در خط حمله اش ببیند. سیستم محبوب آنتونیو کونته یعنی 2-5-3 نیز می تواند برای کاپیتان تیم ملی انگلیس مفید باشد. 

سیستم های آنتونیو کونته در چلسی و اینتر، سه دفاعه است 

همکاری میان روملو لوکاکو و لائوتارو مارتینز برای اینتر فوق العاده موثر بود و این زوج ویرانگر ظاهر می شدند؛ کونته معمولا به لوکاکو در خط حمله تکیه می کرد که در کنار او مارتینز هم توانست پیشرفت مهمی داشته باشد. زوج لوکاکو و لائوتارو، مجموعا توانست 41 گل به ثمر برساند یعنی یک گل بیشتر از مجموع گل های کین و سون در در فصل گذشته لیگ برتر. این یعنی سون و کین می توانند دو مهاجم خطرناک سیستم کونته باشند. سرجیو رگیلون و امرسون رویال به عنوان وینگ بک های تیم کونته به کار گرفته می شوند. 

آیا کونته می تواند این فصل با این بازیکنان جام بیاورد؟

کونته به خوبی ثابت کرده که یک چهره الهام بخش برای بازیکنان اصلی تیم و باقی اعضا است و برای افزایش بازدهی آن ها، ایده های تاکتیکی خاصی در نظر می گیرد اما واقعا در مورد این تیم تاتنهام، کونته چه تدبیرهایی خواهد داشت؟ در تابستان، تاتنهام سعی کرد تا کونته را جانشین ژوزه مورینیو کند اما گفته می شد کونته در خصوص نقل و انتقالات و تقویت تیم بسیار سخت گیر است، به خصوص این که او به تازگی اینتر، قهرمان سری آ را سر همین مسئله ترک کرد چرا که مالکان اینتر می خواستند با فروش بازیکنان تیم، 80 میلیون یورو کسری موجود را جبران کنند. کونته با هزینه های قابل توجه و خرید بازیکنانی چون لوکاکو، بارلا، سنسی و لاتسارو توانست اینتر را به قهرمانی برساند اما ترکیب تاتنهام کیفیت لازم برای کسب قهرمانی را دارد؟ کونته می داند در حال حاضر تیمش مدعی قهرمانی در لیگ برتر نیست اما او یک برنده است و مطمئننا سعی می کند در این فصل، اسپرز را در جمع چهار تیم برتر لیگ قرار دهد و یک جام را برای تیمش به ارمغان بیاورد. 

در ژانویه از پروژه کونته حمایت می شود؟

آیا دنیل لوی و اعضای هیئت مدیره تاتنهام به قدر کافی از آنتونیو کونته در پنجره زمستانی نقل و انتقالات حمایت خواهند کرد تا این سرمربی ایتالیایی به اهداف مد نظرش برسد؟ کونته قراردادی 18 ماهه با اسپرز امضا کرده و این یعنی او به دنبال بازسازی پروژه تیم نیست اما برای دستیابی به اهداف و موفقیت های کوتاه مدت، ابزار می خواهد. عملکرد تاتنهام در دو فصل گذشته نشان داده ترکیب این تیم برای مبارزه جهت کسب جام ها به تقویت نیاز دارد. تاثیرات منفی کرونا روی وضعیت مالی و ساخت استادیوم جدید نباید فراموش شود؛ سخت نیست تصور کنیم در آینده، جاه طلبی های کونته و محدودیت های مالی باشگاه باعث بروز تضادهایی میان طرفین شود. تاتنهام از ژانویه گذشته تاکنون خریدی انجام نداده و حمایت کردن لوی از کونته، یک معمای بزرگ است.

در پایان فصل گذشته، لوی اعتراف کرد وقتی مورینیو را برای هدایت این تیم منصوب کرد، از اصول اصلی اسپرز دور شد و به دنبال بازگشت به مسیری است که تیمش مثل گذشته فوتبالی با سبک هجومی، روان و جذاب بازی کند و در عین حال از جوانان آکادمی در کنار بازیکنان باتجربه بهره ببرند. فوتبال کونته قطعا می تواند جذاب و سرگرم کننده باشد؛ این که تیم کونته دقیقا با سبک تیم های گذشته تاتنهام تطابق داشته باشد یا نه، جای بحث دارد اما ایجاد تعادل و عوض کردن سریع شرایط و شکوفا شدن بازیکنان جوان، صبر می خواهد که این می تواند کار کونته را سخت کند. این یعنی جستجوی DNA اسپرز که حتی انتصاب نونو اسپیریتو هم با آن در تعارض بود، دوباره به حالت تعلیق در آمده است؟ 

این مسئله فعلا از اهمیت کم تری برخوردار است و اگر تیم برنده باشد، شاید این صحبت ها خیلی مهم نباشند اما با توجه به دوران نزولی مورینیو و پیش نرفتن همه چیز طبق برنامه، طرفداران تاتنهام می خواهند فوتبالی جذاب و سرگرم کننده ببینند که انتظار درستی هم هست. با این حال فعلا می توان این نگرانی ها را فراموش کرد؛ استخدام کونته یک موفقیت بزرگ برای تاتنهام است و همه الان به این تیم خوش بین هستند. هواداران تاتنهام می توانند برای دیدن یک سرمربی کلاس جهانی روی نیمکت تیم شان و احتمال رسیدن به سطحی بسیار بالاتر از سطح دو فصل اخیر، اشتیاق زیادی داشته باشند. باید دید همکاری کونته و تاتنهام می تواند برای هر دو طرف در این فصل موفقیت آمیز باشد یا خیر اما قطعا این همکاری، حوصله سر بر نخواهد بود. 

بازی های آینده تاتنهام تاتنهام - ویتسه؛ پنجشنبه 13 آبان / لیگ کنفرانس اروپا اورتون - تاتنهام؛ یکشنبه 16 آبان / لیگ برتر انگلیس تاتنهام - لیدز؛ یکشنبه 30 آبان / لیگ برتر انگلیس مورا - تاتنهام؛ پنجشنبه 4 آذر / لیگ کنفرانس اروپا برنلی - تاتنهام؛ یکشنبه 7 آذر / لیگ برتر انگلیس تاتنهام - برنتفورد؛ پنجشنبه 11 آذر / لیگ برتر انگلیس

 به قلم پیتر اسمیت از وب سایت اسکای اسپورتس

اخبار داغ 

ماموریت زشت خانم رقصنده تتلو در کنسرت ! / بی غیرتی تماشاچیان ! + فیلم واکنش آذری جهرمی به حضور سه وزیر در مجمع استقلال؛ خانواده عروس و داماد همه هستند وحید صالحی: آقای کامرانی فر، راستش را بگویید؛ شما به همان داور قضاوت دادید! بهترین مربیان سال 2021 از نگاه فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار مصاحبه متفاوت کاسانو در مورد کمک داور ویدیویی: VAR را حذف کنید!

منبع: طرفداری

کلیدواژه: لیگ برتر انگلیس آنتونیو کونته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۱۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

النصر و رونالدو به دنبال شکست طلسم ۳۴ ساله

به گزارش "ورزش سه"، النصر که قهرمانی در سوپرکاپ عربستان را از دست داد و در لیگ روشن نیز با اختلاف ۹ امتیازی نسبت به الهلال در رده دوم قرار دارد، حالا امیدوار است در دیدار برابر الخلیج که در مرحله نیمه نهایی جام پادشاهی عربستان برگزار می‌شود، پیروز شود و با صعود به فینال، شانس خود برای کسب عنوان قهرمانی را حفظ کند.

النصر دو هفته قبل در لیگ حرفه‌ای عربستان برابر الخلیج قرار گرفت و با گل آیمریک لاپورته حریف خود را شکست داد و حالا تقابل دو تیم در روز چهارشنبه در جام حذفی نیز تکرار خواهد شد؛ جایی که لوئیز کاسترو، سرمربی پرتغالی النصر، به دنبال پیروزی دوباره تیمش برای راهیابی به فینال جام پادشاهی است.

در دیدار دو تیم در لیگ، عبدالرحمن قریب در دقیقه 36 به دلیل مصدومیت از زمین خارج شد تا شرایط النصر با یک تعویض اجباری تغییر کند. در این مسابقه همچین کریستیانو رونالدو نیز عملکرد خوبی نداشت و موقعیت‌های زیادی را از دست داد تا در نهایت امتیاز 6.1 را از سوفا اسکور کسب کند. رونالدو 3 موقعیت مسلم گلزنی را هدر داد، در طول مسابقه تنها 15 پاس صحیح داشت و 5 بار در تله آفساید افتاد.

با این حال آیمریک لاپورته در بازی‌های اخیر النصر، سطح خوب خود را حفظ کرده و در دیدار با الخلیج چهارمین گل خود را در لیگ را به ثمر رساند. او پیش از این در بازی رفت با الخلیج و تقابل با التعاون و ضمک گلزنی کرده بود.

النصر احتمالا در جام پادشاهی، به‌خصوص در دیدار با الخلیج، با همان تاکتیک خود در‌ مسابقات قبلی پا به میدان خواهد گذاشت تا با پیروزی در این بازی به مصاف برنده دیدار الاتحاد و الهلال برود که دیگر مسابقه مرحله نیمه نهایی را برگزار خواهند کرد.

تیم النصر از سال 1990 که با گل‌های ماجد عبدالله، التعاون را با دو گل شکست داد و قهرمان جام پادشاهی عربستان شد، موفق به کسب این عنوان نشده و 34 سال در این امر ناکام بوده است. تیم فوتبال الاهلی با 13 عنوان قهرمانی، الهلال با 10 عنوان و الاتحاد با 9 رکوردداران قهرمانی در این رقابت‌ها هستند و النصر تاکنون 6 بار این جام را به دست آورده است.

النصر در آخرین دوره جام پادشاهی که ارزشمندترین عنوان در فوتبال عربستان محسوب می‌شود، با شکست یک بر صفر مقابل الوحده در ورزشگاه الاول پارک از مرحله نیمه نهایی جام پادشاهی حذف شد و حالا در تقابل با الخلیج به تلاش خود برای شکستن بر این طلسم ادامه خواهد داد.

دیگر خبرها

  • النصر و رونالدو به دنبال شکست طلسم ۳۴ ساله
  • شمس‌ آذر به دنبال طلسم‌شکنی مقابل پیکان
  • بازداشت ۵۰۰۰ فلسطینی در نوار غزه از آغاز جنگ
  • شایعات توافق آنتونیو کونته با ناپولی حقیقت ندارد
  • طلسم عجیب اللهیار شکست
  • وقوع بیش از ۵۰۰۰ تصادف در جاده‌های استان کرمان
  • بمب خبری فوتبال؛ آنتونیو کونته مربی ناپولی شد
  • بازگشت مربی جنجالی: توافق سه ساله با ناپولی
  • ویدیو/ ملی‌پوش واترپلو که پس از طلسم‌شکنی حذف شد!
  • توافق نهایی کونته با ناپولی